Okunma

Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık!


31 Mart 2017 Cuma 10:00
Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık!

Geçtiğimiz günlerde Samsung Unpacked 2017 etkinliği ile tanıtılan ve 21 Nisan tarihinde satışa sunulacak olan Samsung Galaxy S8+ ve Galaxy S8 Plus modellerinin güvenlik mekanizmalarından birisi şimdiden aşılmış durumda. İşte, bu güvenlik açığının detayları.

Galaxy S8 yüz tanıma güvenliği kolayca aşılıyor!

Samsung Galaxy S8 akıllı telefonunuzun kilidini açabileceğiniz yöntemlerden birisi de yüz tanıma özelliği. Yüz tanıma özelliğini kullanmak için selfie çekecekmiş gibi telefonunuzu kaldırıyorsunuz ve cihazınızın kilidi hızlı ve zahmetsiz bir şekilde açılıyor.

Öte yandan bu güvenlik mekanizmasını aşmanın bir yolu şimdiden bulunmuş durumda. İris taramanın daha yavaş kalması sebebiyle konulduğu belirtilen yüz tanıma, aşağıda izleyebileceğiniz videoda da göreceğiniz üzere maalesef oldukça kolay bir şekilde aşılabiliyor.

17-03/31/galaxy-s8-guvenlik-02.jpg

Sadece bir fotoğrafın kullanımıyla aşılabilen bu güvenlik sonrasında kötü niyetli kişilerin tüm verilerinize ulaşması işten bile değil. Bu arada Galaxy S8 modelinde kullanılan yazılımın son sürüm olup olmadığı ise merak konusu. Ek olarak şirket, akıllı telefonunun çıkışına kadar bu sorunu ortadan da kaldırabilir.

Bakalım ürün çıktığında bu açıkla ilgili sorun yaşayan kullanıcılar olacak mı?

:: Galaxy S8 yüz tanıma özelliğinde karşılaşılan bu açıkla ilgili ne düşünüyorsunuz?




yazarİlker Şekercioğlu

Tam bir teknoloji bağımlısı olan İlker, bu bağımlılığını teknolojiyi yakından takip etmek isteyenlerle paylaşmaktan büyük keyif alıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

27 yorum - “Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    sadece s8 değil çıkacak bütün telefonlarda aynı sorun olacak banka işlemleri dahil, kaspersky bunun olacağını aylar öncesinden açıklamıştı

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Anlamadınız mı? Hiç bir sistem güvenli değildir.!

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Bir yil sonra update falan etmezler artik. Yeni cikan android updatelerinin ne zaman s8 e gelecegini bekleyen ve yakinan samsung severlerle dolar burasi. Her zaman oldugu gibi.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Hahahah dandroid ne kadar güvenli olabilir. Apple asiliyormus. Göstersenize hadi ? iCloud örnek verecek liseli ergenler o kolay Sifre koyanlar icin geçerli. iCloud sisteme girme gibi bir durum yok. Birde iki aşamalı güvenlik var ki sittin sene aşamazlar 😀

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Apple çok mu güvenli? Türk Hackerlar 7 nisan da apple ın fişini çekiyor merak etmeyin. Ayrıca parmak izi kırıldı apple ın, acil arama yapıp hızlıca home tuşuna bi kaç kez basınca menüye giriyormuş. Bir çinli göstermişti videoda.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Bu durum barkodda da yasaniyor. Yani bunu asmak cok zor. Cunku iki guvenlik sistemi de (Barkod, ve yuz tanima) fotograflayarak calisiyor. Elinde bir goto varsa o da isini goruyor. Simdilik en iyi guvenlik sistemi sifreni girmek. :))

  7. SDN Okuru dedi ki:

    İlk olarak fotoğraf ile yüz tanımayı aşıyor. İris taramayı değil. Ayrıca fotoğraf ike apple parmak izide aşılmıştı bunlarıda hatırlamak lazım. Bu tür teknolojiler her zaman bir şekilde aşılabilir. Bence ortada öyle eleştirecek fiyasko bir durum yok.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Yüz tanıma yıllardır var. S3,S4 zamanları ne çabuk unutuldu?

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Eski samsung modellerinde mevcudiyeti kontrol et denen bir seçenek vardı göz kırpma istiyordu bunda yok mu?

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Fiyasko felan değil. Gösterilen fotoğrafa iyi bakın tam karşıdan çekilmiş ve adamın gözleri kameraya bakıyor. Özellikle bu şekilde bir fotoğraf bulmak vs. kolay iş değil.

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Her topal satıcının bir kör alıcısı vardır. Yani mükemmel olmasına gerek yok kimi normal şeker sever kimi patlayan şeker sever. Bu patlamadı diye iade edilmek istenen note 7 ler var. zevkleri ve renkleri tartışmayalım. Samsung bir telefondan fazlasını sunuyor şöyle bir örnekle izah edeyim; bir c4 ile avm ye giremezsiniz ama note7 ile göstere göstere girebilirsiniz. İyi yönünden bakıp pozitif düşünmek için ibretlik bir ders daha.

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Rezalet yaaa tam bir fiyasko

  13. SDN Okuru dedi ki:

    iphone telefonun parmak izini meme başı ile açıldığı günler ne çabuk unutuldu 😀

  14. SDN Okuru dedi ki:

    5000 tl lik fiyasko..

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Dakika 1 gol 1

  16. SDN Okuru dedi ki:

    S8 den gına geldi koreye mi çalişiyonuz. Sevnedigim bi telefon hakkinda ard arda bu kadar haber sevdigim bi sitede gormek istemiyorum

  17. SDN Okuru dedi ki:

    En güvenilir Apple'ın iPhone'u yea…

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Saçma bence, Diyelim ki telefon çalındı, çalan nasıl açacak ? Bu bence bunun için ,yani telefonu kolay açmak için ve ayrıca 3.şahıslara karşı, kişinin remi olmalı açmak için. ha iris tarama yaparsın daha iyi o ayrı. Bu telefon sahibinin rahatça kilit açması için daha güvenlisi için iris koyarsın parmak izi koyarsın. Hani bazıları kolay olsun diye L çizerek ekranı açar, bu da onun gibi, daha iyi güvenlik isteyen, Büyük küçük harf şifre filan koyar. Abartmaya gerek yok.

  19. SDN Okuru dedi ki:

    normal kağıda basılmiş bir fotoğraf da göstersen açılır. buna nası bi önlem alınabilir ***** çaldırırsan fotoğrafını da çaldıracaksın ki kilit açılsın.

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Note 7 den sonra S8 de patlar 🙂

  21. SDN Okuru dedi ki:

    bence böyle bir zaafı olmayacaktır bu prototiptir kesin

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Açın kapıları.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Samsungmu güldürmeyin yaaa

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung ne yapsa bos!

" Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Galaxy S8 güvenliğinde önemli açık! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "