Reklam

iPhone 5S’in Grafik Gücü Test Edildi!

153
Reklam

Apple‘ın tanıtımda pek detaya inmediği A7 işlemcisi, ilk nesil iPhone modelinden 56 kat daha yüksek grafik performansına, 40 kat daha fazla işlem gücüne sahip olduğu açıklanmıştı.

Sektörde 64 bit komut setini ilk destekleyen işlemci ünvanını alan Apple A7‘nin grafik performansı da merakla beklenenler arasında. iPhone 5‘te kullanılan A6 işlemcisinde PowerVR SGX543 MP3 grafik işlemcisinden yaklaşık iki kat daha güçlü olduğu görülen grafik işlemci, yapılan performans testlerine göre Adreno 330‘un kullanıldığı Snapdragon 800‘lü işlemcili cihazları az da olsa geride bırakabiliyor.

Çift çekirdekli Apple A7’nin dengi, Snapdragon 800 gibi gözüküyor

Reklam

Apple’ın A7 işlemcisinde henüz hangi grafik işlemciyi kullandığı bilinmiyor fakat A7 işlemcisinin 1.7 GHz hızında çalıştığı ve çift çekirdekli yapıda olduğu bilinen detaylar arasında. GSMArena‘nın paylaştığı test sonuçlarını aşağıya ekliyoruz. Apple A7 bakalım Android rakiplerine karşı neler yapabiliyor?

Geçelim test sonuçlarına;

GLBenchmark 2.5 Egypt testinde on-screen modunda alınlan skorlarda, iPhone 5S‘in birinci sırada yer aldığı görülüyor. Bunda 1136 x 640 piksellik çözünürlüğün de etkisi yüksek. On-screen modunda diğer cihazlarda da HD yada Full HD çözünürlükte test alınıyor. Bu testin en dikkat çekici sonucunu bence iPad 4 almış. 1536 X 2048 piksel çözünürlüğündeki Retina ekranıyla, gayet iyi bir skor almayı başarıyor. Bu cihazdaki grafik işlemcinin 4 çekirdekli olduğunu da hatırlatalım.

Off-Screen modunda test alındığında, iPhone‘ların düşük çözünürlüğü yerine Full HD çözünürlükte test edildiğini görüyoruz. Bu da performansı çok abartı bir şekilde etkilemiyor diyebiliriz. Fakat Snapdragon 800 işlemcili ve Android 4.3 Jelly Bean işletim sistemini kullanan Xperia Z Ultra‘nın, en önde yer aldığını görüyoruz. Özellikle Android‘in 4.3 sürümüyle Open-GL performansını artırdığı bilinen bir detay.

Bu testlere bakacak olursak, Android 4.3 Jelly Bean kullanan ve iyi optimize edilmiş bir Android cihaz, Snapdragon 800 işlemciyle beraber; Apple‘ın A7 işlemcisini kullanan iPhone 5S modeliyle denk bir grafik gücü sunuyor diyebiliriz.

Galaxy Note 3 merak ediliyor

Samsung‘un Exynos 5 Octa 5420 işlemcisini kullanacak olan global Galaxy Note 3 modelinin, en yüksek grafik performansına sahip cihaz olacağı söyleniyor. Özellikle cihazda kullanılacak 6 çekirdekli Mali-T628 grafik işlemcisi bu konuda oldukça iddialı. Snapdragon 800 işlemcili Note 3’ün de, Xperia Z1’den çok daha performanslı olamayacağını ekleyelim. Sonuçta aynı işlemci kullanılıyor.

Bakalım iPhone 5S‘in diğer yeni Android cihazlarla mücadelesi nasıl sonuçlanacak?

:: Apple’ın yeni işlemcisinin grafik performansını nasıl buldunuz?

153 Yorum

  1. İphone ilk modelden daha hizli dedigi, İlk modelde iphone 2g oluyor herhalde. Pazarlama stratejisine bak duyanda iphone 5 den katkat hizli zanneder.

  2. mendocino Nickli Üyeden Alıntı
    S800e denk hatta geçmiş nasıl yeterli değil

    iPhone bu sefer donanımla ortalığı yakacak diye söyleniyordum ama değerleri gözüm tutmadı.
    Bildiğim kadarıyla G2 full HD panele sahip ve S800 ‘ ü kullanıyor.

    1920 x 1080 + S800 -> 51
    1136 x 640 + A7 -> 53

    S800 daha yüksek performansa sahip gibi.

    Ki ikinci resimde Xperia Z Ultra geçiyor.

  3. Lan iPhone’a hep laf atanlar, hep aynı telefonu çıkarıp çıkarıp duruyor diyenler. Sonuçlara iyi bakınn. 😀 😀

  4. Bence testin birincisi iphone 5s. Cunku bunu cift cekirdekli hic bir android boyle bir grafik ve islemci performansi veremedi ve veremez de. Bunlar sadece sayisal ama testin 1. Iphone 5s

  5. o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

  6. note 3 offscreen de 68 puan alıyor. yalnız şöyle bir incelik var , birisi full hd panelde bu puanı alıyor hemde 5.7 inç boyutuyla , diğeri hd bile olmayan 4 inç boyutuyla bu puanı alıyor. yani burda apple cakallik yapıyor. kesinlikle boş bir telefon , yeterki biraz ince düşünürseniz anlarsınız. yok hala anlamadı iseniz donanımlarıni değiştirin ve sonucu göreceksiniz…

  7. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

    Başka söze ne hacet…

  8. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

    Biraz ağır oldu ama oturdu
    İOS standart’tan farksız benim gözümde.

  9. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

    niye öyle diyorsun arkadaşım alan alır benimde param olsa ios alırım bunun salaklıkla aptallıkla alakası yok en azından iphoneyle kul hakkı daha az yersin google sizi hırsızlığa alıştırıyor.

  10. “iPhone 5S’in birinci sırada yer aldığı görülüyor. Bunda 1136 x 640 piksellik çözünürlüğün de etkisi yüksek.” sadece resimlere bakip kafanizda kurmayin hemen. cozunurluk dusuk oldugu icin iyi skor aliyor.

  11. ekran kapalı 1080p testte yapmışlar ondada hiç fena skorlar değil. Bende android kullanıyorum donanım konusunda herşey söylenebilir katılırımda ios gibi bir yazılıma kötü demek ios kullanmadan konuşmak bence. Ha bende sadece yazılımı iyi diye 2000 lira vermem orası ayrı ama ios salt yazılım olarak çok çok üstün her anlamda. 1 hafta iphone 5 kullanımım sonucu eminim.

  12. LAN BOZKURT SENİN ZAMANINDA AYILA BAYILA ALDIĞIN GALAXY S2 1000 TLYE ALINABİYORKEN İPH 4 HALEN 1000 TL ( 2010 VS 2011 ) ( 4S İ SÖYLEMİYORUM BİLE ) İPHONE 4 HALEN REAL RACİNG 3 Ü KASMADAN OYNATABİLİYORSA ( TEK ÇEKİRDEK 512 RAM ) O ZAMAN ANDROİDDE BİR SORUN VAR. ANDROİD KENDİNİ İYİ OPTİMİZE ETSİN. MİLLET DESİN Kİ VAY BE BÜYÜK GELİŞME VAR O ZAMAN İOS UN İŞİ BİTER. İPHONE 4S TE BİLE EN UFAK KASMA YOKKEN GALAXY S4 BİR FACEYE GİRMEYLE DONUYOR

  13. Günlük kullanımda hala Apple IPhone koyuyor farkı ağalar. Önce bir zahmet hiç takılma kasılma olmadan menülerde dolaşın, sonra uygulama performanslarını bir gözlemleyin, en son da hep beraber sentetik testleri tartışırız, okay?

  14. bozkurt isimli kullanıcı gerçek bir bakış açısıyla bakmış harbi tebrikler demek ki bu sitede de akli başında insanlarda varmış….

  15. Nvidia shield az once bende yaptim testi yani tegra 4 ile benimki hepsinden hizli onscreen 58 offscren 64 benim skorlar. Demekki hepsinden hizlisi varmis

  16. Bir telefona ne olursa olsun 2500 lira verilmez 🙂 neden apple bayilacagim ki o kadar parayi. Iki twett okumak arada whatsapp, face yapmak icin mi ? Oyun oynamak icin mi ? S4 bile ezer bu telefonu suan da da fiyati 1600

  17. Apple iPhone 5S’in Open GL ES 3.0 desteği olduğunu üstüne üstüne bastı. Burada diyorlar Open GL ES 3.0 neden yok? Ha tabi doğru 8 çekirdekli s4 geçtiği içindir..

  18. Bence doğaldır geçmesi. ama yani Apple’a yada Apple Kullanan Kişilere yada Size Göre FANBOY’lara laf atmanız anlamsız.Yıllardır saçma sapan şu fanboy muhabbetleri çıkıyor. İnsan istediği telefonu kullanır. İphone Yada Galaxy Yada LG yada başka bir telefon. Ama Çift Çekirdek Kullanmaları İlginç.Yetiyorki 4 çekirdek yapmıyor.

  19. he mk iphone 5 de 5s de berbat telefonlar ama biz mal olduğumuz için dandik telefonlara 2000 lira vermek istiyoruz.

  20. Nedense Apple’ın her modelinin benchmark skorlarını çıkana kadar en üst seviyelerde, çıktıktan sonra ise ortalarda görüyoruz. Üstelik s800 1080p çözünürlükte android işletim sistemi ile o skorları aldıysa o işlemcinin gücü tartışılmaz

  21. Şunu anlayın artık bu puanlamalar teorik hızlarda yapılır ve apple’ın işlemci büyütmesine gerek yok , ama android işlemci güçlendirilmesine rağmen yavaş kalıyor sürekli donanım yazılım uyumsuzluğu oluşuyor

  22. Arkadaşlar siz androidde olan anlık fps düşüşlerini hiç apple cihazında gördünüz mü yada 10 ayrı cihaza 10 ayrı yazılım yapılması mı daha çok performans mı yaratır yoksa 3 cihaza 3 yazılım yaparak daha çok yazılıma yeni özellikler katmak mı… birde telefonda full hd muhabbetini anlamıyorum zaten yeteri kadar görüntü saglıyor . birde apple ürünlerindeki performansı yakalayana kadar android kullansam bile kullandıgım telefon apple olacak….

  23. vay arkadaş adam fanboy olduğundan farkı anlamayarak apple
    önde zannediyor. hacım apple 1136 x 640 diğerleri full hd.
    apple anca yetişiyor anlayın artık yahu. markanın arkasına saklanmışınız bir naneden haberiniz yok. yuhhh.

  24. Galaxy Note 3 Octa versiyonu gün yüzüne çıktığında konsol kalitesinde grafiğe şahit olacağız. Gönül isterdi ki Mali T678 kullanılsın ama piyasada çok ama çok büyük bir grafik fark atardı samsung. Tahinim seneye S5 de kesinlikle T 678’i kullanıp yine yılın en iyisi olmayı başaracaktır.Yeni octa işlemci ile gerçek 8 çekirdeğe de herkez şahit olacak(bkz heterogeneous octa)

  25. kim galaxy s2yi ayıla bayıla almış SDN Okuru kimsin sen?

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    mendocino Nickli Üyeden Alıntı
    ekran kapalı 1080p testte yapmışlar ondada hiç fena skorlar değil. Bende android kullanıyorum donanım konusunda herşey söylenebilir katılırımda ios gibi bir yazılıma kötü demek ios kullanmadan konuşmak bence. Ha bende sadece yazılımı iyi diye 2000 lira vermem orası ayrı ama ios salt yazılım olarak çok çok üstün her anlamda. 1 hafta iphone 5 kullanımım sonucu eminim.

    dostum demek istediğimi anlamıyorsun sadece bir işletim sistemi için o kadar para verilir mi? iOS bende kullandım iPhone 4 ve iPhone 5 olmak üzere tamam çok stabil güzel ancak somut birşeye para vermiyorsun

  26. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

    Sizin gibileri gördükçe sinirlerim tepeme çıkıyor. Öncelikle savunduğun görüşü karşı tarafa hakaret etmeden ifade etmeyi öğrenmen lazım. Kimsenin kandırıldığı falan yok, biz ne aldığımızı bilerek alıyoruz. iOS laf söylenebilecek en son mobil işletim sistemidir. Gerek güvenlik gerekse program sayısı ve kalitesi olarak Android’i katlayacak ölçüye sahiptir. Cihazların her yeni sürümde ağırlaştığını, yüzlerce farklı cihazda kullanılıyor olması sebebiyle stabiliteden son derece uzak olduğunu sadece ben değil Android kullanıcıları da söylüyor.

    Her seferinde muhabbet aynen şu şekilde:

    – X marka 4 çekirdekli cihaz çıkarmış
    – Apple hem çift çekirdek, hem de daha pahalı! Saçmalık!
    – X marka kesinlikle daha iyi!

    Apple bu donanımlarla en iyisini sunuyor. iOS işletim sisteminin donanım istememesi bir başarıdır, eleştirilecek bir durum değil. Android işletim sistemli telefonlar bir süre sonra ağırlaşmaya ve şişmeye başlamasına karşın iOS platformunda en ufak bir performans düşüklüğü olmuyor. Bunu iki senedir kullandığım 4S ve öncesinde kullandığım iPhone 4 cihazımda fazlasıyla tecrübe ettim. 1080p çözünürlüğü ancak mevcut 42 inch televizyonlarla algılamak mümkünken 4 inch telefonda 1080p gibi bir çözünürlük beklemek saçmalıktan başka bir şey değil.

    Anroid’in sahip olduğu ama sana iOS tarafından sana sunulamayan ne gibi bir özellik var? Göz boyadığını söylediğin iOS hangi isteğini karşılayamıyor senin?

  27. Persona Grata Nickli Üyeden Alıntı
    Sizin gibileri gördükçe sinirlerim tepeme çıkıyor. Öncelikle savunduğun görüşü karşı tarafa hakaret etmeden ifade etmeyi öğrenmen lazım. Kimsenin kandırıldığı falan yok, biz ne aldığımızı bilerek alıyoruz. iOS laf söylenebilecek en son mobil işletim sistemidir. Gerek güvenlik gerekse program sayısı ve kalitesi olarak Android’i katlayacak ölçüye sahiptir. Cihazların her yeni sürümde ağırlaştığını, yüzlerce farklı cihazda kullanılıyor olması sebebiyle stabiliteden son derece uzak olduğunu sadece ben değil Android kullanıcıları da söylüyor.

    Her seferinde muhabbet aynen şu şekilde:

    – X marka 4 çekirdekli cihaz çıkarmış
    – Apple hem çift çekirdek, hem de daha pahalı! Saçmalık!
    – X marka kesinlikle daha iyi!

    Apple bu donanımlarla en iyisini sunuyor. iOS işletim sisteminin donanım istememesi bir başarıdır, eleştirilecek bir durum değil. Android işletim sistemli telefonlar bir süre sonra ağırlaşmaya ve şişmeye başlamasına karşın iOS platformunda en ufak bir performans düşüklüğü olmuyor. Bunu iki senedir kullandığım 4S ve öncesinde kullandığım iPhone 4 cihazımda fazlasıyla tecrübe ettim. 1080p çözünürlüğü ancak mevcut 42 inch televizyonlarla algılamak mümkünken 4 inch telefonda 1080p gibi bir çözünürlük beklemek saçmalıktan başka bir şey değil.

    Anroid’in sahip olduğu ama sana iOS tarafından sana sunulamayan ne gibi bir özellik var? Göz boyadığını söylediğin iOS hangi isteğini karşılayamıyor senin?

    bluetooth dosya transferi internetten herhangi birşey indirme ?
    amerikada iphone alanlara sözüm yok Türkiyede alanlara lafım o kadar parayı veriyorsun el insaf

  28. kimse de dememiş ki aga iphone 5s ne ara çıktı da test edildi. Tolgacım da sağolsun ne kaynak vermiş ne bişey. haber işte. fotoşopla grafikle oh mis. yaz gitsin.

  29. Persona Grata Nickli Üyeden Alıntı
    Sizin gibileri gördükçe sinirlerim tepeme çıkıyor. Öncelikle savunduğun görüşü karşı tarafa hakaret etmeden ifade etmeyi öğrenmen lazım. Kimsenin kandırıldığı falan yok, biz ne aldığımızı bilerek alıyoruz. iOS laf söylenebilecek en son mobil işletim sistemidir. Gerek güvenlik gerekse program sayısı ve kalitesi olarak Android’i katlayacak ölçüye sahiptir. Cihazların her yeni sürümde ağırlaştığını, yüzlerce farklı cihazda kullanılıyor olması sebebiyle stabiliteden son derece uzak olduğunu sadece ben değil Android kullanıcıları da söylüyor.

    Her seferinde muhabbet aynen şu şekilde:

    – X marka 4 çekirdekli cihaz çıkarmış
    – Apple hem çift çekirdek, hem de daha pahalı! Saçmalık!
    – X marka kesinlikle daha iyi!

    Apple bu donanımlarla en iyisini sunuyor. iOS işletim sisteminin donanım istememesi bir başarıdır, eleştirilecek bir durum değil. Android işletim sistemli telefonlar bir süre sonra ağırlaşmaya ve şişmeye başlamasına karşın iOS platformunda en ufak bir performans düşüklüğü olmuyor. Bunu iki senedir kullandığım 4S ve öncesinde kullandığım iPhone 4 cihazımda fazlasıyla tecrübe ettim. 1080p çözünürlüğü ancak mevcut 42 inch televizyonlarla algılamak mümkünken 4 inch telefonda 1080p gibi bir çözünürlük beklemek saçmalıktan başka bir şey değil.

    Anroid’in sahip olduğu ama sana iOS tarafından sana sunulamayan ne gibi bir özellik var? Göz boyadığını söylediğin iOS hangi isteğini karşılayamıyor senin?

    bluetooth dosya transferi internetten herhangi birşey indirme ?
    amerikada iphone alanlara sözüm yok Türkiyede alanlara lafım o kadar parayı veriyorsun el insaf

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    mendocino Nickli Üyeden Alıntı
    Aynı şeyden bahsediyorum bende sadece stabil diye o parayı vermem verenede karışmam. Benim dediğim 1000 liralık 2 cekirdek ortalama donanımla s800e yakın skorlar alması bile iOS’un iyi olduğunu kanıtlar zaten iPhone5’in bile performansı ortada. Performans sadece bir yönü uygulamalar bile iosta başka bir seviyede ve performansta, iOS üstünde daha fazla düşünülmüş kullanım detaylarına sahip kullanan bilir. Kullanmadan konuşmak olmaz.

    bak parada sıkıntı ben onu kastediyorum amerikada alanlara lafım yok

  30. 12.09.2013 16:27 Güçlü değilmiş diyo bide ahaha 2. sıraya yerlerşmiş xperia z ultradan sonra sen neyine güçsüz diyosun?

  31. Vay arkadaş takmışlar bir çekirdek sayısı o bu şu ya ben ipad mini ile şuan çıkmış tüm yeni oyunları gayet güzel bir şekilde oynuyorum. Nedir bu grafik gücü aşkı anlamadım.

  32. KaptaPrism Nickli Üyeden Alıntı
    iPhone bu sefer donanımla ortalığı yakacak diye söyleniyordum ama değerleri gözüm tutmadı.
    Bildiğim kadarıyla G2 full HD panele sahip ve S800 ‘ ü kullanıyor.

    1920 x 1080 + S800 -> 51
    1136 x 640 + A7 -> 53

    S800 daha yüksek performansa sahip gibi.

    Ki ikinci resimde Xperia Z Ultra geçiyor.

    Peki sana bır soru sorucam.

    iPhone 5s in cozunurlugu 1920×1080 olsaydı Xperia Z Ultradamı Daha FPS Li daha akıcı oyun Oynanırdı Yoksa Full hd olmasına ragmen iPhone 5s temi ?

    ARADA DAĞ KADAR iOs Farkı var… A4 İşlemci 256 Mb Ram i olan iPod touch 4 Galaxy S3 Den daha iyi Need For Speed Most Wanted Oynatıyo…

  33. Ne saçma test bu ? off screen (full HD) de daha yüksek puan almış Kendi çözünürlüğünde (1136 x 640) daha düşük puan almış 😀

  34. Gerçek bir test değil ki! A7’nin dengi, Snapdragon 800 olarak öngörülmüş ve Snapdragon 800 test edilmiş. İlk iphone 5 çıktığında s3 den kötü olduğu söylenmişti hatırlatırım. Bu testlerde iphone 5 bile s4 den iyi durumda.

  35. @18:58 çok umutlanma Mali T678’i galaxy s5 te göremessin.. T678’i 2015’ten önce göreceğimizi sanmam ama istese galaxy s4’e bile koyabilerlerdi T678 ama o zaman seneye yeni telefon almak istemezdi hiçkimse. Koyunları besliycen ama doyurmuycanki iştahları hep açık olsun Ticaret böyle bişey işte 😀

  36. mendocino Nickli Üyeden Alıntı
    Amerikada da pahalı ve kesinlikle 2500 liralık telefon değil iPhone ama iOS her haliyle Android ten birkaç gömlek üstün. Sadece sistem değil aynı programlarda iosta daha iyi. Böyle iyi olmasının altında kısıtlamalar varsa varsın Bluetooth kısıtlı olsun. İPhone 1000-1500 liralardan satılsa piyasada Android diye bisey kalmaz bence, yada mesela z1de iOS olsa ortaya çıkacak performansı düşün. Tabi bunlar hep boş hayaller

    199 $ pahalı mı?

  37. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    bluetooth dosya transferi internetten herhangi birşey indirme ?
    amerikada iphone alanlara sözüm yok Türkiyede alanlara lafım o kadar parayı veriyorsun el insaf

    Dosya transferi başlı başına iOS mantığına ters bir olay. Stabil olmasının sebeplerinden biri güvenli olması. Bu dosya transferli de buna karşı bir tehdit oluşturuyor. Çok isteyen Jailbreak ile bu gibi durumlara çözüm üretebilir.

    İlk mesajda öyle bir ifade kullanmamışsın, alan herkesi aptal ve bilgisiz olarak nitelemişsin, şimdi gelmiş bana fiyattan bahsediyorsun. Ben telefonumu yurtdışından aldım ama parası olan alır Türkiye’de de alır, durum bu kadar basit. İster gider 5.000 TL verir ister 10.000 TL. İnsanlara hakaret etmeni gerektirmiyor yani bu durum. Bilinçsiz kullanıcı yok mu? Tabii ki de sırf gösteriş amaçlı alan bilinçsiz bir kesim de var ama bizim tartıştığımız konu bu değil.

    Ekleme: Amerika’da 199$ olan kontratlı satış fiyatı. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunca böyle durumlarla karşılaşmak mümkün tabii.

  38. Open GL ES 3.0 desteği var olum boş konuşmayın. Ayrıca o kadar donanım diye övüyorsunuz cihazlarınızı ama apple’ın gül gibi işletim sistemi var. Birde siz haklı olsaydınız niye tüm geliştiriciler uygulamalarını oyunlarını ilk önce apple için geliştirsinler. Ayrıca apple’ın işletim sistemi dışında icloud gibi bir servisi var tüm cihazlarınızda rahatça kullanabildiğiniz. Samsung ceo’su bile kendisi açıkladı işten çıktıktan sonra apple cihazlarını kullanıyorum diye sebebiyse icloud. Itunes match diye bir şey varki hele orjinal olmayan müziklerinizi yıllık 40 tl gibi bir paraya itunes kalitesinde kaydetmesine sağlıyor. Yani apple’ı tercih ederken sadece bir cihaz almıyoruz komplike bir sistem alıyoruz.

    Kısaca mesele sadece donanım değil yeğenn

  39. S800 den hızlı olmasının imkanı yok full hd çözünürlük le geçmiş s800 5s de olsa o çözünürlükle telefon sizi işden eve taşır…

  40. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    o eski openGL ES 3.0 desteği hala olmayan grafik işlemcisini iphoneda barındırma ne anlama geliyor merak ediyorum doğrusu adamlar insanları kandırmayı başarabiliyor apple’nin yaptığı ve sattığı 5 para etmeyen donanımları size iOS gibi bir göz boyamaca donanım gerektirmeyen bir işletim sistemi ile kandırmayı başarıyor.Acaba 1080p çözünürlük neden iPhoneda hala yok sistemin gereksinimi artar değil mi

    Öncelikle ben iphone 5 i Amerikadan aldım. Yorumda Amerikadan alanları kastetmiyorum demişsin üzerime alınmıyorum ama şunu demeden edemeyeceğim.

    Bak delikanlı öncelikle bi konuda fikrin varsa adam gibi söyle. Düzgünce tartış. Sen hiç kimseye hakaret edemezsin. İsteyen istediğini alır sanane. Adamda belki *ok gibi para var bayıla bayıla veriyo nasılsa kendi kazandığı parası, derdi seni mi gerdi? Sen veremiyorsun diye neden gocunuyorsun?
    Hiç ios cihazı sahibi olamadığın belli. Kullansan böyle konuşmazdın.
    İos ile göz boyamak mı? Senin savunduğun android platformunun %30 u zararlı yazılım içeriyor. Kişisel bilgilerin, manitanın telefon numarası, mail şifrelerin, kişi listen, facebook hesabın, hatta sahte facebook hesabının bile şifreleri adamlara gidiyor. pampalarına atığın mesajları demiyorum bile.
    Savunduğun galaxy telefonunda 3-4 saniye beklemeden rehbere bile giremiyor.
    Geçen teknosadaydım. Ya galaxy s4 arayüzde gezerken kasıldı durdu. Demodan ana ekrana bile gecerken kastı. Galaxy grand mıydı neydi bi model oyun açtım dondu. Bu mu bilmem kaç çekirdek vauvv süper cihaz felan demeler. İşlemci testi değil kullanıcı memnuniyetine bak sen.
    Ek olarak şuan benim iphone 5 imde yaklaşık 25 gb lık180 kadar oyun ve uygulama yüklü. sen yükle bi android cihaza bukadar oyun uygulama ondan sonra bak ne oluyor

  41. Mr.Elm Nickli Üyeden Alıntı
    Öncelikle ben iphone 5 i Amerikadan aldım. Yorumda Amerikadan alanları kastetmiyorum demişsin üzerime alınmıyorum ama şunu demeden edemeyeceğim.

    Bak delikanlı öncelikle bi konuda fikrin varsa adam gibi söyle. Düzgünce tartış. Sen hiç kimseye hakaret edemezsin. İsteyen istediğini alır sanane. Adamda belki *ok gibi para var bayıla bayıla veriyo nasılsa kendi kazandığı parası, derdi seni mi gerdi? Sen veremiyorsun diye neden gocunuyorsun?
    Hiç ios cihazı sahibi olamadığın belli. Kullansan böyle konuşmazdın.
    İos ile göz boyamak mı? Senin savunduğun android platformunun %30 u zararlı yazılım içeriyor. Kişisel bilgilerin, manitanın telefon numarası, mail şifrelerin, kişi listen, facebook hesabın, hatta sahte facebook hesabının bile şifreleri adamlara gidiyor. pampalarına atığın mesajları demiyorum bile.
    Savunduğun galaxy telefonunda 3-4 saniye beklemeden rehbere bile giremiyor.
    Geçen teknosadaydım. Ya galaxy s4 arayüzde gezerken kasıldı durdu. Demodan ana ekrana bile gecerken kastı. Galaxy grand mıydı neydi bi model oyun açtım dondu. Bu mu bilmem kaç çekirdek vauvv süper cihaz felan demeler. İşlemci testi değil kullanıcı memnuniyetine bak sen.
    Ek olarak şuan benim iphone 5 imde yaklaşık 25 gb lık180 kadar oyun ve uygulama yüklü. sen yükle bi android cihaza bukadar oyun uygulama ondan sonra bak ne oluyor

    iPhone 4 ve iPhone 5 cihazlarını kullandım buradaki satış fiyatı olağan dışı bunu bahsediyorum

  42. Mr.Elm Nickli Üyeden Alıntı
    Öncelikle ben iphone 5 i Amerikadan aldım. Yorumda Amerikadan alanları kastetmiyorum demişsin üzerime alınmıyorum ama şunu demeden edemeyeceğim.

    Bak delikanlı öncelikle bi konuda fikrin varsa adam gibi söyle. Düzgünce tartış. Sen hiç kimseye hakaret edemezsin. İsteyen istediğini alır sanane. Adamda belki *ok gibi para var bayıla bayıla veriyo nasılsa kendi kazandığı parası, derdi seni mi gerdi? Sen veremiyorsun diye neden gocunuyorsun?
    Hiç ios cihazı sahibi olamadığın belli. Kullansan böyle konuşmazdın.
    İos ile göz boyamak mı? Senin savunduğun android platformunun %30 u zararlı yazılım içeriyor. Kişisel bilgilerin, manitanın telefon numarası, mail şifrelerin, kişi listen, facebook hesabın, hatta sahte facebook hesabının bile şifreleri adamlara gidiyor. pampalarına atığın mesajları demiyorum bile.
    Savunduğun galaxy telefonunda 3-4 saniye beklemeden rehbere bile giremiyor.
    Geçen teknosadaydım. Ya galaxy s4 arayüzde gezerken kasıldı durdu. Demodan ana ekrana bile gecerken kastı. Galaxy grand mıydı neydi bi model oyun açtım dondu. Bu mu bilmem kaç çekirdek vauvv süper cihaz felan demeler. İşlemci testi değil kullanıcı memnuniyetine bak sen.
    Ek olarak şuan benim iphone 5 imde yaklaşık 25 gb lık180 kadar oyun ve uygulama yüklü. sen yükle bi android cihaza bukadar oyun uygulama ondan sonra bak ne oluyor

    iPhone 4 ve iPhone 5 cihazlarını kullandım buradaki satış fiyatı olağan dışı bunu bahsediyorum

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    Persona Grata Nickli Üyeden Alıntı
    Dosya transferi başlı başına iOS mantığına ters bir olay. Stabil olmasının sebeplerinden biri güvenli olması. Bu dosya transferli de buna karşı bir tehdit oluşturuyor. Çok isteyen Jailbreak ile bu gibi durumlara çözüm üretebilir.

    İlk mesajda öyle bir ifade kullanmamışsın, alan herkesi aptal ve bilgisiz olarak nitelemişsin, şimdi gelmiş bana fiyattan bahsediyorsun. Ben telefonumu yurtdışından aldım ama parası olan alır Türkiye’de de alır, durum bu kadar basit. İster gider 5.000 TL verir ister 10.000 TL. İnsanlara hakaret etmeni gerektirmiyor yani bu durum. Bilinçsiz kullanıcı yok mu? Tabii ki de sırf gösteriş amaçlı alan bilinçsiz bir kesim de var ama bizim tartıştığımız konu bu değil.

    Ekleme: Amerika’da 199$ olan kontratlı satış fiyatı. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunca böyle durumlarla karşılaşmak mümkün tabii.

    pardon ben de ekleyeyim o zaman 649 dolar burada baksan 1300 tl gibi bir fiyat yapıyor sence Türkiye’deki fiyat ne olur dersin?

  43. Persona Grata Nickli Üyeden Alıntı
    Sizin gibileri gördükçe sinirlerim tepeme çıkıyor. Öncelikle savunduğun görüşü karşı tarafa hakaret etmeden ifade etmeyi öğrenmen lazım. Kimsenin kandırıldığı falan yok, biz ne aldığımızı bilerek alıyoruz. iOS laf söylenebilecek en son mobil işletim sistemidir. Gerek güvenlik gerekse program sayısı ve kalitesi olarak Android’i katlayacak ölçüye sahiptir. Cihazların her yeni sürümde ağırlaştığını, yüzlerce farklı cihazda kullanılıyor olması sebebiyle stabiliteden son derece uzak olduğunu sadece ben değil Android kullanıcıları da söylüyor. Her seferinde muhabbet aynen şu şekilde:- X marka 4 çekirdekli cihaz çıkarmış- Apple hem çift çekirdek, hem de daha pahalı! Saçmalık!- X marka kesinlikle daha iyi!Apple bu donanımlarla en iyisini sunuyor. iOS işletim sisteminin donanım istememesi bir başarıdır, eleştirilecek bir durum değil. Android işletim sistemli telefonlar bir süre sonra ağırlaşmaya ve şişmeye başlamasına karşın iOS platformunda en ufak bir performans düşüklüğü olmuyor. Bunu iki senedir kullandığım 4S ve öncesinde kullandığım iPhone 4 cihazımda fazlasıyla tecrübe ettim. 1080p çözünürlüğü ancak mevcut 42 inch televizyonlarla algılamak mümkünken 4 inch telefonda 1080p gibi bir çözünürlük beklemek saçmalıktan başka bir şey değil.Anroid’in sahip olduğu ama sana iOS tarafından sana sunulamayan ne gibi bir özellik var? Göz boyadığını söylediğin iOS hangi isteğini karşılayamıyor senin?

    usta doğru söylüyor ios daha mantıklı.

  44. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    199 $ pahalı mı?

    O fiyat 2 yıllık operatör kontratlı fiyatı normal fiyatları, gördüğün gibi ordada epey pahalı.
    16 GB’lık modeli 649 dolar
    32 GB’lık modeli 749 dolar
    64 GB’lık modeli 849 dolar
    xperia z1 650 Euro
    Senin dediğin fiyatlara bakacaksak 4s 2 yıllık kontrat yapanlara bedava

  45. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    iPhone 4 ve iPhone 5 cihazlarını kullandım buradaki satış fiyatı olağan dışı bunu bahsediyorum

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    pardon ben de ekleyeyim o zaman 649 dolar burada baksan 1300 tl gibi bir fiyat yapıyor sence Türkiye’deki fiyat ne olur dersin?

    Apple Store Almanya 699 euro gibi bir fiyattan satışa sundu dün itibariyle. Bu da 1.850-1.900 lira civarında bir rakama geliyor. Ülkemizdeki vergi sistemini de düşünürsek en iyi ihtimalle 2099 – 2199 TL aralığında olacağını tahmin ediyorum.

    Fiyat üzerinden bir eleştirin varsa da şu an satılan Android cihazların da birçoğu yakın fiyata sahipler. Sen gider onu alırsın, ben gider Apple alırım. Bu tamamen bir tercihtir, renkler ve zevkler farklı.

  46. S4 8 cekirdekli olduda noldu ???? Rehberi açmaktan aciz ve aynı para sayilir. Android kullanıyorum bende ama şu bi gercekk ki İos çok stabil aslında değil onu stabil yapan oyunlar çünkü ilk ona çıkıyor. Telefon dediğin en fazla 2 cekirdekli olmalı çünku unutulmamalı ki elimizde ki telefon.

  47. sistem çalışması olarak gördüğüm kadarıyla ios bu işte bir numara ama android alırsan açık kaynak kodlu olduğundan içerden dışardan müdahaleye hertürlü açık ve biraz daha stabil çalışmayan bir sistem çekirdek farkından dolayı da özellik olarak android cihazların görünüşte iyi olması da normal diyorum isteyen isteğini alsın beden iphone 5 düşünüyorum bu aralar

  48. iphone 5s sadece parmak izi muhabbeti yuzunden alınır onun haricinde iphone 5 al aynı şey 32 bit 64 bit diye bir olay yok sanki telefonda gta 5 açıcaksın zaten apple işlemciyi dusuk tutuyo bilerek ios çok güzel stabil ama mobil os işte ne yaparsın SONUÇ ios=android ve şirketlerin bize oynadıgı oyunlar işte

  49. bence önemli olan benchmarkın açıldıktan sonra kaç fps yaptığı değil, ilk açılma süresi, yani cold startıdır. gerisi donanıma kalmış. bu tüm uygulamalar için geçerli. kimse kusura bakmasın ios fersah fersah önde bu konuda.
    ha bir de el kadar telefonda 1080 tane pikseli göremezsiniz. full hd geyiği yapmasın kimse. pil israfından başka bişey deil

  50. 12.09.2013 17:34
    Senin için söylenebilecek birşey yok.Ama bir iki kelime dahi olsa ingilizce bilmen güzel.Senin adına sevindim.Kişiliğin gelişmemiş,umarım ingilizcen gelişir.Ayrıca sanane kimin ne kullandığından.Ne kadar bilgilisin A7 ve M7’yi test ettin mi?Mühendislik okudun mu?Birincisi Apple ekran çözünürlüğünü iki senede bir günceller.İkincisi bunu yapmasının sebebi uygulama geliştiricileri korumasıdır.O yüzden birçok oyun ve uygulama ilk olarak iOS’a çıkar.Üçüncüsü ekran çözünürlüğü 4 inç bir ekrana göre gayet güzel ve retina display teknolojisi,nit değeri olarak daha iyisini verebilen yok.Herşey ppi değil.OpenGL 3.0 teknolojisine gelince iPhone 5S’de mevcut isteyen gider alır grafik performansı ortada oyununu oynar.İstemeyen gider 5c alır hızlı,akıcı ve stabil bir işletim sisteminde yine her oyunu android telefonlardan daha iyi oynar.Apple A7’de 1 billion transistors kullandı bu ne demek bilir misin?Bilmezsin.Hiç hd çözünürlükte 120 fps çekebilen telefon gördün mü?Göremezsin.Htc denedi vga çözünürlüğündeydi.110 kare saniye olmasına rağmen.Parmak izi tarayacısıyla ödeme yapılabilen ki bence çocuğu olanlar için çok önemli gördün mü?Bunuda göremezsin.İşte meselede bu bazıları engellidir ama herşeyi görür.Senin gibilerse gören gözlerine engel koyar.İsteyen istediğini kullanır.İşine bak ve insanları küçümseme,insanların bir bildiği varki bu telefon milyonlarca ön sipariş alıyor.Rekorlar kırıyor.Android kullanmak isteyen kullanır.Ben buna nasıl karışamazsam ios kullananlarada sen karışamazsın.İngilizce kelime bilgisi çalışacağına biraz kişiliğini geliştirmeye çalış.

  51. Boz Kurt (12.092013) 17.34 arkadaşım sen teknolojinin t sinden anlamıyorsun. O özellik neredeyse bir bilgisayar kalitesinde grafik yaratma imkanı sunuyor. Ha ayrıca 1080p olayı güzel ama insan gözü 300ppi dan sonrasını zaten göremiyor ki. Ben o pikselleri göremedikten sonra zaten çok güzel duruyor. Fazlasına hiç gerek yok. Adamlar isterse 4k ekran koyarlar ama yapmıyorlar. Çünkü ekranlarındaki pikseller gözükmüyor iphone 4 ve sonraki iphonelarda. Ayrıca da apple hayranları salaktır tabiriniz çok genelleyici olmuş. Şu opengl 3.0 ı da destekliyor ios 7 ile beraber. Hiç konferansı izlememişsiniz

  52. Persona Grata Nickli Üyeden Alıntı
    Tartışma insan gibi tartışacak olanla yapılır tabii, suç adam yerine koyup cevap verende.

    sen ilk önce adamlığını sorgula da ondan sonra başkalarıyla tartışmaya gir

  53. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    bluetooth dosya transferi internetten herhangi birşey indirme ?
    amerikada iphone alanlara sözüm yok Türkiyede alanlara lafım o kadar parayı veriyorsun el insaf

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    bak parada sıkıntı ben onu kastediyorum amerikada alanlara lafım yok

    iPhone’u olupta internetten dosya indirmeyi bilmeyenler yüzünden tüm Apple kullanıcılarını "salak, aptal ve gerizekalı" kalıbının içine sokmana hiç gerek yok !

    Bluetooth konusunda ise bu kadar hassassınız demek. Bluetooth ile dosya transferi yaparken alabileceğiniz maksimum hız 3Mbps dir. Buda 300Kb/sn denk gelmektedir. iPhone telefona AppStore’da bulunan ve ÜCRETSİZ olan File Manager programlarından en basitini bile kurarak WiFi Sharing özelliği ile saniye de 10Mb/s ~ 15 Mb/s kadar hız alabilmek varken kim ne yapsın Bluetooth ile veri transferini. Bluetooth ile olan diğer işler iPhone’da sorunsuzca halloluyor bilgine.

  54. BEFEGA Nickli Üyeden Alıntı
    iPhone’u olupta internetten dosya indirmeyi bilmeyenler yüzünden tüm Apple kullanıcılarını "salak, aptal ve gerizekalı" kalıbının içine sokmana hiç gerek yok !

    Bluetooth konusunda ise bu kadar hassassınız demek. Bluetooth ile dosya transferi yaparken alabileceğiniz maksimum hız 3Mbps dir. Buda 300Kb/sn denk gelmektedir. iPhone telefona AppStore’da bulunan ve ÜCRETSİZ olan File Manager programlarından en basitini bile kurarak WiFi Sharing özelliği ile saniye de 10Mb/s ~ 15 Mb/s kadar hız alabilmek varken kim ne yapsın Bluetooth ile veri transferini. Bluetooth ile olan diğer işler iPhone’da sorunsuzca halloluyor bilgine.

    tüm kullanıcılara demiyorum apple fanlarına diyorum

  55. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    sen ilk önce adamlığını sorgula da ondan sonra başkalarıyla tartışmaya gir

    Konuyu baştan sona tekrar oku ve algıla. Hakaret eden de sensin, bilgisiz olup da bilgiçlik taslayacağım derken rezil olan da. Benim adamlığımı sorgulayacak en son kişisin. Şu dakikadan itibaren cevap vermeyeceğim.

  56. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    tüm kullanıcılara demiyorum apple fanlarına diyorum

    Ben bir Apple fanıyım. Yaklaşık 17 senedirde severek tüm ürünlerini kullandım.

    Bluetooth ve dosya indirme ile ilgili cevabıma verecek bir karşılığınız yok mudur ?

  57. BEFEGA Nickli Üyeden Alıntı
    Ben bir Apple fanıyım. Yaklaşık 17 senedirde severek tüm ürünlerini kullandım.

    Bluetooth ve dosya indirme ile ilgili cevabıma verecek bir karşılığınız yok mudur ?

    3.parti programlarla uğraşmak neden isteyeyim ?

  58. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    3.parti programlarla uğraşmak neden isteyeyim ?

    Android de kendi tarayıcısını bile kullanmayan kitle bana 3.partiye karşı anti tavır sergilemesin lütfen. Bir işletim sisteminde ne kadar 3.parti program çeşidi varsa o kadar zengin ve kullanışlıdır. Sırf çamur atmak için bile kullandığınız programa kullanmıyorum diyecek kadar ANDROID FANISINIZ !

  59. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    Daha fazla kendimi yormak istemiyorum az ötede oynayın eleştirinize bana yönelik yapmayın

    Kaçabilirsin ama saklanamazsın kardeş. Apple kullanıcılarına çok sert çıktın. Eleştiriden öteydi yazdıkların bu sebeple şimşekleri üzerine çekmen doğal

    Genel olarak konuşuyorum. ben de android kullandım. sonra iphone aldım. Keşke diyorum Android sistemi, ios kadar iyi bir işletim sistemi haline gelse ve uygulamaları o kaliteyi yakalasa da bi htc one x gibi bir telefon alabilsem. Ama öte yandan gerçekler var.
    Hakikaten arada uçurum var kalite anlamında. Kısıtlamalar sorun değil bluetooth felan. Tek eksikliğini yaşadığım bir resme tıklayınca paylaşma seçeneklerinin kısıtlı olması ve reboot seçeneğinin olmaması.

  60. BEFEGA Nickli Üyeden Alıntı
    Android de kendi tarayıcısını bile kullanmayan kitle bana 3.partiye karşı anti tavır sergilemesin lütfen. Bir işletim sisteminde ne kadar 3.parti program çeşidi varsa o kadar zengin ve kullanışlıdır. Sırf çamur atmak için bile kullandığınız programa kullanmıyorum diyecek kadar ANDROID FANISINIZ !

    androidde kendi tarayıcısını kullanıyorum galaxy s4’te ki daha hızlı testlerde

  61. BEFEGA Nickli Üyeden Alıntı
    Android de kendi tarayıcısını bile kullanmayan kitle bana 3.partiye karşı anti tavır sergilemesin lütfen. Bir işletim sisteminde ne kadar 3.parti program çeşidi varsa o kadar zengin ve kullanışlıdır. Sırf çamur atmak için bile kullandığınız programa kullanmıyorum diyecek kadar ANDROID FANISINIZ !

    androidde kendi tarayıcısını kullanıyorum galaxy s4’te ki daha hızlı testlerde

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    Mr.Elm Nickli Üyeden Alıntı
    Kaçabilirsin ama saklanamazsın kardeş. Apple kullanıcılarına çok sert çıktın. Eleştiriden öteydi yazdıkların bu sebeple şimşekleri üzerine çekmen doğal

    Genel olarak konuşuyorum. ben de android kullandım. sonra iphone aldım. Keşke diyorum Android sistemi, ios kadar iyi bir işletim sistemi haline gelse ve uygulamaları o kaliteyi yakalasa da bi htc one x gibi bir telefon alabilsem. Ama öte yandan gerçekler var.
    Hakikaten arada uçurum var kalite anlamında. Kısıtlamalar sorun değil bluetooth felan. Tek eksikliğini yaşadığım bir resme tıklayınca paylaşma seçeneklerinin kısıtlı olması ve reboot seçeneğinin olmaması.

    ya benim anlatamadığım size o donanım parçaları o fiyat etmez anlatamıyorum galiba iOS’a laf eden yok göz boyamaca diyorum çünkü adam donanıma bakma ihtiyacı duymuyor iOS’ta iken benimde Apple telefonlarım oldu iPhone 4 ve iPhone 5 hiç oynamadığım oyunları bunlarda oynadım zamanında ben iPhone 5 ilk çıktığında 2350 lira bayılıp yurtdışından getirdiğimi bilirim ama kayıt sorun oldu ben de satmak zorunda kaldım ha tekrar dilim yandı keşke o parayı şimdi elimde bulabilsem diyorum boşa gitti çünkü bir daha alacak heves kalmadı oyun en iyi iOS’ta oynanır diyen de benim ama olmayan bişeye donanıma para vermek sence nedir? iOS mu bu kadar pahalı acaba

  62. Boz Kurt 12.09.2013 17:34
    Senin için söylenebilecek birşey yok.Ama bir iki kelime dahi olsa ingilizce bilmen güzel.Senin adına sevindim.Kişiliğin gelişmemiş,umarım ingilizcen gelişir.Ayrıca sanane kimin ne kullandığından.Ne kadar bilgilisin A7 ve M7’yi test ettin mi?Mühendislik okudun mu?Birincisi Apple ekran çözünürlüğünü iki senede bir günceller.İkincisi bunu yapmasının sebebi uygulama geliştiricileri korumasıdır.O yüzden birçok oyun ve uygulama ilk olarak iOS’a çıkar.Üçüncüsü ekran çözünürlüğü 4 inç bir ekrana göre gayet güzel ve retina display teknolojisi,nit değeri olarak daha iyisini verebilen yok.Herşey ppi değil.OpenGL 3.0 teknolojisine gelince iPhone 5S’de mevcut isteyen gider alır grafik performansı ortada oyununu oynar.İstemeyen gider 5c alır hızlı,akıcı ve stabil bir işletim sisteminde yine her oyunu android telefonlardan daha iyi oynar.Apple A7’de 1 billion transistors kullandı bu ne demek bilir misin?Bilmezsin.Hiç hd çözünürlükte 120 fps çekebilen telefon gördün mü?Göremezsin.Htc denedi vga çözünürlüğündeydi.110 kare saniye olmasına rağmen.Parmak izi tarayacısıyla ödeme yapılabilen ki bence çocuğu olanlar için çok önemli gördün mü?Bunuda göremezsin.İşte meselede bu bazıları engellidir ama herşeyi görür.Senin gibilerse gören gözlerine engel koyar.İsteyen istediğini kullanır.İşine bak ve insanları küçümseme,insanların bir bildiği varki bu telefon milyonlarca ön sipariş alıyor.Rekorlar kırıyor.Android kullanmak isteyen kullanır.Ben buna nasıl karışamazsam ios kullananlarada sen karışamazsın.İngilizce kelime bilgisi çalışacağına biraz kişiliğini geliştirmeye çalış.

  63. Boz Kurt Nickli Üyeden Alıntı
    androidde kendi tarayıcısını kullanıyorum galaxy s4’te ki daha hızlı testlerde

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    ya benim anlatamadığım size o donanım parçaları o fiyat etmez anlatamıyorum galiba iOS’a laf eden yok göz boyamaca diyorum çünkü adam donanıma bakma ihtiyacı duymuyor iOS’ta iken benimde Apple telefonlarım oldu iPhone 4 ve iPhone 5 hiç oynamadığım oyunları bunlarda oynadım zamanında ben iPhone 5 ilk çıktığında 2350 lira bayılıp yurtdışından getirdiğimi bilirim ama kayıt sorun oldu ben de satmak zorunda kaldım ha tekrar dilim yandı keşke o parayı şimdi elimde bulabilsem diyorum boşa gitti çünkü bir daha alacak heves kalmadı oyun en iyi iOS’ta oynanır diyen de benim ama olmayan bişeye donanıma para vermek sence nedir? iOS mu bu kadar pahalı acaba

    Parça bazında eder etmez buna bakmak hatalı olur bence. Sonuç olarak verdiği tatmin duygusu önemli. Çünkü akıllı telefon konusu donanım + yazılımdır. Bir örnek vereyim. Zamanında 220 lira bayılıp windows 7 home premium aldım. Ben bu parayı bir adet kutu 2 adet dvd ye mi vermiş oldum. ? Tabi ki hayır. Bu şekil yani. Pahalılık konusu tüm üreticilerde var. Yanlışım olmasın en baba telefon bile 200-250 dolara üretiliyordu. Gerisini sen düşün.

  64. Ya da vazgeçtim.Sorun bende.Uğraşmam yanlış.Ben fan değilim.
    iPhone güzel bir telefon.
    IOS güzel bir işletim sistemi.
    Android güzel bir işletim sistemi.
    Bu kadar yeter değil mi? Zaten bir mesaja bakıyorum.256 MB ram var.A4 var.Ama oynatıyor felan.Uğraşmayın.
    iPhone alan da Android telefon alan da zeki.
    İsteyen istediğini alsın.

  65. milletin bu stabil olmayan oyunlarda kasan dandroid merakını anlamadım gitti. açık kaynak kodlu imiş hanginiz açık kaynakları değiştirip yazılım yaptınız. hanginiz işletim sisteminin bir yerinde oynama yaptınız. bir rehberde bile kişi ararken kasan dandroid kullanın o koca koca ekranlar ne öyle pasta tabağı taşıyormuş gibi hissediyorum kendimi bi kaç kere kullandım. iphone 4 de kasmayan asphalt 7 takılmadan çalışıyor ondan sonra çıkmış samsung s3 te kasıyor ios a demek ki 4 çekirdek gerektirmiyor ki kullanmadılar. ayrıca o kocaman ekranların ppi değeleri ile 5 veya 5s ppi değerleri aynı. neredeyse . — 3 arkadaş gezeriz ikimizde ip5 bir arkadaşımızda sgs4 her gittiğimiz yerde nereye sokacağını bulamaz telefonu özel bir çanta taşıyor. büyük ekran gereksiz.

  66. Ziyaretçi 12.09.2013 19.41 demiş ki;

    "kimse de dememiş ki aga iphone 5s ne ara çıktı da test edildi. Tolgacım da sağolsun ne kaynak vermiş ne bişey. haber işte. fotoşopla grafikle oh mis. yaz gitsin."

    Yorum yazmadan önce, az okusanız böyle kötü duruma düşmezsiniz. Haberin içerisinde, testlerin GSMArena’dan yazdığı bilgisi zaten bulunuyor. Nerede diyecek olursan da ilk tablonun üstündeki paragrafın ortalarında yazıyor. Oku bak.

    Bu kafayla zaten hiç kimsenin cihaz çıkmadan test yapmaması gerekiyor. Bu kafa da ilginç bir kafa tabi.

  67. o bot olmalı yazmışlar kodu saçmalıyor okuması yok normaldir fanboy olunca apple’a kötü demek için uğraşıyor.

  68. lumia 1020 neden yok.onun test skorununda baya yüksek olduğunu okumuştum hatta hatırladığım kısım olarak iphone5i baya geride bırakmıştı test sonuçlarında

  69. ziyaretçilerin birşey yazması yasaklansın adam gelmiş benim hakkımda ileri geri konuşuyor üye olsa ağzını burnunu kıracam burda görsem o da benim tanıdığım biri olması lazım adam gelmiş lan diyor ayıla bayıla aldığın galaxy s2 diyor

  70. Lan dallama iphonecular adamla doğru söylüyor kucuk ekrana yeterince ppi değeri düşüyor zaten buna sevinmeyin bence büyük ekranlı telefon üreticilerinin ekran performansına sevinin.

  71. 12.09.2013 16.27 saygı değer ziyaretçi 🙂 evet okadarda güçlü değil 2 ÇEKİRDEKLİ bir işlemci ve HIZI 1.7 Ghz olan APPLE A7 snapdragonun tabletler için geliştirdigi ve şuan dünyanın en hızlı mobil işlemcisi olarak lanse edilen 4 ÇEKİRDEKLİ ve hızı 2.3 Ghz olmasına rağmen apple daha iyi sonuç aldıgı bu testlere göre evet haklısın okadar hızlı değil 🙂

  72. tartışmaya yeni bir boyut getiriyorum en iyisi java ve bada. Adam akıllı oyun yok uygulama yok öyle olunca kolay kolay bozulmuyo, arıyo mu arıyo foto çekiyo mu çekiyo. Hiç bi zaman bir telefon tam istediğimizi vermeyecek ne kamera olarak bir dijital yada profesyonelin yanından geçebilecek (aynı yılda çıkmış bulunan) ne de donanım olarak seni beni 2-3 yıl bile değil 1 yıl götürmeyecek ister android olsun ister ios. Iphone 4-4S i olan arkadaşlar benle çok alay ettiler şimdi hepsi kara kara düşünüyo nasıl 5-5S alabilirz babamızı anamızı nasıl kandırırız diye. Android hakeza öyle. Sonra 6 ayda bir telefon değiştir yiyecek ekmek ****** tuvalet bulama!!!

  73. lan olum çözünürlüklere bakında konuşun.
    iShit yapsın bakalım 1920×1080 o zaman görelim nazik totosunu

  74. giskur11 Nickli Üyeden Alıntı
    niye öyle diyorsun arkadaşım alan alır benimde param olsa ios alırım bunun salaklıkla aptallıkla alakası yok en azından iphoneyle kul hakkı daha az yersin google sizi hırsızlığa alıştırıyor.

    hadi oradan asıl hırsız Apple… + sensin…

  75. “LAN”lı yorumlar nasıl onaylanıyor anlamıyorum doğrusu.
    Lütfen biraz seviyeyi yükseltin!
    Çoluk çocuk sitesi oldu çıktı burası!!!

  76. ConfickerBelasi Nickli Üyeden Alıntı
    usta doğru söylüyor ios daha mantıklı.

    ne ustası alık? boş konuşma ustası sallamış…

  77. Ekran çözünürlüklerinide hesaba katmak gerektiğini düşünüyorum ki zaten testtede öyle denmiş.1920-1080 ekranın 51 puanı ile 1136 x 640 53 puan arasında ciddi bir fark var !

  78. Android in iOS u yetişebilmesi icin sadece nexus ve tek bir arayüz üzerinde çalışması gerekir. Bu sekilde iOS android in 5 yıl ilerisinde gidiyor. Bu gune kadar her iki işletim sistemini defalarca kullandım. Android de cok kez işlemlerim yarıda kaldığı halde iOS ta bugüne kadar tek bir uygulamada sıkıntı yasamadım. Neden gidip isteklerime cevap veremeyen bir alete para ödeyeyim. Hem mantık yarış değil istekleri karşılayabilmektir. Su ana kadar tek bir donma yasamadım iPhone da note3 çıkacakta ne olacak sadece top eleven gibi cok basit bir Facebook uygulamasını kurun bakın yine stabilligin s si olmayacaktır. Bu beni memnun etmeyecekse neden note3 alayım ? Ekranı büyük içerisindeki malzemeler cok yüksek deger gösteriyor diyemi.

    Aldım oyun notebook U hemde en son degerlere ram işlemci vs sahip. Mükemmel bir alet ama işletim sistemi Freedos ise ben napayim oyle bilgisayarı ? Mantık budur. Bu sekilde sorgulasın herkes kendi fani olduğu teknolojiyi. Android ile iOS kıyaslanamaz. Android ile ancak android in markaları arasında kıyaslama yapılabilir.

    Apple ise apayrı bir teknoloji ürünüdür. Isteklere parça yüksekliği ile değil kullanıcı istegi ile cevap verir bu kadar basit.

  79. yav arkadaş herkes biliyor İPHONE seven adamı grafik ya da gözle görülmeyen ama testlerde bir adım geride çıkan hız testleri ilgilendirmez. İPHONE’u benim gibi android telefonlardan çok sevmemizin nedeni İOS’dur. Bunu anlayın artık da kötülemeyin telefonu. işlemcisi ne olursa olsun bir süre sonra kasan,oyun oynarken yavaslayan,uygulamalar arası hızlı geçişi olmayan ve bunun gibi dandirikten birsürü sorunu olan bir işletim sistemini kim sever ya bana bir kişi bunu düzgün açıklayamaz.

  80. Boyut ile değerlendiriyorsanız benim gibi.. Diğerlerini tornaya soksanız 2 tane iphone 52 çıkar o kadar büyük onlar..

    Denk bir teknolojiyi yarı boyutta üretmek de yalnızca profesyonellik işi..
    Tablet gibi telefonları 2 elle cepten çıkaran gençlere burdan selamlar bi eliniz boşta olsa selamı alırdınız ama 😀 malesef sığmıyor makina siz de haklısınız :))

  81. Note 3 için valiz lazım bee nası telefon kullanıyosunuz siz anlamaya imkan yok 😀

    Kargoya versen ocağın söner yahu 🙂

  82. Arkadaşlar elma ile armudu karşılaştırmak olur mu hiç konu neydi NEREYE GELDİ ŞİMDİ HARBİDEN ELMA İLE ARMUDU TARTIŞIYORUZ.
    İos ile androidi hiç konuşmayalım bence donanım apple kullanıcısı olarak yok haklısınız ama kendi boyutlarına göre yeterli ve fazlası opengl yok demiş birisi adamlar zaten pazarlamayı bunun üzerine kurmuş bilmeden konuşup karalamayın. Biri 64 bit dediler fos çıktı demiş e be gözüm sordun mu testler hangi tabanda yapıldı yok. Herkesin kendi telefonu iyi kardeşim zorlamayın. Kendi görüşüme gelince İOS sevdiğimden küçük ve kullanışlı telefon istediğimden İphone 4s kullanıyorum ve önemli bir ayrıntı ekleyeyim bu işlerde teknik servis önemli ben apple bu yönünü diğer firmalardan da ayrı tutuyorum. İos ve Androide gelince ios her gecen gün geliştikce android de bir değişim yok nedense yerinde sayıyor

  83. Herhangi bir uçak da bir Lamborghini Murcielago’dan daha hızlı ama uçak ile sevgilini alıp boğazda kahve içmeye yemek yemeye gidemezsin. İsterse 32 çekirdek olsun Apple akıyor arkadaş. Çözünürlük yüksek olsa akamazmış. Lan ne alakası var. Jilet gibi keskinlik var ama Android hala Elizabeth.

  84. toz konduramadığın s4 e fark atmış 😀 ayrıca o 4 mü 8 çekirdeklimi öyle bişey iphone bunu 2 çekirdekle başarıyor çekirdek azalması demek güç tüketiminin azalması demek

  85. buyrun habere 64 bit işlemciye laf söyleyen samsung’cular

    Korea Times‘a konuşan Samsung Mobile Başkanı JK Shin sonraki Samsung telefonlarda 64-bit desteğine yer vereceklerini açıkladı. Burada desteğin ilk olarak Galaxy S5 modelinde yer alacağını söyleyebiliriz. Tabi Samsung’un söz konusu desteği mobil cihazlarda yer verebilmesi için öncelikle Android’in 64-bit desteğini sunması gerekiyor ki, bunun da Android 4.4 ile gerçekleşmesi bekleniyor.

  86. bir şey niye anlaşılmıyor. adamlar o 8 çekirdeği (4 4) niye koyuyor. daha az güç kullanan bir cihaz yapmak için cihazda sürekli yüksek donanım gerektiren işlemler yapılmadığı için. telefonun şarjı sadece konuşarak akşama kadar gitmiyorsa ne o çekirdekler işe yarar ne de o kararlı işletim sistemi. ihtiyaç neyse önemli olan odur.

  87. Firmalar yeni telefonlarla birbirlerine üstünlük kurmaya çalışıyor ve kuruyorlarda burada ezilen tüketici oluyor birbiriyle sidik yarışına giriyorlar.tabiki buradada firmalar kazanıyor bu devirde 2000 tl kazanıpta bu telefonlara para yatırmak bence şaçma geliri 1000 tl olanında bile artık üst seviye telefonlar var ve benim telefonum senin telefonunu döver misali marka fanatikligi var.hangimiz bu telefonların bütün özelligini kullanıyorki.dedigim gibi bizde bu teknoloji aşkı oldugu müddetçe daha çok kavga eder ve her sene çıkan yüksek fiyatlı telefonları alır kullanırız

  88. apple baktı ki samsungla yenilik adına yarışamıyor bari donanım testlerinde geçelim adımız yürüsün demiş. touch id ve uyduruk egzersiz yazılımı dışında var mı yenilik. zırt pırt telefon çıkartırsan olacağı budur. fazla araştırmaya gerek yok sürekli yeni telefon çıkararak bir önceki telefonlarının yetersiz olduğunu kendileri ispatlamış oluyor zaten. boşuna tartışmayın. en son yoruma bakayım dedim sayfa bitmedi. memleket meselesi olsa bukadar tartışmazsınız. yazık sizlere.

  89. z1 ve note 3 de olsaydı testte kim kime koyuyodu görebilirdik z1 ve note 3 çok acı koyardı 5s e orası bi gerçek 🙂

  90. ZİYARETÇİ 12.09.2013 18:14 Galaxy note3 bu ucubeyi geride bırakır
    dostum asıl note 3 bir ucube nereye koyacaksınız merak ediyorum 😀

  91. uyduruk egzersiz programı yeni m7 işlemcisini kullanıyor ve bu m7 ile beraber a7 nin işlem gücü arttı daha hızlı çalışacak… ayrıca 5s in kamerası çok iyi olmuş düşüsenize bir flash var ortamın rengine göre o da rengi ayarlıyor ve mükemmel fotoğraflar çıkıyor. flashsız ortamlarda da iyi çekiyor artık iphone 5s. bence bu sefer olmuş. iphone 6 ile tasarım artık 6.xx mm ye kadar iner incelik. ama yeni bir batarya teknolojisi kullanılmalı artık. mesela jel bataryalar. bu bataryalar li-ionlardan çok daha uzun ömürlü ve çok daha ince yapıdalar. ama ne yazıkki çok pahalıya üretiliyorlar. şu üretim maalilyetleri düşse çok iyi olacak

  92. aekadaş ben iphone 4s kullanıyorum ama ben şahsen. İphone 5s alacağıma gider lg g2 alırım o telefonu gördüğümden beri asık oldum g2 ye Türkiye gelse direk alırım.

  93. aekadaş ben iphone 4s kullanıyorum ama ben şahsen. İphone 5s alacağıma gider lg g2 alırım o telefonu gördüğümden beri asık oldum g2 ye Türkiye gelse direk alırım.

  94. o çözünürlükte nokia 3310 da alır o puanı , ayrıca İOS 7 şu ana kadar çıkmış en taklitçi ve saçma temalı bir sistem. İOS 6 süperdi ama bu İOS 7 berbat.Bana göre şu an alıncak en iyi telefonlar HTC One ve Samsung Galaxy S4

  95. sen ustasın yanına iki eleman verdiler biri büyük(görünüş olarak tabi) diğeri küçük. başladılar çalışmaya küçük olan işini erken bitiriyor ama güçlü görünen arkasından soluyor yarım bırakıyor. sen 2. gün hangisini tercih edersin. sırf büyük göründüğü için iş yapamayanı mı? kandırmayın kendinizi android kullanıcıları. daha size neyi nasıl anlatalım ki. devir donanım değil yazılım devri. şunu bi alamadı beyniniz. öyle sürümlerine jelibon kitkat ismini koyarak telefonu 8 çekirdekli yaparak yürümüyor bu işler. iyiki android varki biz özeliz. telefonumda 100 uygulama aynı anda çalışıyor ama ben farkına bile varmıyorm. hala grafikmiş cart curt. 4s’im var. Steve Jobs’un ölüsü bile yetiyor size. Ruhu şad olsun

  96. Ya arkadaslar tartistiginiz seyler komik. bu kadar performans neye yarayacak. full kullanimda beni aksama kadar idare eden degerde pili olan asil galiptir. super hizli olsun 8 saatte pil bitsin. ne anladim bu performanstan. her marka tel kullandim. mah degeri yuksek olan telefon yani kullanicisini asil dusunen firma en kral firmadir bence su anda. note serisi, lg optimus pro ve simdi g2 hatta lenovo p770,p780 kullanici dostu kral telefonlar bence

  97. Kim ne derse desin iphone gelmiş geçmiş en guzel mobil cihaz.androidin saçmalıkları onda yok. Ve tasarım olarak zaten fark atıyor. Siz galaxynin plastik adi kasasıyla kullanmaya devam edin.

Yorum yap

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version