Okunma

Korkmaya Fırsatınız Yok: Resident Evil 5!


22 Mart 2009 Pazar 16:00
Korkmaya Fırsatınız Yok: Resident Evil 5!

İlk olarak bundan yaklaşık 13 yıl önce çıkan Resident Evil, merkezinde zombilerin bulunduğu yoğun korku öğeleriyle yabancıların “survival horror” dediği, bizde ise korku macera olarak geçen türde bir kilometre taşı haline gelmişti.

Esas çıkışını Raccoon City‘de geçen 2. oyun ile gerçekleştiren seri, o günden bugüne kadar büyük değişimler geçirse de, biyolojik terör kurgusuna sadık kalarak ismen beşinci, normalde ise yedinci oyuna kadar geldi.


Chris’in bisep ve trisep kaslarına dikkat!


Süper İkili: Chris ve Sheva

İlk oyundan bu yana bol bol barfiks çekip ağırlık kaldırdığı anlaşılan Chris Redfield‘ın yanı sıra, sürekli yanımızda bulunan Afrika yerlisi Sheva Alomar‘ı da kontrol edebildiğimiz Resident Evil 5, kendisinden bir önceki oyundan yoğun esintiler taşıyor.

Omuz üstündeki bir kamera ile olaylara tanık olduğumuz oyunda, kontrollerden düşmanlara ve bölüm sonu savaşlarına kadar her noktada buram buram Resident Evil 4 kokusu almak mümkün.


Mutfakta biri mi var?


Seri Rotadan Sapıyor mu?

Resident Evil 5, başlı başına muhteşem bir aksiyon, sarıp sarmalayıcı bir hikaye, adeta karizma yarışı yapan karakterler ve tadında bir oynanış sunuyor. Ancak önceki oyunda hafifleyen “korku” unsuru, Resident Evil 5 ile adeta kaybolmuş gibi görünüyor.

Diğer bir deyişle, 5. oyuna bir “korku macera” demek pek içimizden gelmiyor; zira olay zombileri veya ürkütücü atmosferi bırakıp, tamamen “biyoterörizmle mücadele eden aslan parçasının maceraları” kıvamına gelmiş.

Eğer Resident Evil 4’ü sevdiyseniz, 5. oyuna bayılacaksınız. Serinin eski halini isteyenler ise, güneşin kavurucu sıcağında oradan oraya koşturup sürekli mermi yakmakla geçen bölümleri görünce hayal kırıklığına uğrayabilir.


“Bi’ kere o el inecek arkadaşım!”


Afrika Sıcağında İki Kafadar


Xbox 360
ve PlayStation 3’ün gücünü kullanarak, grafik anlamında tam bir görsel şölen sunan Resident Evil 5, detaylı karakter modellemeleri, muhteşem patlama efektleri ve göz alıcı manzaralarıyla oyundan çok bir sanat eserini andırıyor.

Düşmanların ayrıntılı yüz ifadeleri ve verdikleri tepkilere bir de atmosferi tamamlayıcı arka plan müzikleri eklenince, yoğun çatışma anlarında ya da hayatta kalma mücadelelerinde korkmasanız da sırılsıklam terleyecek kadar gerilmeniz mümkün.


Chris: “Hazımsızlık çekiyorum Sheva!”
Sheva: “O kadar kebabı ben yesem, ben de çekerim.”


Böyle Cephane Olmaz Olsun

Serinin alışılageldik silahlarına ek olarak, yeni alternatifler de sunan Resident Evil 5′in belki de en sinir bozucu yanı, karakterler arasındaki cephane alışverişinin hantallığı olarak gösterilebilir.

Sahip olduğunuz alan zaten kısıtlıyken(aklınızda bulunsun; oyun boyunca envanteriniz hiç genişlemiyor), bir de Sheva ile mermi alışverişi sırasında (normalde başarılı olan)yapay zekânın saçmalaması, virüsün etkisindeki yerlileri bırakıp esmer güzeli ortağınıza girişme isteğiyle dolup taşmanıza neden olabilir.


“Kızım hadi ya, bi’ mermi vericen on saat maymun ettin!”


Aksiyona Doyacaksınız

Beşinci oyunun, kendisinden önceki tüm Resident Evil’lardan daha başarılı gerçekleştirdiği yönlerin başında ise aksiyon geliyor. Nişan alma mekaniğinin halen ilk oyundan kalmış olmasını saymazsak, virüslü virüssüz ayırt etmeksizin, oyun boyunca şiddete doyacak kadar önünüze gelen herkese çatır çatır mermi yakıyorsunuz.


“Elini korkak alıştırma Sheva, ver kutsalı, ver coşkuyu tetiğe!”

Bu noktadaki basitlik, özellikle aksiyona aç oyuncuların çok hoşuna gidecektir. Madalyonun öbür yüzünde ise, daha önce de bahsettiğimiz gibi korku ve bulmaca cephelerinde büyük gedikler açılmış.


Tamam, bu gibi durumlarda korkabilirsiniz.


Dinamik Cephane

Karşılaştığınız bölüm sonu canavarlarının pek çoğunu, hikayenin akışına uygun olarak kendi sistematiği içerisinde, o bölüme has silahlarla öldürmeniz gerekiyor. Ayrıca kırdığınız kutulardan veya öldürdüğünüz düşmanlardan da, harcadığınız kurşunlara göre cephane düşüyor.

Kısacası oyunu oynarken “Bu cephaneyi sonraya saklamalıyım” diye düşünmeyin, Magnum haricinde tüm silahları oyun tarzınıza nasıl uyuyorsa o keyfiyette kullanabilirsiniz.


Magnum mermilerini bu abi ve saz arkadaşları için saklamanızda fayda var.


Kooperatif Oynanış

Chris ve Sheva’nın seriye getirdiği en büyük yenilik, hiç şüphesiz tüm oyunu iki kişi oynayabilme özelliği. İster online olarak, isterseniz de aynı cihaz üzerinden açabileceğiniz kooperatif oynanış sırasında, cephane kavgası yüzünden kumandayı arkadaşınızın kafasında kırmamaya dikkat edin.


“Sheva, Allah’ın adını verdim, bi’ işin de ucundan tut be!”


Damakta Kalan Tat

Açtığınız bölümleri tekrar tekrar oynadığınız turları saymazsak, 10 saatin üstünde bir süre boyunca Resident Evil 5’i dünyadan koparak oynamanız mümkün. Bu zaman boyunca serinin önceki oyunlarından farklılıklar ya da ufak tefek aksaklıklar umrunuzda olmayacak.

Oyunu bitirdikten sonra ise, Resident Evil 5 tadı damağınızda, seriye tamamen yeni bir boyut getireceği yapımcı Jun Takeuchi tarafından açıklanan 6. oyunu beklemeye koyulacaksınız.

:: Resident Evil 5’i oynadınız mı?

Bilgi İçin : Resident Evil 5




yazarErhan Kahraman

ShiftDelete.Net'in ilk günlerinden itibaren ekibin bir parçası olan Erhan, uzun bir süre metin yazarı olarak içerik deneyimini zenginleştirdikten sonra tekrar yuvaya döndü.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

" Korkmaya Fırsatınız Yok: Resident Evil 5! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Korkmaya Fırsatınız Yok: Resident Evil 5! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Korkmaya Fırsatınız Yok: Resident Evil 5! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "