Yeni nesil dizüstü sistemler için düşünülen Geforce 300M, masaüstü sistemlerde de kullanılan abisi Geforce 300’den çok daha farklı. Fermi mimarisine sahip olmayan Geforce 300M grafik işlemci ailesini 96 Shader işlemcisine sahip olan ve üst performans’a hitap eden GTS 360M ve GTS 350M adlı ürünler temsil edecek.

Bu esasında çok da büyük bir yenilik değil. Çünkü bu iki ürün GTS 260M ve GTS 250M adlı grafik yongalarının biraz daha düzeltilmiş sürümleri. Dolaysıyla 3D performansı çok az arttığını söylemeliyiz.

 

Nvidia’nın en hızlı grafik yongası hala Geforce GTX 280M (128 Shader birimi)

 

Nvidia, orta segment için üç farklı grafik yongası tasarladı. 72 Shader birimine sahip GT335 bu alanın en performanslı ürünü. 48 Shader birimi ile üretilen GT330 ve GT325 çok daha düşük bir grafik performansı ile çalışıyor.

Giriş seviyesi ürünlere baktığımızda geforce 310M ve 305M adlı yongaları görüyoruz. Geforce 210M’in yerini alacak olan ve 16 Shader birimine sahip olan bu yongalar günümüzün 3D oyunları için zayıf kaldığını söylemeliyiz. 3D oyunları oynamak için yonganın GTS model numarasına sahip olması gerekiyor.

:: Dizüstü satın alırken grafik yongalarına dikkat ediyor musunuz?