Okunma

iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı?


22 Mart 2019 Cuma 22:00
iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı?

Birçok kişiye saçma gelebilir, ancak 2018 yılında dünyanın en büyük ikinci telefon üreticisi olan Apple, son dönemde iPhone modellerinde oldukça büyük bir talep düşüşü yaşıyor. Bu düşüşün en büyük etkisi Çin’de görülüyor. Peki, iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı?

Analistler Apple’ın yaşadığı bu iPhone krizinin bir süre daha devam edeceğini belirtiyor. Apple’ın Çin gibi ülkelerde satış rakamlarına tekrar yükseltebilmesi için 2019 iPhone‘larda kullanıcılara dikkat çekici yenilikler sunması gerekiyor.

iPhone satışlarını düşüren tek etken fiyat değil!

ABD ile Çin arasında yaşanan krizlerin iPhone satışlarına etkisini zaten tartışmaya gerek yok. ABD tarafından ülke sınırları içerisinde Huawei’ye adeta bir savaş açılmış olsa da, diğer yandan Çin’de iPhone satışları düşüyor.

iPhone başına tazminat

Yani, iPhone satışlarının düşmesine neden olan tek etken fiyatların artması değil. Akıllı telefon pazarında Huawei, Xiaomi, Oppo ve Vivo gibi markaların kendini geliştirerek kullanıcılara yenilikler sunması Apple’ı zor durumda bıraktı.

Apple en az iki yıl boyunca iPhone modelleri arasında gözle görülür bir fark sunmazken, Çinli rakipleri üç hatta dört arka kameralı telefonlar, ekrandan parmak izi okuma çözümleri gibi kullanıcıların dikkatini çeken yenilikler sundu.




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

100 yorum - “iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı?”

  1. hk dedi ki:

    beter olsunlar

  2. X Mann dedi ki:

    2000 bin liralık ceple 10 bin liralık cepi kıyaslamak nasıl bir mantık dimi?

  3. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Bence fiyatı düşse gözüm kapalı iphone alrm net kim ne derse desin kalite iphonede

  4. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Inovasyon olmadigi muddetce Nokia gibi son bulacak.
    13000 liraya telefonmu olur? Ben bu senenin basinda huaweiye gecmis , iphone 6sten , en iyi yaptigim twrcih oldugunu anladim cok memnunum

  5. Anonim dedi ki:

    Benim için iPhone ve Samsung bitmiştir. İkisininde sonu Nokia gibi olacak

  6. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Markanın adında meymelet yok. Elma diye markamı olur arkadaş. Adı gibi ürünleride saçma bu elmacı guzelinin.

  7. Koçak dedi ki:

    Telefoncularla konuşuyoruz ıpone 7 bile satılmıyor diyorlar şu an huwai p smartlar bile daha çok satılıyormuş

  8. Teknoloji Dostu dedi ki:

    4 yıl önce 1800e Lg g5 aldım. Ne kasıyor ne donuyor. Cogu benchmark testindede iphone 8 e kdr daha iyi. Aptal değil akıllı olun

  9. X dedi ki:

    Yenilik yok hep aynı şeyler yazılım hataları vs vs bence

  10. Teknoloji Dostu dedi ki:

    oppo alin, pisman olmayin.

  11. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Yaklaşık 10 yıldır iphone kullanıyorum geçen gün sattım yeni gelen bir telefon gördüm mediamrktta oppo rx 17 diye onu aldım o kadar memnunum ki keşke daha önceden alsaydım. İphonede herşeyi parayla satıp kullanıcı sınırlıyor. Xs max modeline değişmem zaten xs maxdan faz özelliği var bknz ekrandan parmak izi okuma

  12. Mythness dedi ki:

    Kullanıcılar stabil yazılımdan dolayı tercih ediyor iphone u . Android bir süre sonra telefonu çıldırtıyor. İphone un yenilik yapması şart rakipleri bişiler yaparken Apple öylece yerinde sayıyor kullanıcıyı tatmin edecek yenilikler yok.

  13. Teknoloji Dostu dedi ki:

    iphone 7 plus çok pahalı..😕

  14. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Şunu söyliyim tek kelimeyle iphone yi kötüleyenlere kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş diyolar ben 7.500 tl maas alıyorum iphonun en son modelini rahatlıkla alırım ama degmez Huawei p20 pro mate 20 pro bu telefonlar efsane ve fiyatı p20 pro 5000tl mate 20 pro 7.500tl salak gibi 10.000 tl bi iphone vermem yani

  15. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Memlekette 8 tl yer domates biber satip 10 binlik telefon mu alalim satilmasin bosver biz mi dusuncez abd dusunsun

  16. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Araba fiyatına telefon diyorsunuz da Pardon! 14.000 TL ye nerde araba alıyorsun? Ha alıyorsan pardon ama bu nasıl bir araçtır??????????

    1. Teknoloji Dostu dedi ki:

      sen 14bin lirayi cok gördünmü. bu fiyata arabada bulursun..kastdedilen baska birşey anlayana..

  17. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Huawei p20 5000bin tlye aldım iphone nin son model iphon xs max a bin basar yani diyeceğim en iyi telefon sıralamasında Huawei suan hem fiyat olarak iyi hemde özellik olarak

  18. Cem dedi ki:

    Telefon dediğin en fazla 3000 tl olur.. nedir abi ne yapıyor yani herkes instagram face whatsapp video foto çekmekten başka ne amaçla kullanıyor ki? Yani ötesi ne olabilir zaten? İphone 6s plus ile yapamadığım şey yokken gidipte 14 bin tl verip enayilik yapılmaz.. yazık günah israf.. aç insan dolu dışarıda.. kaldıki eskiden hatırlarım kuyruk olurdu mağazalarda iphone a herkes yeni modele rahatça ulaşırdı.. ama şimdi kuyruk muyruk yok.. insanlar ne heyecanlanıyor artık nede 14 bin gibi para verecek göz var.. bence bundan sonra hele bu kur artışlarıyla 20 bin tl civarlarına çıkar yeni model.. buda  ın sonu olur.. Klişe olacak ama Zaten Steve Jobs olsaydı Bu kadar saçma modeller ve bir sürü cihaz çıkmazdı oda işin ayrı boyutu

  19. yusufd84 dedi ki:

    Fiyat büyük bir etken ama maalesef artık apple yenilik getirmiyor. Apple hiçbir zaman ucuz olmadı ki. iphone 5,7 macbook air, pro ipad 3-air bunları aldığımda o zamanlarda da pahalıydı. Ama kattıkları birşeyler vardı. En son çıkardıkları airpods 3 senenin ardından yenilendi ama herhangi bir farkı yok ilk seriden. Benim de bir sonraki telefonum iphone olmayacak büyük ihtimalle. Katlanabilir telefonlar 2 sene içinde iyice oturur ben de o yöne geçerim

  20. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Iphoneden note 9 a geçtim dünya varmış dedim

  21. Ismail Sarii dedi ki:

    Abi herkes niye böyle yeni telefon alıyosun geliyorlar niye iphone almadın falan diyorlar herkes iphone gözünde çok büyütmüş. Abi iphone fısss neyin kafasındasınız

    1. Anonim dedi ki:

      İphone’dan gerisine ödediğin paralara yazık günah..

  22. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Aslında hiç yenilikçi degil iphone deneyin bakalım evinizde hergün makarna yiyin ara sıra sos katın nere kadar iphone de böyle bir şey dogru dürüst bir şeyini degiştiremiyorsunuz kendisine baglamış müşterilerini nasıl abd silah üretip satıyor ve onun dedigin den çıkamıyorlar silah alıcıları iphone de aynı politika hür degil siniz

  23. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Abi bütün yeni iphone x serileri düşerse xs alırım ben nediyorsun

  24. Anonim dedi ki:

    İphone araba fiyat kadar olursa öyle olur işte fiyat düşün

  25. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Iphon xs ve xr fiyat larımı düşücek abi bi iphone xs alıcam ona göre karar vereyim

  26. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Apple pişmanlıktır.smax kullanıyorum aldığıma bin pişmanım.samsung S8plustan geçtim. Samimi söylüyorum S8 plus buna 5 basar. Büyük ihtimalle s10 plusla değiştiricem

  27. Teknoloji Dostu dedi ki:

    Mi8 kullanıyorum ama kullanmaya çalışıyorum desem daha doğru olur yeni güncelleme sürekli reset atıyor wifi den kopunca da aynı aç kapa yapınca da aynı hotspot açılmıyor kim ne derse desin Android pişmanlıktır bir daha asla almam iphone bu işin kralıdır

    1. Teknoloji Dostu dedi ki:

      Yalanına soksonlar markayi kotuleyemezsin

  28. Sahil07 dedi ki:

    Yıl olmuş 2019 Apple halen milleti salak yerine koyuyor samsung galaxy s3 den beri hızlı şarj kullanıyor belkide s2 den firmalar artık hızlı şarjı daha üst seviyeye nasıl taşırım onun derdinde apple millete 300. 400 tl daha ödetip hızlı şarj aparatı alırsan öyle bu özelliği kullanırsın diyor şimdi bu milletin aklıyla dalga geçme değilde nedir

" iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone satışları neden düşüyor? Tek etken fiyat mı? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "