Google, bulut oyun akışı hizmeti Stadia için tıpkı Microsoft’un Xbox Game Pass’a sunduğu xCloud akışına benzer şekilde bir dokunmatik kontrol desteği getirmeyi planlıyor. Böylelikle firma mobil cihazlar için tasarlanmış oyunlara benzer bir deneyimi amaçlıyor.
Google Stadia dokunmatik kontrol desteği konsol taşımayı sonlandıracak
9to5Google’ın haberine göre Stadia’nın en son yazılımı artık doğrudan dokunma özelliğini barındıracak. Özellik Stadia’yı hareket halindeyken de oynamak isteyen oyuncuların yanlarında bir kontrol cihazı bulundurmasına gerek kalmayacağı anlamına geliyor. Özellik ayrı olarak bir oyun kumandası önizleme özelliğini de barındıracak iddiaları olsa da Google bunun şu an mümkün olmadığını ve dokunma desteğinin kendilerine uyan bir seçenek gibi göründüğünü söyledi.
Öte yandan Stadia Bluetooth yerine Wi-Fi üzerinden bağlanan denetleyicilere sahip olduğundan, hücresel veri kullanan üyelerine yanlarında bir USB-C kablosu bulundurmasını isteyecek. Stadia’nın 3.9 sürümü Google Play Store aracılığıyla kullanıma sunulacak. Böylelikle bulut oyun hizmeti, ekran kontrolleriyle oynamak gibi üçüncü bir yol kazanacak.
Öte yandan güncelleme, Stadia’nın uygulamasının Android TV lansmanı için önemli miktarda hazırlık içeriyor gibi görünüyor. Bu güncelleme Stadia’nın Android TV’ye yüklenmesine dair önemli referanslar da içeriyor. Chromecast deneyiminin aksine Stadia, Android TV için kendi mağazasına özgürce göz atma ve bunun yanında TV’nizden alışveriş yapma olanağı tanıyacak. Satın alma işleminin sorunlu olması durumunda da telefondan ya da bilgisayardan tekrar denemek için yönlendirilmeniz mümkün olacak.
Stadia’nın bu son güncellemesi, Google’ın dahili oyun geliştirme bölümünü kapatmayı seçmesinin hemen ardından geldi. Gelişme, Stadia’nın artık tek başına üçüncü taraf oyunlar için var olacak bir platforma dönüştüğü anlamına geliyor. Hizmet lansmanından bu yana çok fazla ilgi görmekte zorlandı. Bunun yanında projenin eski stüdyo başkanı Jade Raymond, PlayStation için orijinal bir IP üzerinde çalışan Haven Studios adlı başka bir firma kurdu. Raymond, bundan önce de Ubisoft Toronto ve EA Motive’de stüdyo şefliği görevini sürdürmüştü.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}