Yılların tartışmasına son! Eski Rockstar çalışanı, popüler GTA oyunundaki gizemi açıkladı

26

Rockstar Games tarafından geliştirilen Grand Theft Auto ya da kısa adıyla GTA serisi, oyunculara açık bir dünya sunuyor. Oyuncular, bu açık dünyalarda farklı gizemler ve beklenmedik olaylarla karşılaşabiliyorlar. Son olarak Grand Theft Auto: San Andreas ya da kısa adıyla GTA: SA oyunundaki bir gizem daha çözüldü.

GTA: SA’da Ay’a ateş edince neden büyüyordu?

Grand Theft Auto: San Andreas oyuncularının bildiği üzere, oyun içerisinde silah ile Ay’a ateş edildiğinde boyutu büyüyordu. Şirketin oyuna neden böyle bir özellik eklediği ise yıllardır merak edilen konulardan birisi. Neyse ki bu gizem çözüldü gibi görünüyor.

Obbe Vermeij

1995 ile 2009 yılları arasında Rockstar Games‘te çalışan bir geliştirici, yıllardır tartışmalara konu olan “Ay’a ateş edildiğinde neden büyüyor?” sorusunu cevaplandırdı. Obbe Vermeij adlı bu geliştirici, 2004 yılında piyasaya sürülen Grand Theft Auto: San Andreas‘in geliştirme sürecinde yer aldı.

Düşene bir tekme de Rockstar’dan! RDR 2’ye devasa zam geldi

Obbe Vermeij’in anlattığına göre oyunun geliştirilme sürecinde Ay’a odaklanılmıştı. Tasarım ekibi, ona bir doku tasarımı verdi. Geliştirici ise kendisinden istenileni yerine getirerek Ay’ın gece görünümünü sağladı ve ona makul bir büyüklük verdi.

Ancak birkaç gün sonra tasarım ekibinden dört kişi, Ay’ın boyutunu değiştirmesini istedi. Vermeij, istekleri doğrultusunda Ay’ın boyutunu güncelledi. Fakat ilerleyen süreçte tasarım ekibinin Ay’ın boyutu konusunda kararsız olduğu ortaya çıktı. İki kişi, daha gerçekçi olması için küçük bir Ay istiyor, diğer ikisi ise daha sinematik olması için daha büyük bir Ay istiyordu.

Uzun süren tartışmaların ardından Vermeij, bir öneride bulundu: Ay’ın boyutunu belirlemek için bir çözüm olarak, Ay’a ateş edildiğinde boyutunun değişmesini önerdi. Bu şekilde ekip daha kolay karar verebilirdi.

Tasarım ekibi öneriyi kabul etti ve Vermeij, o sırada üzerinde çalıştığı keskin nişancı silahına özel bir ayar ekledi. Artık Ay’a ateş edildiğinde boyutu değişiyordu. Her atışta küçük, orta ve büyük olmak üzere üç farklı boyutta değişiyordu.

Geliştiricinin paylaştığı bilgilere göre tasarım ekibi, aradan bir süre geçmesine rağmen son kararlarını paylaşmadı ve bu nedenle Ay’ın boyutunun ateşle değişimi olan özellik oyun içinde kaldı, yani kaldırılmadı.

Bu heyecan verici gizemi oyuncular ile paylaşan geliştirici, sadece birkaç saat sonra Rockstar North’tan gelen bir e-postada, tüm açıklamaların kaldırılmasını istediklerini belirtti.

Peki siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.

26 YORUMLAR

  1. uydurma ya belli ki oyun buglarindan biri efsanelesince de dokunmak istemediler
    yok anlasamamista ates edince buyucekte falanmisgs filanmista
    fjdjjd coluk cocuk kandiriyorlar sanki

  2. Rockstardaki büyüklerin böyle nostaljik bir açıklamayı kaldırtmak istemesi utanç verici, karşılaştırma yapmak gibi olmasın ama normalde rockstardan daha gizli çalışan Valve çalışanları bile bu tarz bilgileri oyuncularına paylaşmayı çekinmez.

  3. iyi de bu özellik gta 3 ve vice city’de de var. bu yaşandığı söylenen oyunlar san andreas’ın yapım aşamasında olamaz. gta 3’ün yapım aşamasında olup gelenek olarak vice City ve san andreas’a da geçmiş olması daha mantıklı geliyor kulağa

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version