Okunma

iPhone 8 batarya kapasitesi belli oldu!


14 Eylül 2017 Perşembe 09:00
iPhone 8 batarya kapasitesi belli oldu!

12 Eylül günü tüm dünyaya duyurulan iPhone 8, iPhone 8 Plus ve iPhone X için Apple, her zaman olduğu gibi batarya kapasitesi ve RAM miktarlarını açıklamadı. Sertifikasyon sürecinde ortaya çıkan iPhoen 8 ve iPhone 8 Plus’ın batarya ve RAM kapasitesi böylece ortaya çıkmış oldu.

İşte iPhone 8 ve iPhone 8 Plus batarya kapasitesi!

Steve H. yani @onleaks tarafından paylaşılan bir tweette Çinli sertifikasyon kurumu TENAA kayıtlarında ortaya çıkan iPhone 8 ve iPhone 8 Plus’ın RAM ve batarya kapasitesi öğrenilmiş oldu.

iPhone X modelinin batarya ve RAM bilgisi ise henüz ortaya çıkmış değil. iPhone X için lansman sırasında Apple yetkilileri iPhone 7’ye kıyasla iki saate kadar daha uzun ömürlü olduğundan bahsetmişti.

iPhone 8 modelleri konusunda hiçbir açıklamaya yapılmazken gelen yeni bilgiler batarya kapasitelerinin önceki modellere kıyasla bir nebzede olsa azaldığını ortaya çıkarttı.

17-09/14/iphone-8-batarya-1-1505379233.jpg

TENAA kayıtlarına göre iPhone 8 modelinde 2 GB RAM yer alırken ona 1821 mAh batarya eşlik ediliyor. iPhone 8 Plus modelinde ise 3 GB RAM ile 2675 mAh batarya yer alıyor.

iPhone 6 modelinden beri nerdeyse aynı tasarım ve aynı kasa ile gelen iPhone modelleri, her modelde batarya tarafında farklılıklar yaşamış. iPhone 6 modelinde 1810 mAh olan batarya iPhone 6s modelinde 1715 mAh’e gerilerken iPhone 7’de 1960 mAh’e çıkmış.

Aynı durum Plus modellerinde gerçekleşmiş. iPhone 6 Plus 2915 mAh batarya ile gelirken 6s Plus modelinde 2750 mAh, 7 Plus modelindeyse geri 2900 mAh’e çıkartılmış.

Her modelinde yeni özellikler kazanan iPhone, aynı kasa boyutuna sahip olmasına rağmen bu seneki farklılığı olan cam kasa ve kablosuz şarj özelliği nedeniyle batarya kapasitelerinde küçültmeye gitmiş olabilir ancak bunun nedenini tam olarak bilmek şu an için mümkün değil.

17-09/14/iphone-8-plus-batarya-2-1505379277.jpg

RAM tarafında ise iPhone 7 ailesi ile aynı kapasitede RAM kullanan iPhone 8 ailesi, Android işletim sistemi kullanan rakiplerine göre rakamsal olarak baya bir geride kalmış görünüyor.

Ancak unutmamak gereken detay, iOS işletim sisteminin Android işletim sistemine kıyasla çok daha stabil olduğu ve Android tarafında gördüğümüz 6 GB veya 8 GB RAM’lere henüz iOS tarafında gerek olmadığı.

:: iPhone 8 ve iPhone 8 Plus batarya kapasitesi sizce 1 günü çıkartmak için yeterli gelecek mi?


yazarBekir Can Yumrutepe

Küçüklüğünden bu yana teknoloji tutkunu olan Bekir Can, 2014 yılının Ağustos ayından bu yana ShiftDelete.Net bünyesinde haberler ve makaleler yazıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

29 yorum - “iPhone 8 batarya kapasitesi belli oldu!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Hala mı az batarya yuh apple

  2. SDN Okuru dedi ki:

    7 Polis ne la ahahaha 8 Zabıta al sen kardeşim 10 Bekçi'ye hiç bulaşma 🙂

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Sana ne kardeşim sen samsungunla mutlusun madem de iphone ne laf atıyorsun. bırak alan alsın

  4. SDN Okuru dedi ki:

    insanlar lüx meraklısı oldukça ne bataryaya ne özelliğe bakarlar anca markaya bakarlar para var huzur var

  5. SDN Okuru dedi ki:

    iPhone X almayı düşünen biri olarak dalga mı geçiyorsunuz ya bu batarya oranları ne!

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Pile bak muhahaha

  7. SDN Okuru dedi ki:

    iOS un ram ihtiyacı çok az hız testlerinde 6 gb ram olan telefon 3 gb rami olan 7 polis geçemiyor sistem farkı var arada eğer 6 gb ram olursa android telefonlar ne yapacaklar zaten hız olarak yetişemiyorlar 20 gb ram koyması gerekecek bu sefer 🙂

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Senin dediğin olay android cihazlarda da var bilader… Bendeki telefonu akşam %100 iken şarjdan çıkarıp yatıyorum. Sabah %100, ama alıp 5 dakika kullanınca %88'e kadar düşüyor. Ama son dediğine katılıyorum. Her yeni güncellemede telefonların içine ediyor…

  9. SDN Okuru dedi ki:

    X haberleri bıktırdı usandırdı artık

  10. SDN Okuru dedi ki:

    iPhone 7 den kat kat fazla Batarya ömrü sunuyor diyen Hakkı Alkan'i sahneye davet ediyoruz .

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Birde biraz daha kalın bu telefon buna rağmen batarya düşmüş.

  12. SDN Okuru dedi ki:

    1821 nedir?

  13. SDN Okuru dedi ki:

    s7 edge kullaniyom kalınlık 7.5 mm pilde 3500 mhp sabahtan aksama kadar 2K çözünürlükte kullanıyom abartarak kullanıyom işim gereği akşam 10 gibi bitiyo o sırada evde oluyorum zaten Samsung s7 edge cok memnunum tasarım olsun boyut olsun fiyat olsun kamera batarya cok iyi iphone cidden anlamiyorum cok pahali 4 senedir ayni tasarim ufak özellikler 5000 tl yazık almayın

  14. SDN Okuru dedi ki:

    daha öncekine 2900 koyup aynı kasaya bu kez 2750 koymak değişikmiş

  15. SDN Okuru dedi ki:

    ortalama her telefon 7 mm ve 8 mm arasında olur bunlarda oyle içindeki malzemelerde aynı olduğuna göre 4000 mah lik telefon sığdırılabilyorsa 8 mm ye bunlar nasıl sığdıramıyor?

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Bataryayı küçült, çabuk şarj olsun. Sonra hava at, şarj süresini kısalttık 😛

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Iphone nerde stabil calisiyor yaz atmayin okadar. Yeri geliyo donuyo ekran ve hard reset gerekebiliyo. Yeri geliyo gec tepki veriyo. Sen simdi apple yüceltip digerlerini non stabil dersen sana biyerimle gulerim. Buarada hep denirki iphonelarda gece 100% sarjdan cekince sabaha dogru ayni kalir diye. Bu dogru lakin sabah onu 10 dakka kullandiginda birden %15 azaliyo. Burasi sadece göz boyama baska bisey degil. Bende 6s plus kullaniyorum. Ilk aldigim sürümde telefonun pili süper gidiyodu. Suanko 10.3.3 ile yerlerde sürünüyo. Apple her yeni güncellemede telefonun icine ediyo ve yeni telefonunu satmak icin suan elinde olandan seni sogutuyo. Durumun ozeti bu!

  18. SDN Okuru dedi ki:

    7 alin bence, 100 dolar cebiniz de kalsin, kablosuz şarj ayri satiyorlar zaten, telefonu kaldirinca şarji kesiyo hemen, kullanicilar ister ki telefon elin de ama ayni anda şarj olsun dimi ? Oyle değilse kablosuz olsa da memnun etmez kimseyi, kablolu şarj da en azindan alip kullanabiliyosun, ama kablosuz da telefonu azicik kaldirdiğin da hemen kesiyo şarji. Profesonel kameraci değilseniz iphone 8 normal veya orta bütçesi olan insanlara göre değil, bir iphone 7 kullancisi olarak söylüyorum, bu yeni üç telefon tam kazik atma çabasi. bidaha ki sefere xiao mi denemek istiyorum, en ucuzu o ve güzel şık !

  19. SDN Okuru dedi ki:

    hahahahahahha androidciler ölsün de yazsaydınız birader. ben size sebebi söyleyeyim appleın paşa keyfi öyle istediği için o bataryada düşüş yaşanıyor. yok kablosuz şarj yok bilmem ne koyan koyuyor birader 3k mah bataryaları. öteki türlü nasıl aksesuar satıp ikinci postayı atacak apple?

  20. SDN Okuru dedi ki:

    SONY den beterleri de varmışiç. APPLE O MAH DEĞERİ İLE ANCAK 3 SAAT GİDER

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Makaleyi uzatmak için elinizden geleni yapıyorsunuz. Güya SEO yapacaksınız.

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Şimdi şöyle düşünelim bi araba alıyorsunuz (opsiyonel olarak), klima almıyorsunuz.. Sonrası pişmanlık.. olsa kullanabileceksiniz yada en kötü ihtimalle yakıttan tasaurruf için kullanmama özgürlüğünüz var.. Fakat ***** ram olayıda bunun gibi.. İlerde ne getirir ne götürür belli olmayan ucu açık uygulamalar var.. Ram olsunda fazla olsun.. Bataryaya değinmeye bile gerek yok zaten.. bu çağda 3000 m.amp altı hikaye..

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Bu devirde hala 1800 mah konuluyorsa ben hiç birşey demiyorum

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Şaka gibi hele plus o kasaya bunu mu sığdırdınız

  25. SDN Okuru dedi ki:

    Şarj aleti ile gezmeye devam yani 🙂

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Bataryayı neden düşürüyorlar ki acaba zarar mı ediyorlar 😀

Yorum yazın

Geri bildirim