Okunma

iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera!


26 Ocak 2016 Salı 10:30
iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera!

Akıllı telefon pazarının en önemli oyuncularından biri konumunda bulunan Apple, yeni amiral gemisi modeli iPhone 7’de köklü değişikliklere gitmeye hazırlanıyor.

Apple’ın günümüze kadar satışa sunduğu iPhone modellerinde iki unsur fazlasıyla eleştiriliyordu. Bunlardan birincisi, iPhone’u 1 gün bile idare etmekte zorlanan bataryası, ikincisi ise Megapiksel değeri olarak rakiplerinin çok gerisinde bulunan kamerasıydı.

16-01/26/iphone.png

Apple, iPhone 7 ile birlikte bu iki sorunu da kökünden halletmeyi amaçlıyor. Daha önce sızdırılan bilgilerde, iPhone 7’de bataryaya yer açma amacıyla 3.5 mm kulaklık jak girişinin tamamen kaldırılacağı iddia edilmişti.

Batarya alanı için kamera ufaltılacak

Geçtiğimiz gün ortaya çıkan söylentilerde ise, batarya alanını daha da genişletebilmek adına, iPhone 7’de kullanılacak olan kameranın biraz daha ufak olacağı belirtildi.

Bu söylentilerle birlikte iPhone 7’de kullanılacağı iddia edilen kameranın patent görselleri de yayınlandı. Sızdırılan belgelerde yer alan “küçük form faktörlü yüksek çözünürlüklü kamera” ibaresi ise hayli dikkat çekti.

16-01/26/cam.jpg

Ayrıca görsellerde iPhone 7 kamerasının 2mm veya daha küçük bir eksenel boyuta sahip olduğu da belirtiliyor.

Bu durum, Apple’ın iPhone 7’de batarya sorununu çözmek istediğinin en büyük ispatlarından biri. Zira Apple, bazı bileşenlerin boyutundan keserek, batarya alanını genişletmeye kafayı takmış durumda. Bu arada, sızdırılan patent görsellerine aşağıdan göz atabilirsiniz.

16-01/26/iphone-1.png

16-01/26/iphone-2.png

16-01/26/iphone-3.png

 

:: Sizce Apple, iPhone 7 ile batarya sorununu aşabilecek mi?




yazarOsman Tufan

Oyunculuk serüveni 1996 yılında 16 bitlik oyunlarla başlayan Osman, tam bir oyun tutkunu. Oyun dünyasını ve teknolojiyi yakından takip etmekte olan Osman, Xbox 360'a sahip fakat gözü PlayStation 4'te.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

61 yorum - “iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Bence artık cep telefonlarına yüksek bedeller ödemeye hiç gerek yok. su geçirmezi geçtim asit geçirmez olsa bile verilmez o paralar. kamera konusundada mevcut teknoloji son derece yeterli. zaten facebook whatsapp yükleyip bırakacaksın hiç bir gereği yok.

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Hocam şimdi siz bu yazıları okuyup onaylıyosunuz ya bişey rica edicem şu android kullanan 18- kişilerin gereksiz yorumlarını onaylamasanız bunların altında neysede mesela beta konularının altında bi kaç bilgi varmı diye bakıyom hep gereksiz gereksiz okumuyonuz mu anlamıyorum neyse bundan sonra belli olur…Kötü bi amaçla yazmadım yanlış anlaşılmasın…

  3. SDN Okuru dedi ki:

    note 2 de ip 6 dan iyi çekiyor 6s le bir canım

  4. SDN Okuru dedi ki:

    bi kaç kere hataya düştüm iphone 3g 3gs 4s 5s aldım aldığıma pişmanım. önceden alsaymışım keşke samsung abi bu kadar ezik bi firmamı olur ya iphone 4 ile 6s in ekran çözünürlüğü aynı nerdeyse pixel pixel anadol ekranda kalite yok touch id desen hafif terli olsa açmıyor !! Note 5 aldım orta tuşa işesen bile açıyor 😀

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Evet Sonyfanboy sen sony ile hiç düşük ışıkta fotoğraf çektin mi?

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Daha apple iphone almam iphone 6 ios 9 ile çok yavaşladı ve buda benim için ios un sonu demek artık note serisine geçecem üzünüm apple -3.000 tl zarar ettin artık :))

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Bence iPhone'larin tek sorunu "batarya"… Kullandiklari kamera lensleri rakamsal olarak dusuk olabilir ama cekim kalitesi acisindan bir cok amiral gemisi telefonlardan iyi. En az 3500mAh olmasi gerekli. Ayrica 16GB'tan vazgecip en dusuk 32GB hafiza secenegi olmali.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Belki de Sony'nin o 20 MP kamerasını hiç eline almamış, fotoğrafta donanım kadar çekimin de önemli olduğunu bilmeyen ve DxoMark isimli fotoğraf konusunda otorite haline gelmiş olan sitede Z5 kamerasının en iyi kamera seçildiğinden haberi olmayan hemen aşağıdaki arkadaşa koca bir alkış istiyoruz!

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Vurucam kirbaci vurucam kirbaci üüooooop, benim babam zengin alir bana,.der gibi birsey olmus resmen

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Kağıt üstünde megapiksel düşğk olabilir ama önemli olan yazılım kaliteli malzeme ve üstün özellik olması.iphone 6 nın 8mp kamerası 20 mp sony nin kamersaından daha kaliteli çekimler yapabiliyor

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Tek sorun aküde

  12. SDN Okuru dedi ki:

    6s'e kadar ön kamera çok gerideydi. 1.2mp ön kameramı olur ya o kadar yüksek fiyatlara satılıyor. Çok geriden geliyor. İphone 6 plus kullanıyorum ön kamera tek kusuru.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    yapsınlar zaten tutup 2500 den satıpda pili en kötü telefonlar arasında yer alıyor…

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Apple hala piyasaya yön veriyo gold renk rose gold parmak izi okuyucusu 3d touch gibi

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Kardes kimse k.b sin ilk ayfondan son ayfona kadr 8 sene gecti hemen hemen kamera bataryasi ogunden beri geri de bi firma hicmi kendini gelisdirmez ? Apple yer bulamadigi icin degl bataryayi kucuk koymak istedigi icin kucuk koyuyo ne zaman anlicaksinz merk ediyor

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Osman reisssss adamsin

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Apple çalışıyor.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Farketmez ya kamera koymasanız da alırlar. Ne gerek var ki kulaklık girişine falan. batarya 500mah de yeter. uğraşmanıza değmez. alan çok… 🙂

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Ön kameraya el atması lazım diyen arkadaş sen 6s in ön kamerasını biliyormusun acaba ?

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Iphone 7 nasil olacak bilmem ama alacagim kesin.

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Apple'ın tek sorunu bi şeylerden taviz vermeden başarıyı yakalamak ancak başarı böyle sağlanmaz bazı şeylerden feragat edeceksin bırak ıphone kalınlaşsın ama pili arttır sonra çık de ki bundan sonra pil kapasitesini dahada arttırarak ıphone'u inceltmek için çalışacağız kamerayı küçültmeyle falan olmaz bu iş

  22. SDN Okuru dedi ki:

    bence Iphone 7 de cok bir degisiklik ***** biraz daha yumasak yapi yaparlar önceki iphonelar dan bir kac tasarim özelligi al, yeni islemci yeni kamera ***** bu ***** bundan 4-5 sene önce herkes Apple hangi yeniligi cihazlarinda kullanacak diye merakla bekliyordu simdi ise zaten piyasadaki Amiral gemilerinin sundugu özelliiklerinin bazilarini yeni diye sunacak gözüyle ***** degeri 770 milyar dolardan bir sene icerisinde 480 milyar dolara inmesinin nedeni bu.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    fakat unutlan bir konu var mp yüksek demek kaliteli resim demek değil 8mp kamera ile cam gibi foto çekiyoruz

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Iphone cikti cikali hersey pahalandi. Ne acgoz insanlar var. Adam evine ekmek götürmüyor iphone kullaniyo yazik ya ac goz teknoloji kurbanlari. Hangi birisi o bircok ozellikleri biliyor kullaniyor bilinmez ama acgozluluk oldukca insanlar teknoloji cok ucuz olmaz

  25. SDN Okuru dedi ki:

    ne kadar boş işlerler uğraşıyorsunuz. yok kamera mp yok ekran çözünürlüğü. görende telefonun kamerası ile profesyonel çekim yapıyorsunuz sanar. sergi açıyorsunuz değil mi? ekran çözünürlüğünün nesi var acaba. gözlerin çok mu keskin 2 nokta arasındaki açıklığı ayırt edebiliyorsun? bu telefonun tek sorunu pil süresi. isterse 1000mah yapsın isterse 100000 mah yapsın ne kadar dayandığı önemli. bir de gece çekimi ama o bütün mobil cihazların ortak sorunu optik mercek koyamadıkları için karanlıkta ışığı tam alamıyorlar. sensörlerin yapabileceği bir iş değil. bir ara telefonda nfc yok diye konuşuyorlardı. noldu? samsung önce getirdi eline ne geçti apple geç getirdi ne değişti. yine işine yaramıyor. bunun gibi onlarca özellik. azıcık mantıklı olun.

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Hemen Çıksın Tak Tak Tak Vurucam Parayı Masaya Teker Teker 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 1800 2000 2200 2400 2600 2800 3000 3200 3400 3600 3800 IPhone 7 64gb Batarya Küçük Olursa IPhone 7 Plus

  27. SDN Okuru dedi ki:

    Diğerlerine yetişir umarım artık. Ön kamerayada bi el atmaları lazım

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Ekran, pil, kamera, tasarım, kişiselleştirme ve seste rakiplerinin çok gerisinde o fiyatına rağmen bunları düzeltmesi lazım

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Isınma problemi çıkabilir?

  30. SDN Okuru dedi ki:

    güzel özelliklerle çıksında fiyatı önemli değil

  31. SDN Okuru dedi ki:

    Patent uzmanı burdaysa açıklasın lütfen

  32. SDN Okuru dedi ki:

    iPhone 7 gümbür gümbür geliyor..

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Telefonu azıcık kalın yapın ne olacak sanki kimse kalınlığından şikayet etmez.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    14 sensor ***** biraz azalsin hatta sahidim kapali alanda isikli ortamda bile hemen noktalamaya ***** kamerayi.

  35. SDN Okuru dedi ki:

    Bu iki sorunu aşarsa iphone satışları patlar

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Bataryayı büyütsün samsungu bırakırım başka türlü apple zor

  37. SDN Okuru dedi ki:

    Ekran cozunurlugu??????

  38. SDN Okuru dedi ki:

    İnsanlar ince telefon beklemiyor bataryası iyi olan telefon istiyorlar isterse kamerayı kaldırsın…

" iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone 7 için Yüksek Çözünürlüklü Kamera! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "