Elden Ring, duyurulduktan sonra, oyun dünyasında önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Zorluğu ile ünlü yapımları ile piyasada ün edinen From Software‘ın son eseri, çıkışı öncesi yeni bilgiler sunmaya başladı. Merakla beklenen Elden Ring, teknik anlamda çığır açmayı planlıyor.
Yeni mekaniklerin eklendiği oyunun, hala zor olacağı öğrenildi. Bununla birlikte yapay zekanın kontrol ettiği düşman olmayan karakterler ile de daha iç içe bir deneyim oyuncuları bekliyor.
Elden Ring, modern bir yapıya sahip olacak
Dark Souls serisi ile oyun dünyasına farklı bir tarz ekleyen From Software, birçok yapıma da önemli esin kaynağı oldu. Stüdyolar, aynı formülü kullanmak için denemeler gerçekleştirirken, firma da mevcut yapısını çeşitlendirmek için kolları sıvadı. Elden Ring ile kurduğu yapıyı devam ettirecek olan şirket, oyun çıkmadan beklentileri yükseltmeye başladı. Geri sayım sürerken, yapım ile alakalı birkaç kilit detay öğrenildi.
George R.R. Martin, Elden Ring içindeki metinlerden sorumlu değil.
Game of Thrones‘un yazarı ünlü isim, bilindiği üzere projenin içerisinde yer alacaktı. Özellikle edebiyat dünyasına kazandırdığı eserler ile belli başlı bir hayran kitlesine sahip olan Martin, Elden Ring‘e dahil olunca, oyuna olan heyecan artmıştı. Başlarda rolü açıklanmayan usta yazarın, tam olarak ne yapacağı belli oldu.
Senaryo yazacağı iddia edilen Martin, aslında herhangi bir metin yazma işine dahil olmamış. Başarılı yazarın, dünya kurma ve anlatım teknikleri konusunda stüdyoya yardımcı olduğu öğrenildi. Bununla birlikte oyun içi metinleri, yönetmen Hidetaka Miyazaki kurgulamış. Game of Thrones evreni ile başarılı olan Martin’in, iddialı bir dünya inşa ettiği öğrenildi.
Oyundaki hikaye, yapay zeka ile kuvvetlenecek
Zorluğu ve kendine has yapısı ile farklı oyuncu kitlesine sahip olan Elden Ring, hikaye anlatımına önem verecek. Bu konuda daha önceden çok iddialı olmayan From Software yeni adımlar atma kararı almış. İlk gelen bilgilere göre senaryo ve lor oyuncuya daha etkili bir şekilde geçecek.
Bunun için yapay zeka kullanacak olan stüdyo, düşman olmayan çoğu karakterin, anlatımda önemli bir yere sahip olacağını duyurdu. Bununla birlikte yönetmen Hidetaka Miyazaki‘ye göre oyun, çok kahramanlı bir drama olacak. Tam da bu noktada yapay zekaların önemli bir yere sahip olacağı öğrenildi.
Canlandırma mekaniği, oyunu kolaylaştırmayacak
Elden Ring oyuncuları, savaştıkları ve alt ettikleri düşmanlarının ruhlarını toplayacaklar. Daha sonradan final dövüşlerinde işe yarayacak bu ruhlar, başlarda oyuncuların eleştirilerine neden olmuştu. Zira oyuncunun işini kolaylaştıracak bir canlandırma mekaniğine sahip olacak Elden Ring, şüphe uyandırmıştı.
Kafalardaki soru işaretlerini giderecek açıklama, stüdyo cephesinden geldi. Yönetmen Miyazaki, gerekli dengenin kurulduğunu açıkladı. Ayrıca başarılı isme göre korkulacak bir şey de yok. Tarzlarını değiştirmek istemediklerini aktaran Miyazaki, ruh çağırma evresinin bir nevi ticaret mantığına sahip olacağını duyurdu. Böylelikle oyuncular bu işlemi gerçekleştirirken iki kere düşünecek.
Sizler Elden Ring ile alakalı neler düşünüyorsunuz? Merakla beklenen yapım ile alakalı görüşlerinizi bizlere aktarmayı unutmayın.
Oyunlarda zorluk seviyesi ayarı mutlaka olmalıdır…
Tasarlanan oyunda başlangıçta düşünülen zorlukluk seviyesi her ne ise,
zor oyunlarda standart zorluk seviyesi olarak zaten olsun.
Ancak parası olan ve oyunu satın alıp oynamak isteyen ve bu kadar zor seviyelerde oynamak
istemeyenleri niye engelliyelim.
Her oyunda niye grafik ayarları var?
O zaman her oyun çok net ve detaylı göründüğü için en aşırı grafik ayarlarında tasarlansın ve
aşağı düşürmek mümkün olmasın.
Oyunu tasarlayanlar bunu asla yapmazlar…
Herkesin bilgisayarında oynanabilecek seviyelere düşürülebilen grafik ayarları her oyunda bulunur ve
çok iyi bilgisayarı olmayanlar bile oyunu deneyimleyebilir.
Elden Ring oyununda da herkese hitap etmek istiyorlarsa zorluk seviyesi ayarı mutlaka olmalıdır.
Böylece oyunu çok zor seviyelerde oynamak isteyenler standart olarak gelen en üst zorluk seviyesini seçer,
ancak bu kadar zor seviyelerde oynamak istemeyenler içinde bir seçenek olur.
Tabiki oyunu yapanların kararı ancak, niye bazı firmalar daha çok kazanıyor ve bazı firmalar kazanamıyor?
Her iş dalında ve her zaman bu sorunun cevabı daha çok müşteriye hitap edebilecek bir ürün yapmaktır…
Microsoft firmasının çok beğendiğim bir sözü var.
“Kendinizi ancak çok üst seviye bilgisayarlarda çalışabilecek programlar yazarak sınırlamak istemezsiniz”
Tüm dünyadaki bilgisayarların %90’nında kullanılan windows işletim sistemini yazan, kelime işlem
programı deyince ilk akla gelen word programını yazan, tablolama deyince
aklımıza ilk olarak gelen Excel programını yazan, oyun programları yazan ve sahibi dünyanın
en zengin insanlarından biri olan firma işte böyle düşünüyor, anlayana tabiki.
Diğer ihtimalde oyunun zorluk seviyesinin zaten aşırı olmadığı ihtimali.
Zorluk seviyesi ayarı yapmayacaklarsa, umarım oyun Dark Souls serisi gibi aşırı zor olmaz.
İyi oyunlar…