Bazılarına göre gereklidir, kimilerine göre zorunluluktan başka bir şey değildir. Bağımlı olarak nitelendirilen kişilerin hayatını, hobi olarak benimseyen kişilerin ise sosyal yaşantısının büyük bir kısmını kapsayan oyunlar ve beraberinde var olan oyun sektörü küresel dünya ticaretinde halihazırda çok geniş bir yer kaplamış durumda.
Kullanıcının hizmetine sürülmesi takibinde, satış rekorları olarak nitelenebilecek rakamlar elde eden oyunları, bilmeyenlere sunmak, bilenlere hatırlatmak istedik.
“Çocuk işi” olarak halk arasında betimlenmesine rağmen herhangi bir yaş skalasına hitap etmeyen en çok satan oyunları sizlere sunuyoruz. Kimisi güzel, kimisi efsane; lakin hepsi birbirinden şahane.
12- The Legend Of Zelda
Nintendo tarafından yapımının gerçekleştirilmesinin ardında, ilerleyen süreç beraberinde gelişen oyun, Hyrule adındaki Ütopik bir ülkede geçen oyun Link adlı bir karakterin Zelda adındaki Prensesi tutsak olduğu konumdan kurtarma çabalarını konu alıyor.
Masalvari hikayesi beraberinde, söz konusu hayalperestlik gerekliliklerini bünyesinde toplayan oyun, 1986 yılında proje bazında başlangıç, 1994 yılı ise Nintendo Game Boy Advance, Virtual Console beraberinde piyasaya sürülüm tarihlerini içeriyor.
Otoriteler tarafından aksiyon, macera, bulmaca gibi öğretileri kullanıcıya aktardığı ifade edilen oyunun, bu bağlamda görsel zeka işlevselliği açısından olumlu bir tarafı olduğu belirtiliyor.
Daha sonraki sürümlerinde de sunacağımız oran olan küresel bazda ise oyun, 73.6 milyonluk satış rakamları ile varlığını sürdürüyor.
{pagebreak::1}
11- Assassin’s Creed
Türkçe’ye çevrilmiş adıyla “Suikastçının İnancı” olarak varlığını sürdüren oyun, aksiyon, macera, tek bir kahramanın dünyayı kurtarma şeklinde beden bulan hikayeyi sevenlerin favori oyunlarından biri olarak hizmet verdi.
2007 yılında PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarından satışa sunulan oyun, ilerleyen yıllarda bilgisayar ve diğer konsollara da uygun olarak üretilmiştir.
Salt oyun ile sınırlı kalınmayıp, film piyasasında da işlevsel olan ürün Ubisoft firması bünyesinde üretilmiş olma sıfatını taşıyor. Son sürümü 23 Ekim 2015 tarihinde piyasaya sürülen oyun, 9 serisi ile toplamda 77 milyon sattı.
{pagebreak::2}
10- Winning Eleven & PES (Pro Evolution Soccer)
Ekim 2001 itibariyle “Winning Eleven” adı altında kullanıcılara hizmet veren Japon firması Konami yapımı oyun, piyasanın dönem bazında lideri FIFA serisi ile bir rekabete girmek amacıyla var olmuştu. Gerek ardından bırakılan yılların, gerekse de FIFA’nın 2006-2007-2008 yıllarını kapsayan dönemde “efsane” olarak nitelendirilen ürünler ortaya çıkarması firmayı farklı bir arayış içerisine yöneltmiş durumdaydı.
Geride kalan yüzyıla damgasını vurmuş bir sporun, oyun bünyesinde kullanıcılara sunulması, insanların bir nevi oyun/oyuncularla bağdaştırılması fikrine günden günde bağlanan Konami ise, bahsi geçen arayış çerçevesinde 2011 yılına gelindiğinde adını değiştirmek suretiyle yoluna Pro Evolution Soccer(PES) olarak devam ediyordu.
Bu yıldan itibaren rakibi ile aradaki farkı kapatan ve kimi yıllarda öne geçen PES, rekor niteliğindeki satış rakamlarına ek olarak, “PES’e gitmek” kavramının sosyal hayat kapsamında oluşmasını sağlıyordu. Seri bugüne dek 86.8 milyon sattı.
{pagebreak::3}
9- LEGO
Danimarka merkezli “The Lego Group” adlı şirket tarafından 1949 yılından itibaren oyuncak envanterler üretimi ile başlayan ardından, film-oyun gibi birden çok alanda varlığını sürdüren LEGO Serisi, çocukların parçaların birleşimini oluşturarak bir bütün meydana getirdiği aktiviteye de adını verme hizmetini sunmuştur.
Konu gereği, oyuncaklarında var olan şekillerine sadık kalarak dijital platformuna aktarılan oyun ise, birden çok oyun kategorisinde varlığını sürdürmüştür.
Kimi zaman Batman, kimi zaman yarış arabası, kimi zamanda bir futbolcu olarak karşımıza çıkan Legolar, farklı görüntüsüyle taraflı-tarafsız her bireyin sempatisini görmüştür. Soyut bir şekilde var olan sempati kavramının kendileri açısından yeterli olmadığını düşünen firma ise, sahip olduğu 100 milyonluk satış rakamı ile kendisinin somut alanda da var olduğunu bizlere göstermiş durumda.
{pagebreak::4}
8- FIFA
Wınnıng Eleven-PES ile halihazırda var olan rekabetine değinildiği düşünüldüğünde, rekabetin başaktörünün mutlak suretle ifade edilmesi gerekiyor.
EA Sports bünyesinde satışa sunulduğu 1994 yılından bu yana, piyasanın deyimi yerindeyse tek hakimi sıfatıyla yoluna devam eden oyun serisi FIFA, yalnızca bilgisayar ile sınırlı kalmadı. Neredeyse tüm oyun platformlarına gelen FIFA en çok satanlar arasında 8. sırada yer alıyor.
Asıl beklentileri karşılama alanı olan, maç deneyimi çerçevesinde bir oyunun ne denli ileri gidebileceğini, eğer ki hedef ise gerçek ile ne denli bağdaşabileceğini geçen yıllar bazında oyunseverlere göstermiş durumda.
FIFA 98, FIFA 2002, FIFA 2007, FIFA 2008 gibi efsane nitelemesindeki sürümlerini kullanıcılara deneyimleten oyun, 100 milyonluk bir satış rakamı elde etti. Sosyal hayata en büyük katkısını ise, Türkçeleştirilmiş konuşma diliyle “İy, ey sports tu dı geym” şeklindeki mottasından aldı.
{pagebreak::5}
7- Sonic The Hedgehog
Video oyunu severlerin muhtemelen en çok sempati beslediği kahramanlar arasında bulunan Sonic, 1991 yılında Sega’nın oyun konsolu beraberinde boy gösterdi.
Hızlı mavi kirpinin azılı düşmanı Dr. Robotnik ile mücadelesine değinen oyun, yalnızca bu sektörle kalmayıp, çizgi film sektöründe de boy gösterdi. Tam olarak 57 oyun serisi, sürümüne sahip oyun, rekor niteliğindeki bu sayı ile 150 milyon civarında sattı.
{pagebreak::6}
6- Need For Speed
Hıza mı ihtiyacınız var? Parolası ile yola çıkan, bugüne dek var olan yarış oyunları arasında kendine bir farkındalık yaratarak öne çıkan oyun, yarış oyunlarına bakışı değiştirici bir nitelikte olmuştu.
Kanada merkezli EA Black Box şirketi bünyesinde ortaya çıkan ürün çeşitli şirketler tarafından geliştirilerek günümüze dek EA Sports bünyesinde varlığını sürdürmüştür.
Otoriteler tarafından da “dünyanın en başarılı video yarış oyunu” nitelemesine layık görülen ürün, bu sıfatını 150 milyonluk satış rakamı ile pekiştirmiştir. Ayrıca kendisi başta erkek çocukları olmak üzere, imkanlar dahilinde her çocuğun en az bir kere oynadığı oyundur.
{pagebreak::7}
5- The Sims
Orta Çağ’da feodal beyliklerin-devletlerin katkıları ile meydana gelen günümüz “ev” olgusunu, sosyal yaşantısının birçok gerekliliklerini bir oyun bünyesinde toplama işlevini gören ürün, Will Wright tarafından tasarlanıp, EA Sports bünyesinde ününü korumuştur.
“Sim” denen insanların “Sim City” adlı yerleşim yerlerindeki hayatını idame ettirmesini konu alan film, yaşanılan hayatta gerçekleştirilen veyahut gerçekleştirilemeyen olguların bir yansımasını sağlamasından kaynaklı, kullanıcıların tercih sebeplerini oluşturması ile öne çıkmıştır.
Oyun, 2000’den bu yana 175 milyon sattı.
{pagebreak::8}
4- Call Of Duty
Sıradaki oyun savaş meraklılarına gelsin şeklindeki bir propaganda modeli eşliğinde, meraklıları için hiç yorum yapmaya dahi gerek olmadığı düşüncesi çerçevesinde, gelmiş geçmiş en efsane oyunlardan birisi.
Piyasada varlığını sürdürdüğü her dönemde, en yüksek düzeyde konumlanan oyun, sunduğu grafikler ve görsel efektler konusunda oyunlara bambaşka bir bakış açısı getirdi.
3 boyut teknolojisinin bir sinyali olarak nitelenen oyun, İnfinity Ward bünyesinde 2003 yılı itibariyle hayatımıza girmiştir. 12 seri beraberinde günümüze dek gelen oyun, 2014 yılında çıkan son sürümü “Call Of Duty: Advanced Warfare” ile toplamda 175 milyonluk satış rakamına ulaştı.
{pagebreak::9}
3- Grand Theft Auto (GTA)
Onun için yapılan betimlemelerin, bir oyun için dahi fazla olacağının düşünüldüğü ortamda, taraflı-tarafsız herkes tarafından bilinmiştir. Sahip olduğu tema haricinde, en çok oyunun oynanış biçiminin hafızalarda yer ettiği oyun, satış çıkarılan her sürümü ile yoğun bir ilgi çekmeyi başardı.
Başarılarını gördüğü ilgi ve soyut betimlemelerle sınırlı kalmaksızın, 195 milyonluk bir satış rakamı ile taçlandıran oyun, 1997 yılından günümüze dek yer edindiği zirveden inmeme yolunu seçmiştir. Serinin son oyunu GTA 5 2013 yılında piyasaya sürüldü.
{pagebreak::10}
2- Pokemon
“Gotta catch em all” sloganı ile 90′ lı yıllar çocuklarının, mübalağa yapmaksızın hayatını oluşturan çizgi film başlı başına yarattığı sektör beraberinde yaratıcılarının var olan tüm beklentilerini ve daha fazlasını karşılamıştır.
Bir yazı ile sınırlı tutulamayacak konusu ile, Ash-Brock-Missie’si ile, Pikachu-Charizard-Balbasaur’u ile gönüllerde yer alan ve her daim yer alacak çizgi filmin oyun sektörüne atılmasının başarı haricinde bir sonuç elde etmesi beklenemezdi.
Yer aldığı oyun sektöründe de yüzünü kara çıkarmayan Pokemon, 800’den fazla bölüm içeren animesi, 17 sinema filmi, 9 kısa film, 12 seri olmak üzere 24 oyun, 40 yan oyun ile kullanıcılara hizmet vermeye devam ediyor. 270.8 milyon diyerek kenara çekiliyoruz.
{pagebreak::11}
1- Mario
Firmasını, çıkış yılını, amacını, teknik detayları ile birlikte klasik bir oyun tanımında mı bulunsak, yoksa kelimelerin kifayetsiz kaldığı anlarda, yalnızca satış rakamını vererek, oyunun tüm dünya için ne anlam ifade ettiğini mi belirtsek kararsız kaldık. Fakat, “ne desek boş” şeklindeki sözün anlık duruma tam olarak uygun olduğunu düşünerek, 509.4 milyon. Süper Mario!
:: Sizin favori oyununuz hangisi?
Half life yokmu
Half Life olmalıydı.
Valve ?
Kesinlikle half life ve vice city, zaten kendileri yapmıs sıralamayi arkadaslar cok itibar etmeyin
FIFA pes GTA CS bunlar çok satmıştır
marionun gorselde gorunen oyunun tam adını bilen varmı
ataride oynardık
Minecraft nerede o ne kadar çok sattı
Hiç bir oyuna Mario için harcadığım zamanı harcamadım.
Mario 🙂
The sims.