Resident Evil 7, iPhone ‘da büyük beklentilerle piyasaya sürüldü, ancak beklenen ilgiyi göremedi. Apple’ın güçlü mobil cihazları için getirilen AAA oyunlar, beklenen başarıyı yakalayamıyor. Resident Evil 7’nin iOS portu, Capcom’a beklenen gelirleri getiremedi ve bu durum, AAA oyunların mobilde neden başarılı olamadığına dair önemli ipuçları veriyor.
Resident Evil 7 gibi AAA Oyunları, iPhone ’da bir türlü dikiş tutturamadı
Resident Evil 7, 2017’de ilk kez piyasaya sürüldüğünde büyük beğeni topladı ve hayatta kalma korku türünde bir dönüm noktası olarak kabul edildi. Ancak, oyunun iOS portu, beklenen ilgiyi görmedi ve sadece 2,000 kişi tarafından satın alındı. Bu durum, AAA oyunların mobil cihazlarda neden beklenen başarıyı yakalayamadığını sorgulatıyor.
Neden istenilen başarı yakalanamıyor?
Resident Evil 7’nin iOS versiyonu, 2 Temmuz’da 20 dolarlık bir fiyatla piyasaya sürüldü, ancak sadece 28,000 dolar gelir elde etti. Benzer şekilde, Assassin’s Creed Mirage ve Resident Evil Village gibi diğer AAA oyunların da mobilde düşük performans göstermesi, yüksek fiyat noktalarının ve mobil oyun deneyiminin yetersizliğinin bunda büyük rol oynadığını gösteriyor.
Mobil oyuncuların beklentileri
Mobil oyuncular, genellikle ücretsiz oyunlara alışkın olduklarından, yüksek fiyatlı AAA oyunlarına ilgi göstermiyorlar. Ayrıca, bu tür oyunlar, mobil cihazlarda oynanmak için ideal değil. Küçük ekranlar ve dokunmatik kontroller, oyun deneyimini olumsuz etkiliyor ve oyuncuların bu oyunları mobilde oynamayı tercih etmemesine neden oluyor.
Performans sorunları ve kontroller
Resident Evil 7 ve benzeri oyunlar, mobil cihazlarda genellikle performans sorunları yaşıyor ve dokunmatik kontroller, oyunun kalitesini düşürüyor. Oyuncular, bu tür oyunları büyük ekranlarda ve rahat kontrollerle oynamayı tercih ediyorlar. Bu da, AAA oyunların mobil cihazlarda neden başarısız olduğunu açıklıyor.
Resident Evil 9 geliyor: İşte ilk detaylar
AAA oyunların mobil cihazlarda başarılı olabilmesi için, geliştiricilerin oyun deneyimini mobil platformlara daha uygun hale getirmeleri gerekiyor. Bu da daha uygun fiyatlar, iyileştirilmiş kontroller ve performans optimizasyonları anlamına geliyor. Apple’ın mobil cihazlarının gücü, bu tür oyunları destekleyebilecek kapasitede olsa da, oyuncuların beklentilerini karşılamak için daha fazla çalışma yapılması gerekiyor.
Fiyatlar yüksek olması,çok yer kaplaması en büyük etken
Basit iphone kullanicilarinin geneli telefonu gosteric icin aliyor. Oyundan felan anlamiyorlar tek bildikleri candy crush. Diger bi sebep mobil oyuncular 7 8 yas arasi brawl stars oynayan kitle
*Popüler kültür köleliği yüzünden dersek daha doğru olur