Okunma

iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu?


21 Şubat 2018 Çarşamba 10:20
iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu?

Çin kaynaklı internet sitesindeki bilgilere göre, Apple‘ın yazılım geliştiricileriyle bir araya geldiği dev etkinliği WWDC 2018‘de iPhone SE 2 modelinin tanıtılacağı iddia ediliyor.

İddiaların bir çoğu mantıklı gelmesine rağmen göze çarpan bazı detaylar ise iddiaların tahminden başka bir şey olmadığını ortaya çıkarıyor ve şüphelenmemize neden oluyor.

iPhone SE 2 neler sunacak?

A10 işlemci, 2 GB RAM ile birlikte 32 GB yada 128 GB olmak üzere iki çeşit depolama seçeneğine sahip olması beklenen cihazın, Face ID‘e geçiş yapmak yerine Touch ID güvenlik sistemini kullanmaya devam edeceği belirtiliyor.

Apple, iOS 12‘ye ayak uydurmak ve maliyeti düşük tutmak amacıyla Touch ID özelliğini korumak istiyor. Apple’ın maliyetleri düşündüğü bir model olacak olan SE 2’de, Apple’ın önceki nesil işlemcileri bu yüzden tercih edilecek.

Bu bilgilerin yanı sıra, ekran boyutunun 4,2 inç oranına sahip olacak şekilde artacağı iddia ediliyor.

Eğer bu şekilde bir değişim olursa, oran her ne kadar çok oynamasa da mevcut tasarım dilinin tamamen değişmesinde etkili olabilir. Bu değişimin, SE serisinin kullanım konforunu etkileyeceği su götürmez bir gerçek.

Bu bilgiler haricinde KGI raporuna göre, 4.7 inç ekran ve kablosuz şarj dopingiyle birlikte yenilenmiş bir SE modeliyle karşılaşabileceğimize dair iddialar ortaya çıkmıştı. Ancak raporun tarihi oldukça eskiydi.

KGI analisti Ming-Chi Kuo, özellikle ekran oranındaki radikal değişimi, kablosuz şarj desteği ve 3D algılama özelliğinin gelmesi ile ilgili iddiaları yalanladı.

Yaz ayından beri iPhone SE hakkında söylentiler dolaşıyor. Ming-Chi Kuo ise, bu tarz yenilikler hakkında hiç bir şey duymadığını, bu ve bunun gibi tahminlerin bir spekülasyondan ibaret olduğunu belirtti.

:: Peki Sizin iPhone SE 2 ile ilgili beklentileriniz neler?




yazarKıvanç Akbudak

Gazi Üniversitesi İngilizce İşletme bölümünde eğitim gören Kıvanç, teknolojinin her alanına ilgi duyuyor. Özellikle mobil teknolojiler ve girişimcilik konularında kendini geliştirmeye devam eden Kıvanç, artık ShiftDelete.Net'te yer alıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

6 yorum - “iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu?”

  1. Batur Soylu dedi ki:

    SE’nin espirisi küçük ekranlı olması zaten. Ekran büyürse işin büyüsü kaçar. 4,2’nin üzerine çıkmaması gerekir. Ayrıca RAM’in de artırılması gerekir bence.

  2. faruk dedi ki:

    Abi inşallah 4.7 inç filan olur birde çerçevesiz ekran olucak 4.2 inç olursa elde kaybolur gider vallahi.

  3. Akil dedi ki:

    2gb ram yerine 3gb olmalı. Gerçi bunların hepsi zaten spekülasyondan ibaret. Ama benim beklediğim bir telefon. Çünkü büyük ekranlı telefon kullanmak istemiyorum.

  4. hasan saylık dedi ki:

    4,2 inç demek Apple’ın hiç kullanmadığı yeni bir ekran boyutu ve yeni bir kasa demek. Fakat kanımca bu ekran LG yada Samsung a ait eski model bir ekran olacak. Ram , depolama vs zaten bir beklentimiz yok. Bana SE nin 32 GB modeli fazlası ile yetiyor.

  5. onur dedi ki:

    iphone se 8 olarak gelir.

  6. Lemi Dolunay dedi ki:

    Çıksada 4,7” 4.2” boyutlarında alsakta İphone 7 Plus gibi hayvan telefondan Kurtulsak

" iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda iPhone SE 2 çıkış tarihi ve özellikleri belli mi oldu? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "