Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de


05 Şubat 2015 Perşembe 08:26
Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de

Türkiye‘de ilk olarak Android 5.0 Lollipop güncellemesi gelen, ek arayüze sahip üst seviye model LG G3 modeli olmuştu. Daha sonra hızlı bir şekilde, globalde güncellemeyi veren HTC, 1 hafta içerisinde de HTC One M8 modelini ülkemizde de Android 5.0 Lollipop sürümüne güncellemişti.

:: HTC One M8 için Lollipop Türkiye’de…

:: LG G3 için Lollipop Türkiye’de…

4 Aralık tarihinde ilk olarak Polonya‘daki Galaxy S5′ler için Lollipop güncellemesi veren Samsung, bu güncellemeyi hızlı bir şekilde globale yansıtamadı.

Daha sonra Güney Kore, İngiltere, İspanya gibi ülkelerde dağıtılan güncelleme, Şubat’ın ilk haftasının ortasında Türkiye’ye gelmiş oldu. Yani S5, Türkiye’ye gelen güncelleme hızı konusunda G3 ve One M8‘in gerisinde kaldı.

Galaxy S5 SM-G900FQ için OTA güncellemesi başladı

Android 5.0 Lollipop sürümü için OTA güncellemesini ülkemizde almaya başlayan Samsung Galaxy S5, G900FQJVU1BOA2 sürüm numaralı ROM’a kavuştu. OTA güncellemesini alamayanlar ise buradaki linkten 1.4 GB‘lık ROM’u indirip, ODIN’den yükleyebilirler.

Güncelleme neler getirdi?

Galaxy S5‘teki parmak izi okuyucunun sürücüsünü Note 4 ile aynı hale getiren Samsung, parmak izi algılama performansını artırmış.

Android 5.0 Lollipop ile gelen tüm yazılımsal değişiklikler Galaxy S5′e geliyor. Artık tamamen ART yapısına geçiliyor.

Samsung‘un arayüzüyle beraber gelen tüm uygulamalar ART mimarisine göre tamamen yenilendi

Chrome ve sistem arayüzü 60 FPS hızında çalışacak.

Beraberinde bildirim destekli yepyeni bir kilit ekranı ile gelen güncelleme bunun yanı sıra dokun ve gir, öncelik modu, akıllı kilit, mirror link ve dikkat bildirimleri gibi yenilikler geldi.

En büyük değişiklikler ise kullanıcı arayüzünde gerçekleşti. Google’ın Android 5.0 Lollipop güncellemesiyle tanıttığı materyal dizaynı benimseyen Samsung, hem dahili uygulamalarını hem de arayüzlerini materyal dizayna getiriyor.

:: Samsung Galaxy S5’inize OTA ile Android 5.0 Lollipop sürümünü kurdunuz mu? 




yazarTolga Cem Küçükyılmaz

ShiftDelete.Net Genel Yayın Yönetmeni ve teknoloji uzmanı Tolga Cem Küçükyılmaz, 10 senedir en yeni teknolojileri ve ürünleri, sizlere aktarmaya devam ediyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

248 yorum - “Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    Bildirim panelinde indirdiklerim gözükmüyor Yardım edin

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    Ya 5 aydir guncelleme isaretine direniyordum.o gun ps oyunu oynarken elim yanlislikla guncelleme baslata ***** mudur topitopmudur bi yuklendi telefon top ***** ***** ac ***** varacak bu ***** dayatmayla guncellememi olur ***** sordun iki sordun istemiyorum iste ekrandan kaybol git.6 ay adama yapisilmazki

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    S5 sistem

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    Merhaba 2 qün önce S5 için qüncelleme yapıldı fakat hiç memnun ***** ekranda telefon simgesi yerinden kayboldu ve diqer taraftan ***** çok kötü.Eski sürüme dönebilir miyim.

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    Note 4 kullanıyorum son 3 gündür ekran dönme sorunu yaşıyorum. Ekran uygukamalarda ve kamerada yatay dönmüyor ekran karariyor dönmeye çalışıyor ama nafile. Reset atinca düzeliyor ama o da uzun sürmüyor. Keşke yuklemeseydim. Kesinlikle lollipop kaynaklı bu durum. Ayrica kamera yavas ve hızlı çekim modlarinda. Çözünürlük berbat. Sanki 3mp kamera gibi çözünürlük

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    güncelenirken sarja taksam birsey olur mu?

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    güncellenırken sarja taksak bırsey olur mu?

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    Biri bana yardım etsin! ! :/ cihaz instagram video izlerken titrotor bi türlü kapatmadım

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    Lolipop 5.0 güncellemesi yapan arkaďaşlar şikayetcisiniz servise gidin eski sürümüne alıyor şuan bnde bekliyom güncellemyi 5.0 yapmak için internt den yapabilir rusyaya gelmıs sıkıntı oluyo sızlerin yaşadığı gibi samsung güncellemeyi atmasinı bekliyelim k ib

  10. Ziyaretçi dedi ki:

    Bende galaxy s5 var herşey mükemmel ama kamera berbat bilgisi olan varmı sizdede mi aynı

  11. Ziyaretçi dedi ki:

    Z1 kullanıyorum mesajlarım telefon kitliyken gözükmüyor yardımcı olabilir misiniz

  12. Ziyaretçi dedi ki:

    Arkadaslar kilit ekranında kullandığımız yukarıdan aşağıya indirilen bildirim paneli nasıl açılıyor normal olarak kullanabiliyor fakat kilit ekranına nr hava durumu geliyor ne de bildirim paneli

  13. Ziyaretçi dedi ki:

    Galaxy s5 g900h için hala lolipop güncellemesi gelmedi. bilgisi olan varsa allah rızası için bişeyler söylesin. G900h kullanipta güncelleme gelen arkadaşlar var mı acaba ?

  14. Ziyaretçi dedi ki:

    galaxy s5 sm-g900f modeline nezaman gelicek

  15. Ziyaretçi dedi ki:

    samsung galaxy s5 SM-G900F modeli telefonum var ama hala 5.0 lolipop güncellemesi gelmedi açıklayın lütfen

  16. Ziyaretçi dedi ki:

    samsung galaxy s5 SM-G900H modellerine ne zamandüşer ?

  17. Ziyaretçi dedi ki:

    samsung galaxy s5 SM-G900h

  18. Ziyaretçi dedi ki:

    Açıkken şarj olmuyo kapaltinca şarj oluyo telefonu elime almaya korkuyorum tuş kilidini açınca şarj cirttan bitiyor ne yapmalı bilmiyorum.

  19. Ziyaretçi dedi ki:

    GERÇEKTEN İNSANLAR PARASIYLA REZİL OLUYOR ASLA BİR DAHA SAMSUNG TAVSİYE ETMEM BİR GÜNCELLEDİM TEL GİTTİ BİR DAHA DA ESKİSİ HALİNE DÖNMÜYOR HARAM ZIKKIM OLSUN VERDİGİM PARA BİLSEYDİM IPHONE ALIRDIM YA…

  20. Ziyaretçi dedi ki:

    Berbat bir surum olmus bence ben indirdikten sonra play storeye girilmiyor ve tum indirdigim uygulamalar silindi ne yapabilirim

  21. Ziyaretçi dedi ki:

    Allahinizi seven video nasi durduluyo solesin videoyu izliyorum bi yerde durdurmak istiyom durdurma butonu cikmiyo neden telime indirdigim videolar icin bide vatsaptan gelen mesajlar ekrana geliyo o gelmesin filmin ortasinda geliyo sinir ediyo ve inanilmaz bi kasma var her uygulama acilirken kasiyo

  22. Ziyaretçi dedi ki:

    lezgi54 demiş ki:

    s.a arkadaşlar yorumları okudumda herkes şikayetci 5.0 lolipop dan ilk yuklediğimde bende şikayetciydi google play store sureklı hata veriyodu bişey indiremiyordum kişiler durdu hatası müziklere girince direk atıyordu müzik dinleyemiyordum ***** hatası veriyodu sonra samsung tr müsteriz hizmetlerini aradım (444 77 11 ) cihazı fabrika ayarlarına çevirmemi soyledıler yaptım duzeldi hiçbir sıkıntısı yok BENDE GÜNCELLEME ŞİİRİ AMA O BİLDİRİM YERİNDE SÜREKLİ GÜNCELLEME KUR ŞEY SÜRÜYOR SENDE DE OYLEMI

" Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Galaxy S5 için Lollipop Türkiye’de ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 Bedava kahve getiren uygulamalar Bedava kahve getiren uygulamalar
  2. 2 iPhone 12 Pro kutusundan çıkıyor (Video) iPhone 12 Pro kutusundan çıkıyor (Video)
  3. 3 Kojima yeni oyunu için harekete geçti Kojima yeni oyunu için harekete geçti
  4. 4 Buraların kralı neden Samsung? Buraların kralı neden Samsung?
  5. 5 Yok böyle monitör! LG Ultragear 27GN950 inceleme Yok böyle monitör! LG Ultragear 27GN950 inceleme
  6. 6 Yılların iOS efsanesini Android ile bitirdik! Yılların iOS efsanesini Android ile bitirdik!
  7. 7 Huawei Mate 40 serisi tanıtıldı! İşte detaylar Huawei Mate 40 serisi tanıtıldı! İşte detaylar
  8. 8 En efsane telefon bu! Lenovo Legion Pro inceleme En efsane telefon bu! Lenovo Legion Pro inceleme
  9. 9 Yıllardır beklenen teknoloji! Mırıldanarak şarkı bulduk Yıllardır beklenen teknoloji! Mırıldanarak şarkı bulduk
  10. 10 Şarj canavarı realme 7 Pro kutusundan çıkıyor! Şarj canavarı realme 7 Pro kutusundan çıkıyor!