ARM, Cortex A15 mimarisi ile beraber taşınabilir bilgisayarlara gözünü dikmişken, Intel‘de yeni nesil Atom işlemcileri ile tablet ve akıllı telefonlara gözünü dikmiş durumda.
Ayrıca Intel, Android 4.0 ICS‘in x86 ile uyumlu çalışabilmesi için pek çok desteği Google’dan esirgemedi. Zaten ICS’de artan boyut ile ilgili Intel için eklenen pek çok kod olduğu da belirtiliyor.
Intel Mobil ve İletişim Genel Müdürü Mike Bell, son zamanlarda Andorid cihazlarda moda olan çok çekirdekli işlemcilerin şimdilik gereksiz olduğunu söyledi.
Mike Bell
Daha önce yaptığımız haberlerde Intel‘in mobil pazara gireceğini sizlere aktarmıştık. Firmanın mobil tarafındaki işlemcisi şimdilik tek çekirdekli Medfield işlemcisi.
Mike Bell‘i bu açıklamayı yaptıran soru ise tahmin edebileceğiniz gibi ARM tarafındaki 4 çekirdekli ve 2 çekirdekli işlemcilerle, tek çekirdekli Medfield Atom nasıl mücadele edecek oldu.
Android işletim sisteminin şimdilik daha fazla çekirdek yerine, daha fazla optiizasyona ihtiyaç duyduğunu açıklayan Bell, mevcut çok çekirdekli işlemcilerin tam olarak verimli kullanılamadığını vurguluyor.
Intel tarafı olarak yaptıkları testlerde, çok çekirdeğin bazen tek çekirdekli sistemlere göre daha yavaş kaldığını belirtiyor. Eğer gerçekten çoklu çekirdekli işlemciler avantaj sağlamaya başladığı zaman, firma olarak çok çekirdekli işlemcilerini piyasaya sunacaklarını söyledi. Bell’e göre Android’in daha çok optimizasyona ihtiyacı var.
:: Sizce Android için çok çekirdekli işlemciler gerekli mi?
Android Dalvik sanal makinası üzerinden çalışmayi bırakmaz ise ister 20 çekirdekli işlemci kullan yinede kasılma olur
Şu anda gereksiz çünkü tek çekirdekli ve çift çekirdekli işlemcilere 5 yıl daha satmamız lazım. Intel bunu hep yapıyor, bilgisayarda da aynısını yapmışlardı.
intel kendisi gereksiz bunu hala kavrıyamamış mı?
yahu sorarım size intel’in 4 çekirdekli Medfield Atom çözümü olsaydı böyle bir açıklama acaba gelebilirmiydi. Atom segmentinde AMD Fusion E serisinden tokatı yedi… ARM ise mobil segmentte tokatlıyor… gereksiz bir açıklama olmuş hani madem bişi yapamıyoruz bari çamur atalımda belki bir işe yarar mantığıyla yapılmış açıklama…
giresunlu_28 10.06.2012 15:11 intel kendisi gereksiz bunu hala kavrıyamamış mı?
sen çok mu gereklisin bir kendine sor bakalım?
adam haklı beyler dağılın .) şaka bir tarafa harbi androidin çok optimizasyona ihtiyacı var. özellikle java motorunun. çok hantal kalıyor. o yüzden tizen os çıkmasını merakla bekliyorum
Bence gerekli. Yoksa o dandik işletim sistemi başka türlü hızlanmaz…
Aslında "şimdilik" diyerek Intel asıl amacını yine açıklamış oldu
Adam haklı. Satışta son kullanıcıyı cezbetmekten başka işe yaramıyor.
cgrszone teknolojiden doğru düzgün anlamayanlar yorum yapmasın lütfen.
Optimizasyon konusunda haklı. Optimize edilmiş IOS’un dandik bir makinedeki performansı ortada !
android bir salatalik olsa yogurtla birlesince cacik olmaz 😀 kasma yapar mutlaka 😀
tmm da nereye optimize ediyorsun. iOS için sadece iPhone, iPod Touch ve iPad var optimizayon için. Android için say bakalım kaç tane farklı yapıda cihaz var üzerine optimize edilebilecek. Android kapalı sistem bir yapıda, yani Nexus gibi sadece 1-2 telefonun kullandığı bir yapıda olmadığı sürece optimizasyonunu mümkün görmüyorum. Aynı windows – macOS durumunda olduğu gibi.
İntel = kendinde olmayan hereşeye gereksiz demek
Amd 64 bit işlemci çıkardığında da İntel 64 bit için gereksiz demişti
Intel Mobil ve İletişim Genel Müdürü Mike Bell, son zamanlarda Andorid cihazlarda moda olan çok çekirdekli işlemcilerin şimdilik gereksiz olduğunu söyledi.
Andorid ?
İntel adam akıllı bir mobil işlemci yapsın ve piyasaya girebilsin de ondan sonra çamur atısın. Şu an mobil pazarda esamesi bile okunmuyor…
Androidin hantal bir işletim sistemi olduğu doğrudur. Ama şu hantal haliyle bile ARM tabanlı işlemcileriyle intel in atom işlemcili netbook larından çok daha iyi işler çıkarıyor…
4 çekirdek 1.5 Ghz hız = 6 Ghz toplamda
2 çekirdek 1.5 Ghz hız = 3 Ghz toplamda ;
bilgisayar tarafı
2 çekirdek 1.6 – 2.1 Ghz = 3.2 – 4.2 Ghz toplamda ..
telefonlar bilgisayar kadar performanslı çalışmıyor ama bilgisayardan daha fazla hıza ihtiyaç duyuluyor .. oyunlar uygulamalar bilgisayar tarafına nazaran çok daha basit .. peki ne yapıyor bu işlemci ? nereye harcıyor bu kadar kaynağı ?
tamamen kaynak israfı bence bu tür bir işletim sistemi .. işletim sisteminin görevi kaynakları en iyi şekilde kullanmaktır .. sömürmek değildir ..
Şuanki kullandığımız akıllı telefonlara oturup çok sağlam bir android sürümü çıkartırlarsa bu zeki adamlar eminim telefonlarımız uçucaktır
Aynen, katılıyorum.
IOS, tüm IPhone’lardaki başarısını optimizasyonuna borçlu.
"NE" yaptığı ve kullandığı değil "NASIL" yaptığı ön planda Apple’ın.
Bir sürü marka-model Android’e telefon çıkarıyor ama alt, orta, üst sınıf farketmez, hepsi çok salakça sorunlarla karşı karşıya bırakıyor kullanıcıyı.
Valla millet Symbian S^3 Belle’i beğenmiyor ama Nokia optimize konusunda piyasadaki tüm Android’li telefonlardan çok çok önde.
Android de Facebook gibi bir balon. İkisi de patladığında kullanıcılar çok zarar görecek.
Millet Nokia’yı beğenmiyor, adamlar da batıyor ama ben hiçbir Nokia telefonda donma, arandığımda yanıtlayamama, e-posta kaybetme, sd kartı okumama gibi hatayla karşılaşmadım. Android telefonum kendi orijinal sd kartıyla bile kavga ediyordu resmen. Stabilite sıfır.
Sırf bu tür sebeplerden dolayı Galaxy Ace’imi kardeşime verip öncesinde kullandığım C6-01’deki performans referansıyla Nokia 700 aldım. Canavar gibi çalışıyor. Hiç aramıyorum Android’i filan.
Adam haklı..
Ace kullanan atkadasim dediklerine kismen katiliyorum ama o sd kart hatasi i modelunin sorundur samsung kaynakludir bendede ayni model var ama skinti yadamadum ha htc yi dusun birde on numara
Benim 4 5 çekirdeğe değil stabil işletim sistemine ihtiyacım var. Yeni çıkan uygulamaları destekleyen sorunsuz çalıştıran işletim sistemine ihtiyacım var. İşlemciyi nvidia, samsung, apple, qualcomm veya intel üretmiş kimin umrunda. İşletim sistemiyle uyumlu stabil bişeyler yapın yeter.
Ace kullanmış arkadaşa android konusunda katılıyorum ama Nokia konusunda pek değil çünkü bir arkadaşta C7 var nadirde olsa bazen takılabiliyor android’in optimizasyon sorununa gelince o Google’ın işi değil opmizasyonu üretici firma yapacak madem kendi stock romunu yapıyorsun optimizede et firmaların yapacağını Cynoagen Mod yapımcıları yapıyor arkadaşın T20 sine Mod 7 yükledik cihaz uçmaya başladı kısacası yapmaları gereken biraz özen göstermek ve bunu sadece Asus yapıyor
hay agzina saglik,1 seneden beri bas bas bagiriyorum, sisirmeyin su samsungu diyorum ama sakalim yok dinleyesiniz.bu da size kapak olsun.Adam bas muhendis
nokia belle ile androidi karşılaştırmak androide bir hakarettir
Nokia belle ile yapilabilecek seyler kisitlidir androide gore. Androidle karsilastirabilecek bi isletim sistemi yoktur. Bugune kadar uretilmis modelden cesidinden daha fazla modele sahip acik kaynak kodlu bi sistem. Optimizasyonu da cok zor oluyo o yuzden. Ha keske bi al bi orta bi de ust segmentten birer model cikartip stabil olarak surseler ios falan kalmaz piyasada.
SDN OKURU 10.06.2012 15:04
Android Dalvik sanal makinası üzerinden çalışmayi bırakmaz ise ister 20 çekirdekli işlemci kullan yinede kasılma olur.
haklısın vm ware kullansa daha doğru allahım ne cahiller var yahu.
önce farkı öğren.
bırak 4 işlemciyi enerji tasarrufu için bile çok çekirdek gerekir.
Google tarafından Dalvik Virtual Machine adı verilen (DalvikVM) özel bir JVM çalıştırır. Bu sanal makina mobil aygıtlar için bellek ve işlemci optimizasyonları getiren bir sistemdir. Dalvik sanal makinasının java sanal makinasından en büyük farkı stack tabanlı çalışan JVM’in aksine Dalvik sanal makinasında register’lar için optimize bir sistemin kullanılmasıdır. Mobil aygıtlarda register’lar çok verimli veri işleme sağlarlar ve Dalvik VM registerlar üzerinde çalışması için üretilmiştir. Android sistemi üzerinde sistem uygulamaları ve 3. parti yazılımlar aynı kısıtlarla çalışırlar. Örnek olarak yeni bir program kurabilirsiniz ya da diğer mobil işletim sistemlerinde en temel yazılımlar olarak bilinen arama yapan(dialer) yazılımı ya da mesajlaşma (messaging) yazılımını, masaüstü ortamını tamamen yeniden geliştirebilirsiniz ya da marketten yeni alternatifleriyle değiştirebilirsiniz. Ayrıca Android sistem üzerinde uygulama geliştirmek de çok kolaydır. Sistem uygulamalara, telefonun o anki konumunu ve diğer bilgileri çok kolay erişilebilir olarak sunar. Çok karmaşık olarak bilinen uygulamaları bile yazmak bazen çok kısa zaman alabilir.
Eğer optimizasyonla ICS 4.0 ın hız artışı %100 lere -ki internette okuyoruz- çıkabiliyorsa
gerçekten 4 çekirdek fazla olmuş. Tabii ne derece verimsiz kullanıldığını bizim anlamamız pek mümkün değil. Amaısınmaya mani olacaksa varsın 4 çekirdek olsun. Telefonlarda önümüzdeki dönemde
yaşanacak problemlerden biri ısınma olacak bama göre.
Eğer optimizasyonla ICS 4.0 ın hız artışı %100 lere -ki internette okuyoruz- çıkabiliyorsa
gerçekten 4 çekirdek fazla olmuş. Tabii ne derece verimsiz kullanıldığını bizim anlamamız pek mümkün değil. Amaısınmaya mani olacaksa varsın 4 çekirdek olsun. Telefonlarda önümüzdeki dönemde
yaşanacak problemlerden biri ısınma olacak bama göre.
Dunya oyle bir dunyaki , insanlar ya cahilce yada cikarlarina gore konusuyor.
Ben ömrümü bu işe vermis biri ve dunyanin ilk cift ekranli androidini gelistiren takımda gorev almis biri olarak , Mike Bell ve burda yorum yazmis bircok insanin aciklamalarini komik buluyorum.
Bi kere Android dunyadaki en iyi mobil os’dur. Ayrica android normal kullanimda ayni anda 10-20 app calistirdigi icin en azindan cift cekirdek gerektirir. Bunu soylerken su an evimde 12 civari farklı android cihazinin oldugunu belirtmem gerekiyor.
En ufak bir takilma oldugunda kullanicilar birsuru laf ediyor. Ama bir cihaz basitse o basitlikle takilma yapmayabilir, son kullanici pek bisey anlamadigi icin sadece takilip takilmamasina gore yorum yapiyor. Bu yuzden androide 4 cekirdek lazimdir, hatta olursa daha da cok cekirdek olsun. Aslinda arada bir olusacak olan o minik takilmalar icin çoklu cekirdek gerekiyor. Cunku kullanici aslinda bilmeden bunu talep ediyor.
Intel Mobil ve İletişim Genel Müdürü Mike Bell, acaba sıkı bir android kullanicisimidir? Yoksa sıradan bir iphone kullanicisimidir?
Yuksek pozisyonlardaki her insanin dedigine inanmayiniz. Adamin elinde tek cekirdek var onu satmaya calisiyor.
Android balon degildir. Zekice tasarlanmis , linux temelli bir isletim sistemidir. Mp4 player olarak tasarlanıp cok satti diye extra ozellik kazandirilmis dandik isletim sistemleriyle kıyaslamayiniz lutfen.
Arkadaslar yorumlayici mantigi ile calisan bir makina var elimizde. Haliyle uygulamalar iphone a gore biraz yavas kaliyo. Ama aradaki farkda donanim ile gideriliyor bu yuzdende 4 cekirdek gereklidir. intell 4 cekirdekli islemci uretttigi zaman artik android icin 4 cekirdek zamani gelmisdir diyecek emin olun. Bu firmanin daha onceki pazarlama taktiklerinden de bildigimiz bisey bu. Matematiksel islem birimi ile urettigi cpu lari matematiksel islem birimini kapatarak daha ucuza satan ama bana matematiksel birimde lazim diyene ayni cpu yu da iki katina satan firma bunlardan baskasi degil.
008taki
10.06.2012 15:56
adam haklı beyler dağılın .) şaka bir tarafa harbi androidin çok optimizasyona ihtiyacı var. özellikle java motorunun. çok hantal kalıyor. o yüzden tizen os çıkmasını merakla bekliyorum
……………………..
peki tizen os ile andoid arasında ne fark var.
şu anda 500 milyona yakın android akıllı telf.var..TİZEN OS ayrı bir versiyon olacağına göre,andro… telefonlar nolacak?
windows ve nokia bir sürü versiyon dili çıkardı..yürümedi.
samsung bada çıkardı yürümedi.telefonlarını kimse almıyor..bada 3 çıktı,kendisi dahi güncelleme çıkartmıyor,samsung.
şimdi birde TİZEN OS çıktı,,,,yarın ne çıkacak?
androiddeki eksikleri ve hataları gidermiyorlar.ŞİRKETLER…
BAŞKA VERSİON DİLLERİNE GİDİYORLAR..
win .. 8 de pek tutulmaz, 7, si tutuldumu yok?
ios tutuluyormu ? yüzde 17 .dünyada…apple.
ŞU ANDA HEMEN HEMEN DÜNYA PİYASASINDA 50,YE YAKIN VERSİYON DİLLERİ VAR..hatta mui dili ve versiyonu var..abd.ve israil iran,a bu brezilya dili ile virüs gönderdi…
HER TARAF REZİLLİK…
KİMİN KEPİ KİMİN KAFASINDA BELLİ DEĞİL…
TİZEN OS EKSİKTİ..arkadaş,sen bekle dur..2050,ye kadar çıkar.
aynı iphone 5 gibi. 4s ile 5 arasndaki zamanda başka şirketler 10,ar ve üstü telefon çıkardılar..HALAA APPLE 5,İ ÇIKARTACAK..!
TİZEN OS da böyle olacak..ölme eşeğim ölme,bahar gelsin taze otlar yeşersin,sende karnını doyurursun..tabiiki eşek ölmezse!?!?!?
ZİYARETÇİ
14.06.2012 11:27
Dunya oyle bir dunyaki diye başlayan şahısa : Yahu yazmayım yazmayım diyorum tutamıyorum kendimi ömrünü vermişin ama boşa vermişin bir kere androide dünyanın en iyi mobil os demek için zırdeli olmak lazımdır nedenmi OPTİMİZASYON dediğimiz senin fazla tanımadığın bir sebebten dolayıda ondan. 10-20 app çalıştırıyo nerde akaplanda ,nasıl uygulamalar bol bol cpu ram kullanan uygulamalar zararı ne, ne kadar donanım koyarsan koy yetmeyecek şarjı sömürecek nasıl kapatırım maleesef o konu sizi aşar neden çünkü orta düzey android bilgisi ister ee bundan banane ben kullanıcıyım alırım elime basarım ekranıma gerisine karışmam takılıyomu tamam o telefon benim için kötüdür bitti… been 700 lira para verdiğim cihazda kasıntının k sı yok 1.500 lira para verdiğim cihaza her 2 günde bir reset atıyorsam o iş biter. yok rom yok root neden ben ince ayar yapmak zorunda kalıyorum neden bu cihaz optimizasyon yapılmadan geliyor bana neden benim galaxy gio ma iphone 2g fark atıyo nedennnn TABİKİDE OPTİMİZASYON optimizasyon neyde var bir zamanların symbianında ve bugünün ‘MP4 İŞLETİM SİSTEMİ OLAN’ iOs ta. Sanırım sen yeni nesilsin normal böyle şeyler takma kafana oku cahiliğin gitsin iPhone bir telefon değildir izle 2g,3g,3gs reklamlarını ingilizcen varsa sonunu dinle aynen şunu söyler .Şunuda yaz beynine unutmaki basit bir arama motoru sahibinin işletim sistemiyle ,yılların Machintosh bilgisayarlarının bugünü olan firmaları fazla karıştırma seviyen yetmez çıkamazsın işin içinden.
Android kötü hantal diyenler windows 8 ilemi kıyaslıyor nokianın çıkardığı işletim sistemi çokmu iyi peki ios çokmu iyi symbian gibi onunda sonu yakın tek başına nekadar direnecek yeni çıkan uygulama sayısı giderek düşüyor android yenibir işletim sistemi sorunları var fakat rakiplerini şimdiden katlayarak geçti windows gibi kişisel kullanımda standart olma yolunda, özgür açık kaynak kodlu yazılımların her zaman yanındayız .Apple farkı tasarımıydı çok daha iyi tasarlanan ince şık telefonlar çıkıyor bu yüzden apple sonunu görüyor diğer üreticilere saldırıp hırçınlaşıyor.
4 çekirdek gereksiz diyenler eminim hızlı tirene ne gerek var daha hızlı uçaklar gereksiz konforlu araçlar israf diyordur bakın vizyonunuz bu olursa geri kalırsınız hacımuratla gezersiniz donanım gelişecekki yazılımın önü açılsın bende bilgisayar programcısıyım donanımın elverdiği kadar kaliteli grafikler vs.. olur.
Android kötü hantal diyenler windows 8 ilemi kıyaslıyor nokianın çıkardığı işletim sistemi çokmu iyi peki ios çokmu iyi symbian gibi onunda sonu yakın tek başına nekadar direnecek yeni çıkan uygulama sayısı giderek düşüyor android yenibir işletim sistemi sorunları var fakat rakiplerini şimdiden katlayarak geçti windows gibi kişisel kullanımda standart olma yolunda, özgür açık kaynak kodlu yazılımların her zaman yanındayız .Apple farkı tasarımıydı çok daha iyi tasarlanan ince şık telefonlar çıkıyor bu yüzden apple sonunu görüyor diğer üreticilere saldırıp hırçınlaşıyor.
4 çekirdek gereksiz diyenler eminim hızlı tirene ne gerek var daha hızlı uçaklar gereksiz konforlu araçlar israf diyordur bakın vizyonunuz bu olursa geri kalırsınız hacımuratla gezersiniz donanım gelişecekki yazılımın önü açılsın bende bilgisayar programcısıyım donanımın elverdiği kadar kaliteli grafikler vs.. olur.
bakin adi ustunde suan gereksiz herkez corap degistirir gibi telefon degistirmiyor.. gelecege yonelik fiyat performans olmali .
tamam haklısın 4 çekirdekli işlemci işimize yaramaz ama peki ya sonra insanların her gün s5 alıcak paralı yok intelin amacı belli beyler bundan birkaç yıl sonra 4 çekirdek fark yaratmaya başlicak neden bi yeni yazılımlar hep çok çekirdek isticek bu durumda bu zamnda aldıkları w çekirdekli pahalı telfonlar kasmaya başlicak ve telfonlar eskicek ve amdroid telfonlar alınmaya başlicaklar örnin s7 bunlar alınıcak bu döngu hep devam edicek bu durumda tek kazananlar android ve samsung gibi ünlü anroid telefon ürericileri kazancak şimdi lg 3 gb rem li telefon çıkatı ulan o telfon 2.3 yıl sonra çop apple nin nasil 500mb rem le başarı oldugunu sanıyorsunuz bunlar kapitalizimin oyuları zamninda s3 ün çıktıı zamn cok deyil 1500tl cibarı satıyolardı ama şimdi satılma fiyatı 850tl hadda o özeliklere sahip telefon 630tl ye bulunuyo o da samsung
size bir soru sorucam sizce samsung galaxy grand neo mu almalıyım 1gb rem 1.2ghz işlemci 5 hinc ekran yoksa samsung galaxy win 1gb 1.2ghz işlemci Artı 4çekirdek işlemci ve bir kac ek donanım tv hibi