Oyunlarda performans ve fps artışı için hangi grafik ayarlarında oynama yapmalıyız? Bu önemli bir soru çünkü herkes güzel grafikler ve akıcı bir fps değeri ile oyun oynamak ister. Bu yüzden seçtiğiniz grafik ayarları çok önemlidir. Bizler de hazırladığımız bu içerikle sizlere kapatılması gereken grafik ayarları konusunda destek çıkıyoruz.

Düşük sistem gereksinimli oyunlar -1

Performans için hangi grafik ayarlarını kapatmalıyız?

 Elbette oyuncular olarak tüm oyunları en yüksek ayarlarda ve sağlam fps değerleri ile oynamak istiyoruz. Elimizdeki sistem yeterince güçlü değilse, doğal olarak bu isteğiniz hüsrana dönüşebiliyor. İşte bu yüzden sizler için rehber niteliğinde bir içerik hazırladık. Video üzerinde bahsettiğimiz ayarları kapatarak veya kısarak, ciddi bir performans artışı sağlayabilir ve görüntünüzü de çok bozmadan keyifle oyun oynayabilirsiniz. İyi seyirler!

#video_14244#

1. Shadow nedir? Neden kapatmalıyız?

Gölgelendirme ciddi ölçüde grafik performansını arttırken, aynı oranda ekran kartınıza büyük yüktür. Bu efekti tamamen kapatmak görsel bütünlüğü bozabilir ve hatta gerçekçiliği düşürebilir ama PC takılmaya başlıyorsa, frame artışı için düşük veya orta ayarlar tavsiye olunur.

17-03/15/grafikleri-bozmadan-fps-arttirmak-2.jpg

2. Motion Blur nedir? Neden kapatmalıyız?

Oyunlardaki en karizmatik ama aynı zamanda en kullanışsız grafik ayarı. Dönüş hızında oluşabilecek kırılmaları örter ve efekt sağlar. Hızlı FPS oyunlarında insanların PC’leri kaldırsa bile kapattığı bir seçenektir. Halen gereksiz olduğu düşünüyoruz.

3. Depth of Field nedir? Neden kapatmalıyız?

Oyun içerisinde ana odak noktası dışında her şey bulanık görülür. Ve odak değiştikçe odaklanılan alan da değişir. Depth of Field önemli ve oyun içerisindeki foto gerçekçiliği inanılmaz etkileyen bir seçenektir. Sizin bu özelliğe yüklenmeniz ölçüsünde bilgisayarınızı zorlayacaktır.

17-03/15/grafikleri-bozmadan-fps-arttirmak-3.png

4. Dynamic Reflections nedir? Neden kapatmalıyız?

Görsel olarak ciddi fark yaratan bir özellikle karşınızdayız. Grafik motorlarının gerçek zamanlı render yaparken en çok zorlandığı özelliklerden biri Dynamic Reflections’tır. Yansımaların karakteriniz, eşyalar ve diğer objeler üzerinde aktarılmasıdır. Kapatmak çok ciddi bir performans artışı sağlayacaktır. Overwatch’ta kapattığınızda %30 ile %50 arası fps artışı sağlıyorsunuz.

5. Supersampling nedir? Neden kapatmalıyız?

İşte PC’nizin canına okuyacak bir seçenek. Supersampling söz konusu oyunu 1080p iken, 2K’ya 4K’ya gerçek zamanlı renderlar. Güzel bir Anti-Aliasing alternatifi olsa da frame oranlarının inanılmaz düşecektir. Kapatın gitsin.

:: Böyle videoların gelmesini istiyorsanız, yorumlarda fikrinizi belirtmeyi unutmayın!