Google, bulut oyun hizmeti olan Stadia platformunun daha fazla kullanılması için çalışmalar yürütüyor. Firma bu doğrultuda, denetleyici kurulumundan başlayarak Stadia’nın teknik olarak karmaşık yönlerini gün ışığına çıkartıyor.
Google Stadia basitliği hedefliyor
Google, hizmetin başlangıcından bu yana, özellikler, programlar, yeni araçlar ve ortaklıklar hakkında duyuru yapmak için bir Stadia geliştirici blogu oluşturmuştu. Firma aldığı kararla blogun artık son kullanıcılar için karmaşıklıklarla dolu bir dünyaya basitlik getirmesini hedeflediğini açıkladı. Bu doğrultuda da Stadia ekibini bulut oyun hizmeti platformunun teknik yönlerini ele almak için kullanacak.
Google’ın Stadia geliştirici blogundaki çalışmasının ilk örneği de Flutter ile mobil uygulamaya Stadia kontrolcüsünün kurulumunu aktarmak oldu. Zira Stadia kontrolcüsünü kurmak nispeten basit bir işlem gibi gözükse de, kullanıcının kontrol cihazını açması, Stadia mobil uygulamasını kullanarak kontrol cihazını bulması, Bluetooth aracılığıyla cihaza bağlaması ve Wi-Fi kimlik bilgilerini göndermesi gibi yorucu işlemleri yapması kafa karıştırabiliyor.
Elbette binlerce farklı telefon ve Wi-Fi yönlendiricisinin olduğu göz önüne alındığında, koşullar her zaman aynı doğrultuda olmayabiliyor. Olası teknik arızalarda da Wi-Fi ve Bluetooth Düşük Enerji’nin (BLE) sinyal gürültüsü ve gücüyle bozulma meydana gelebiliyor. Ayrıca bir kullanıcının telefonu güvenilmez bir antene sahip, ya da zayıf bir pil denetleyicisine sahip olabiliyor. Bir kullanıcı kurulum sırasında Bluetooth’u kapatabiliyor. Veya denetleyicide doğru şekilde yüklenmeyen zorunlu bir yazılım güncellemesi olabilir. İşte tüm bu sorunlarda geliştirici ekip yardıma koşuyor.
Öte yandan Google, güvenilirliğin yanı sıra doğruluk ve yaklaşılabilirlik kavramlarının geliştirici ekibin aklında olan diğer konular olduğunu ifade etti.
Kaynak: 9To5Google
{{user}} {{datetime}}
{{text}}