Microsoft yöneticisi Gökoğlu’ndan Türkçe oyun ve xCloud müjdesi! – Röportaj

4

Xbox Series S ve Series X modelleri raflardaki yerini almaya başlarken, Microsoft’un oyun pazarında attığı yeni adımları, yeni konsol modellerini, Türkiye’de oyun fiyatlarını ve Türkçe seçenekli yeni oyunları Microsoft Yöneticisi Halil Gökoğlu ile konuştuk. Türkiye’de Project xCloud’un test sonuçlarına göre kullanıma açılabileceğini aktaran Gökoğlu, Türkçe dil desteği ile gelecek oyunların artacağını müjdeledi. İyi okumalar…

Xbox Series S kutusundan çıkıyor!

Microsoft EMEA Bölgesi Tüketici Kanalından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Halil Gökoğlu

Türkiye’de kullanıcılar daha uygun fiyatlı bir seçenek olduğu için Xbox Series S’e yönelecek gibi görünüyor. Peki Microsoft’u Series S hamlesine yönlendiren adım ne oldu?

Series S ile uygun fiyatlı ürünler de üretmenin arkasında yatan sebep, aslında Microsoft’un vizyonu. Microsoft CEO’su Satya Nadella’nın da dediği gibi ‘’Gezegendeki her bireyin ve şirketin daha fazlasını yapabilmesini sağlamak istiyoruz.” Bunu mümkün kılmak için her alım seviyesine hizmet verebiliyor olmanız gerekiyor.

Bu bağlamda Microsoft, dünyadaki 3 milyar oyuncuya da dokunabilmekten yana bir strateji geliştiriyor. Konsol oyuncularının yüzde 81’i bilgisayarda ve mobilde de oyun oynuyor. Dolayısıyla artık oyuncuları Xbox platformuna taşımak yerine, oyuncuların olduğu platformlara gitmeyi hedefliyoruz.

Güçlü bir konsol, en iyi oyun deneyimini sunuyor olabilir; Series X pazardaki bu ihtiyacı karşılamak için en ideal seçenek ancak her gelir seviyesinden oyuncuya ulaşmak için Series S gibi her oyunu performanslı bir şekilde oynayabileceğiniz uygun fiyatlı bir modeli de üretmeniz gerekiyor.

Microsoft bir yandan oyun stüdyolarını satın alıyor; bir yandan abonelik sistemi ile oyun satışına ket vurarak yüksek kar oranlarından vazgeçiyor. Buradaki stratejiniz nedir?

Bu alanda abonelik modelini de uygulayabilir ya da tekil oyun satarak da ticari faaliyetlerinize devam edebilirsiniz. Buradaki önceliğimiz dünya genelindeki 3 milyar oyuncuya dokunabilecek bir yapıda olmak. Bu vizyon da hem her platformda başarılı yapımlara imza atmanızı hem de bu yapımları uygun fiyatlarla oyunculara ulaştırmanızı zorunlu kılıyor.

Daha farklı oyunu, daha fazla kişiye ulaştırmak için böyle bir strateji izliyoruz. Bu noktada Microsoft olarak elimizden gelen en makul abonelik fiyatları ile en çok oyunu kullanıcılarla buluşturmak istiyoruz . Mesela EA Play’in de yakın zamanda Game Pass’e dahil olması bu vizyona örnek teşkil edebilen adımlar arasında.

Game Pass for PC ve xCloud ile oyunculuk konsollardan, platform bağımsız hale taşınacak. Konsol pazarında küçülme bekliyor musunuz?

Türkiye’de zaten hanedeki konsol penetrasyonu oldukça sınırlı. Şu an Türkiye’deki s tahmin ediyoruz. Ama mobil ve bilgisayar perspektifinde baktığımızda Türkiye’nin oyunculuk konusunda oldukça iddialı bir konumda olduğunu söyleyebiliriz.

Gerek Türkiye özelindeki bu durum, gerekse mobil teknolojilerin her geçen gün güç kazanması, oyun konsollarını merkezden alıp, pazarın sadece bir parçası haline getirdi.

Ama konsol bir oyunu en ideal şekilde oynayabilmeniz için en doğru adres. Buna Game Pass gibi abonelik sistemleri de eklendiğinde oyun deneyimini konsollar üzerinden yaşamak çok daha makul bir model olabiliyor. Bu model ile Türkiye’de de dünyada olduğu gibi konsol pazarının büyümeye açık olduğunu söylemek mümkün.

Bu noktada eklemek istediğimiz bir diğer şey ise Game Pass’in Türkiye’de gördüğü talep. Kısa süre içerisinde Türkiye, Game Pass’i dünyada en çok kullanan ülkeler arasına girdi. Türkiye için özel bir fiyatlandırma yapmayı tercih ettik. Bu avantajlı fiyatları da sürdürmeye devam etmek istiyoruz.

Türkiye’deki mevcut ekonomik durumun yansıması olarak oyuncular yerel fiyatlandırma istiyor? Oyun fiyatları hakkında yaklaşımınız nedir?

Öncelikle kutulu oyunlarda yerel fiyatlandırma yapmanın kolay kolay mümkün olmadığını söylemem gerekiyor. Ülkeler arası ticaretin her geçen gün hızlı ve kolay hale gelmesi buna engel olan başlıca faktör. Bu model suistimale çok açık.

Dijital mağazalarda bunu yapmak biraz daha kolay olabilir ancak orada da kullanıcıların lokasyonundan emin olmak oldukça güç. Yerel fiyatlandırma konusunun kur ve karlılık engelinden önce bu tip operasyonel kısıtların da olduğunu söyleyebiliriz.

Oyun sektörüne yatırım yapan, yeni stüdyoları bünyesine katan bir şirket olarak Microsoft, Türkiye’deki oyun şirketleri hakkında neler düşünüyor?

Türkiye son yıllarda oyun sektöründe önemli bir ivme kazandı. Hızla büyüyen Türk oyun şirketleri çok uluslu şirketlerin bünyesine katıldı, aynı ışığa sahip olan irili ufaklı çok sayıda şirket de faaliyetlerine devam ediyor.

Ancak Türkiye’deki oyun şirketlerinin başlıca ihtiyaçları sorulduğunda, şirketler hala yazılım ekosisteminde nitelikli insan kaynağı eksikliği olduğunu vurguluyor. Bu röportaj sayesinde de gençlerimize kendilerini yazılım alanında geliştirmelerinin hem kendi kariyerleri hem de Türkiye’nin gelişimi için faydalı olabileceğini hatırlatalım. Türkiye’deki genç nüfusun kendini teknoloji alanında geliştiriyor olması, Türkiye’nin kazandığı bu ivmenin sürekli hale gelmesi için çok önemli bir faktör.

Project xCloud’un Türkiye’de hizmete girmesi planlar dahilinde mi?

Hep mobil diyoruz. Project xCloud da bu mobil devrimin parolası haline geldi. Hizmetimiz 22 ülkede kullanıma açıldı, Türkiye için de gün saymaya başladık. Çok heyecanlıyız.

Diğer taraftan da bant genişliğinin optimum seviyede olması gerekiyor. Türkiye pazarı için Microsoft olarak gerekli tüm başvurularımızı yaptık ve test sonuçlarını takip ediyoruz. Tüketicinin oyunu performanslı bir şekilde oynayabilmesini mümkün kıldığımız gibi de servisi kullanıma açacağız.

Biz de Microsoft olarak pazardan uzak kalmak istemiyoruz. Zira mobil oyunculuk söz konusu olduğunda Türkiye, Avrupa’nın önünde bir hacme sahip.

Tarih verebileceğimiz kadar yakın bir zamanda çıkabileceğini söyleyemeyiz ama ‘’Project xCloud Türkiye’ye yakın zamanda gelmez’’ algısının da oluşmaması gerektiğini söylemeliyiz.

Yakın zamanda Sony PlayStation, yeni oyunlarında Türkçe dil desteğine ve dublaja yöneleceğini söyledi. Oyuncular için  önemli bir konu. Microsoft’un yerelleştirme tarafında yaklaşımı nedir?

Şöyle bir oyun tarihine baktığınızda, Microsoft’un dil desteği konusunda attığı adımlara şahit olabilirsiniz. Bugün 3 milyar oyuncuya ulaşmayı hedefleyen Microsoft’un hedefleriyse çok daha büyük.

Xbox’ın Türkiye’de geniş kitlelere ulaşması ile Forza Horizon 4‘ü dublajılı bir şekilde pazara sunmayı hedeflemiştik. Dublajın kalitesi konusunda problemler yaşadığımızda ise oyunun Türkçe altyazılı olarak satışa sunulmasını tercih ettik.

Dolayısıyla Türkçe altyazı ve dublaj seçenekleri Microsoft’un gündeminde. Game Pass’e duyulan ilgi de bu dil desteği vizyonuna beraberinde getiriyor. Kendi stüdyolarımızdan çıkan büyük yapımlar için Türkçe dil desteğinin geleceğini müjdeleyebiliriz.

Konsola özel yapımlar konusunda Xbox, oyuncular tarafından  yeterli görülmüyor. Zenimax Media satın alımı ile yeni özel oyunlar görebilecek miyiz?

23 yeni stüdyo ile süper yapımların geleceğini söyleyebiliriz. Buradaki vizyonumuz da sadece konsola özel yapımlar yapmak yerine her platformda iddialı yapımları hayata geçirmek ve bu oyunları Xbox için optimize ederek en iyi performansın konsollarda elde edilmesini sağlamak..

Yeni stüdyoları bünyemize katarak sadece kendi konsollarımızda oynanan yapımlar yaratmaktansa, en güçlü oyunları abonelik sistemleri ile en uygun bedel karşılığında oynatmaktan yanayız.

4 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version