Okunma

Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme


07 Aralık 2014 Pazar 05:00
Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme

Çeviri uygulaması Google Translate için yakın zaman içinde büyük bir güncellemenin yayınlanacağı ortaya çıktı. Söz konusu güncelleme ile kamera görüntüleri üzerinden, canlı olarak desteklenen diller arasında çeviri yapılabilecek.

Google Translate’de canlı çeviri işlemi için yapılması gereken tek şey kamerayı açıp, yazıya doğru tutmak; görüntü ekrana geldiğinde bir arayüz çıkacak ve buradan çevrilmesini istediğiniz dil seçildiği taktirde ekran üzerinden çeviri hızlı bir şekilde sağlanacak. Yani görüntünün kaydedilmesine gerek olmadan.

Kameradan canlı çeviri; ilk etapta İngilizce, Almanca, İtalyanca, İspanyolca, Portekizce, Rusça ve Fransızca dilleri için desteklenecek. Yine ilk etapta sadece İngilizce’den diğer altı dile çeviri yapılabilecek. Google’ın yeni dil desteklerini aşama aşama sağlaması bekleniyor.

14-12/07/google-translate-banner_1_.jpg

Google Translate’de sonraki güncellemenin yenilikleri bu kadarla sınırlı değil; konuşma üzerinden de çeviri geliyor. Örneğin telefonu İngilizce konuşan bir kişiye doğrultup, uygulama sayesinde desteklenen dillerde çevirisini dinleyebileceksiniz.

Sözlü ve yazılı iletişim için oldukça fonksiyonel olacağına kesin gözüyle bakılan güncellemelerin Türkçe dil desteğini ne zaman kapsayacağı ya da kapsayıp kapsamayacağı hakkında henüz herhangi bir detay bilinmiyor. 

:: Google Translate’e gelecek söz konusu yenilikler hakkında ne düşünüyorsunuz?




yazarFerhat Verdi

Gazetecilik mezunu; tüketici elektroniği ve fotoğraf odaklı çok sayıda dergide editörlük yaptı. Mobil işletim sistemlerine, müzik ve tasarıma yoğun ilgi duymaktadır.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

20 yorum - “Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Bu SDN çok geri kaldı.

  2. SDN Okuru dedi ki:

    sen yenisin galiba

  3. SDN Okuru dedi ki:

    QTranslator bu isi yapiyor zaten

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Microsoft’un yıllar önce geliştirdiği ve Windows phone da olan güzel bir özellik. Çeviri de çok kaliteli.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Google’ın zamanında satın aldığı Word Lens uygulamasını kendi sistemine adapte etmesi, teknoloji zaten yıllardır vardı iOS kullanıcıları için. Tüm dil paketlerinin bedava olması güzel oldu tabi 🙂

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Böyle bir şey var ki zaten

  7. SDN Okuru dedi ki:

    bing translator de uzun zamandır olan bir özellik

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Tamam güzel de ama içli köfteye sensitive meatball demesin yani 😀 (Sensitive=hassas, duygusal)

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Windows phone da 2 senedir var. Olmamasına şaşırdım androidde .

  10. SDN Okuru dedi ki:

    İşte bu yüzden google dünyanın en değerli markasıdır hangi marka insanları işlerini bu kadar kolaylaştırır.

  11. SDN Okuru dedi ki:

    10 numsts olmuş

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Cevirimi! Once cevirmeyi ogrensin google sonra yayinlansin. Ingilizcemi gelistirdikten sonra translatenin ne kadar farkli ve yanlis ceviri yaptigini ogrendim. Kelime anlamlari bile hatali.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Üstelik Türkçe desteği de ***** translater da

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Windows Phone da çoktandır var zaten bing transleter diye.

  15. SDN Okuru dedi ki:

    zaten var, android de

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Bu programdan var hemde çevrim dışı yapıyor

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Windows phone larda olan bi ozellik hatta 7.0 dayken bile vardi

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Bing translate de bayağıdır yapılan bişey

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Bing bunu çevrimdışı bile yapabiliyor zaten

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Windows Ono ne için Bing Translator bunu bir yıldan fazladır yapıyor.

" Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Google’dan Turizmi Canlandıracak Güncelleme ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "