Okunma

iPhone kullanıcısına kötü haber!


12 Nisan 2017 Çarşamba 07:30
iPhone kullanıcısına kötü haber!

Önümüzdeki günlerde sunulacak iOS 10.3.2 güncellemesi, yapısı gereği oldukça eşsiz. Ancak bunu iyi anlamda söylemiyoruz.

Apple, bugüne kadar pek görülmemiş bir şeyi yapıyor ve iOS 10 sürümünün ortasında, bazı eski iPhone modellerine desteği kesiyor.

32-bit desteği kesiliyor

iOS 10.3.2 sürümünün iki beta versiyonu da 32-bit cihazları es geçti.

Bunun anlamı bu güncellemeyi, yaklaşık 43.7 milyon iPhone kullanıcısı almayacak anlamına geliyor. Çünkü şu anda hâlâ iPhone 5 ve iPhone 5c modellerini kullanan milyonlarca insan var.

Bu telefonlar iOS 10 kullanan son iPhone cihazları ve bu modeller iOS 10.3.1 sürümünde takılı kalacak.

17-04/12/ios-103.jpg

Yine de iPhone 5 ve iPhone 5C gibi cihazların, iOS 10.3.1 sürümüne kadar güncellenmiş olması takdir edici. Çünkü Android tarafında bu denli eskimiş cihazlar, yeni sürümleri bu raddede alamayabiliyor. Yine de Apple’ın iOS 10 sürümünün ortasında böyle bir aksiyon almış olması şaşırtıcı.

:: Yeni sürümle beraber eski cihazlara desteğin kesilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?




yazarKerem Enginar

Özellikle akıllı telefonlar olmak üzere uzun süredir en yeni mobil ürünleri inceleyen Kerem, bunun yanı sıra donanım ürünleriyle de ilgileniyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

56 yorum - “iPhone kullanıcısına kötü haber!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    gerizekalı ziyaretçi senin o s3 mini ni paramparça edim..

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Çalışıyorsa dokunma

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Şimdi olmasa Eylül'de iOS 11'in çıkışıyla zaten destek kesilecek. Çok dert değil.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Android telefonlar genelde 2 sürüm güncellemesi alıyor. Örneğin geçen senenin amiral gemisi Note 5 bile aylar sonra Nougat aldı o da 7.1 değil 7.0 ve bu son sürüm güncellemesi olacak. Apple ise cihazlarını 4-5 sene destekliyor, en azından yavaşlatsa da güvenlik açıklarını kapatıyor. E bi yerden sonra da destek kesmesi çok normal, çünkü uygulamaların/oyunların gereksinimleri de artıyor. Apple'ın böyle yapacağı çok belliydi, iOS 11 ile App Store'daki 32bit uygulamalar tamamen kaldırılacak. Bu uygulama telefonunuzu yavaşlatabilir, sonraki iOS sürümleriyle çalışmayabilir gibi uyarıları boşuna koymadılar. Karşılaştırılması gereken konu aynı tarihin Samsung ya da LG amiral gemisi kaç güncelleme aldı, şu an son sürümde mi?

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Yalnız ios 10.3.2 beta 2 iphone 5 ve 5c'ye geldi. Emin misiniz?
    İnternette videolarını bulabilirsiniz
    örnek arama: iphone 5 10.3.1 vs 10.3.2 beta 2

  6. SDN Okuru dedi ki:

    İphone 5 kullanıyorum. 4-5 sene önce 2000 TL ye aldım. Yakında yeni android telefon alıcam ve yine 1500-2000 TL vericem, onuda 4-5 sene kullanırım inşallah. Yani beni etkileyen hiç bir şey yok.

  7. SDN Okuru dedi ki:

    S3 mimi ye nasıl yüklücem YARDIM ETİN

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Fakirsen android i översin başka söz Yok boş muhabbet yapmayın para biriktirin az da gidin adam gibi bi telefon alınnn

  9. SDN Okuru dedi ki:

    5 senelik telefona güncelleme vermiyor diye eleştiriyorsunuz öve öve bitiremediğiniz s7 edge kaç güncelleme aldı

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Çok üzücüymüş,hala 5 kullanan var mı

  11. SDN Okuru dedi ki:

    iphone se alın

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Apple, iPhone telefonlara 5 yıl güncelleme desteği veriyor. 2011 yılında çıkan 4S'lere de 2016 yılına kadar güncelleme desteği vermişti.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Gelmesin zaten içine ediyor telefonların Apple güncellemeyle

  14. SDN Okuru dedi ki:

    5s modeli bu güncellemeyi kaldırabiliyor mu

  15. SDN Okuru dedi ki:

    10.3.2 beta 2 geldi ki yani bu gelecek demesi oluyor yani gelmeyecek sürüm ios 11 bu arada s3 mini kullanıcılarına geçmiş olsun sanırım onlar 10.3.2 yi alamayacak

  16. SDN Okuru dedi ki:

    ya kesse ne olacak update edip bir şey mi değiştiriyorlar sanki

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşlar haberi nerenizle okuyorsunuz 10.3.2 almayacak demiyor. 10.3.2 son olacak diyor.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    anasini satim 10.3.1 cokmu güze snaki bataryayi mahfetti birakti şarj kötü halen buglar dvm ediyor yeter be..

  19. SDN Okuru dedi ki:

    S3 miniye nasıl yüklücem

  20. SDN Okuru dedi ki:

    ya şu iphoneu karalama kötüleme algısından bi bıkın be arkadaşım ya

  21. SDN Okuru dedi ki:

    S3 miniye gelecek o zaman S3 mini de 128bit işlemci var

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Rakam olarak sadece 2 model eskimiş bir telefonun akıbeti bu olmamalıydı. 5se satabilme çabası bu. Steve jobs gitti apple bitti.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Yeni iPhonelar satılsın diye Apple'ın eski iPhoneları kasıtlı olarak yavaşlattığını herkes biliyor. 5 sene güncelleme verse ne olacak telefonu kasıtlı olarak yavaşlattıktan sonra. Bütün eski iPhonelar yeni bir iPhone tanıtıldıktan sonra gelen ilk güncelleme ile yavaşlıyor. Bu kadarı da tesadüf olamaz.

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Mantıken 2 senede bir telefon anca çıkaran marka bir zahmet güncelleme versin yani, Samsung her sene 15 çeşit telefon çıkarıyor Apple gibi yaparsa her seferinde 100 ayrı telefona güncelleme getirmesi gerekir. Aynı kapasite Apple da olsa onlar da güncelleme veremezdi

  25. SDN Okuru dedi ki:

    iphone 5c elvedaaaa vaktiiiiiiiiiiiii

  26. SDN Okuru dedi ki:

    iphone 5 eskidimi lan oysa satın aldığımı dünkü gibi hatırlıyorum

  27. SDN Okuru dedi ki:

    İos 10 u ilk yüklediğimde pişman olmuştum ve hala pişmanım

  28. SDN Okuru dedi ki:

    iphone 5 kullanicisi olarak yillarca yazilim destegi ***** haber degil benim icin.2 sene yazilim destegi alip telefon degistirenler dusunsun

  29. SDN Okuru dedi ki:

    5 ve 5c ye ikinci beta geldi ilk beta yoktu bunlara yanlış haber sdn

  30. SDN Okuru dedi ki:

    iphone 4s 9.3.5 faciasından sonra güncellememeleri çok daha iyi şu dumda iphone 5 çok hızlı seri allah razı olsun apple den böyle iyi

  31. SDN Okuru dedi ki:

    Bir arkadaş şöyle bir yorum yapmış; model sayısı arttıkça apple destek veremez hale geldi. El insaf yahu, iPhone 5, EYLÜL 2012 de piyasaya çıktı. Neredeyse 5 sene olmuş. Ben 1 yıllık Galaxy S7 telefonuma Android 7.0 alana kadar akla karayı seçtim. Sorunlar, ertelemeler derken mart ayında anca alabildik. Apple güncelleme konusunda en son eleştirilecek marka.

  32. SDN Okuru dedi ki:

    alamayabiliyor değil almıyor olacak o

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Aynen arkadasinda dedigi iphone 5 ios 10.3.2 beta 2 yi aldi.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Nebekliyordunuz. 10 sene 3g s kullanmayımı. Mantıklı olun biraz.

  35. SDN Okuru dedi ki:

    Gidin yenisini alın artık yeter her şeyi apple dan beklemeyin

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Güzel cihazlardı yazık oldu. iphone 5 çıktığı zamanlarda s3 mini almıştım. android versiyonu 4.1.1 idi. sonradan 4.1.2 yi verdiler. işin garip yanı s3 mini sonradan nerdeyse aynı donanımla model numarası değiştirilerek piyasaya sürüldü o 4.2 ile piyasaya verilirken eski s3 minilere 4.2 güncellemesi bile verilmedi. keşke 2012 yılında az daha para verip iphone 5 alsaydım. en azından şimdiye kadar kullanılabilir bir ürün olurdu

  37. SDN Okuru dedi ki:

    desteği alabilcekleri kadar almışlar ***** sonsuza kadar destek vercek değiller ***** 4 yıl.android geçen seneki telefonlarına yeni yazılım yapmıyor.

  38. SDN Okuru dedi ki:

    iPhone 5s iOS 11 de alır merak etmeyin ios12 zor ama

  39. SDN Okuru dedi ki:

    iphone 5 ve 5c'ye ios 10.3.2 beta 2 geldi haberde bir yanlışlık var 'iapplebytes' youtube kanalı videosundan izleyebilirsiniz.

  40. SDN Okuru dedi ki:

    İPhone az model olduğu sürece güncelleme vermeye devam etti fakat model sayısı arttıkça durum değişmeye başladı herkes iPhone tüm telefonlara güncelleme veriyor diye savunurken 3g 4/4s 5 serisi vardı sonra 5s/c 6/6s çıkınca işin aslı değişti önce 3g modeli daha sonra 4 serisinden desteği çekti şimdi ise 5/5c den yakında 5s den de çekecek ramı bahane edip seneye 6s 7/7 Plus modelleri ve yeni amiral gemisi olacak 8 ile yola devam edecek

  41. SDN Okuru dedi ki:

    s3 mini'ye gelecek mi admin bey?

  42. SDN Okuru dedi ki:

    5 senelik cihazlar artık normal

  43. SDN Okuru dedi ki:

    Çok şükür 5s'im var 😀

  44. SDN Okuru dedi ki:

    Gayet mantıklı. Eski telefonlar var diye gelişimi durduracak değiller. Helal olsun.

" iPhone kullanıcısına kötü haber! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone kullanıcısına kötü haber! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone kullanıcısına kötü haber! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "