Oyun severler için Japon RPG’lerinin (JRPG) ayrı bir yeri vardır: Bu türü ya çok seversiniz ya da ondan nefret edersiniz. Final Fantasy, Dragon Quest, Blue Dragon gibi oyunlar da bu türün önemli örnekleri arasındadır. JRPG türünün en önemli geliştiricilerinden Square Enix, bir süre önce batı tarzı sıra tabanlı olmayan aksiyon-RPG türüne eğilim göstermeye başladı.
Final Fantasy XIII ile bunu iyice hissetmemiz mümkün oldu. Ancak bu tarz firmaya pek yaramadı ve Final Fantasy X gibi “efsane” oyunların yeri bir türlü doldurulamadı. Square Enix Yöneticisi Yosuke Matsuda‘ya göre Square Enix’in bunu fark etmesini Nintendo 3DS için geliştirdikleri mükemmel oyun Bravely Default mümkün kıldı.
“İyi Yaptığımız Şeyi Yapmaya Döneceğiz”
Tam bir öze dönüş niteliği taşıyan Bravely Default, hem dünya genelindeki satış başarısı hem de otoritelerden aldığı övgülerle Square Enix’in aslında oyun severlerin JRPG‘yi halen ne kadar sevdiğini anlamasını sağladı.
Bugüne kadar bölgesel ekiplerle çalışmaları nedeniyle dünyanın geri kalanında JRPG’nin ne kadar sevildiğini fark edemediklerini itiraf eden Matsuda, bugünden sonra geliştirecekleri oyunlarda yine JRPG’ye odaklanacaklarının müjdesini verdi. Square Enix şu sıralarda Final Fantasy XV ve Kingdom Hearts 3 için çalışıyor. Bakalım bu iki önemli oyundan sonra JRPG devrimi nasıl gerçekleşecek?
hdjtkntjjkngjyıorıbjrjn beğendim nbjtşhgjhdgyuırh