Geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen NVIDIA RTX serisi ekran kartlar Ray Tracing desteğini de beraberinde getirdi. Üç farklı model ile piyasaya sunulan kartların, daha düşük seviyelerinin gelip gelmeyeceği ise merak konusuydu. NVIDIA 2060 modeli ile ilgili yeni bilgiler geldi.
Apple CEO’su Tim Cook uyardı!
NVIDIA 2060 Ray Tracing desteği almayacak!
Ortaya çıkan habere göre NVIDIA 2060‘da Ray Tracing yani Gerçek Zamanlı Işın İzleme Teknolojisi yer almayacak. Yani böylece RTX ismi ile de gelmeyecek. Gerçek Zamanlı Işın İzleme Teknolojisine sahip olan kartlara RTX ismi verildiğini biliyoruz. Fakat 2060 önceki seri kartlarda olan GTX ismi ile gelecek.
Ortaya çıkanlara göre GTX 2060, 1280 adet CUDA çekirdeğine, 1.7 GHz çekirdek hızına, 6 GB GDDR5 belleklere ve 120W TDP değerine sahip. Ayrıca 3 adet DP1.4,HDMI 2.0 ve DL-DVI bağlantı desteğine sahip.
GTX 2060, AMD’nin yeni piyasaya sunduğu RX 590‘ın karşısına gelecek. Burada belirtmemiz gereken en önemli nokta, GTX 2060, Ray Tracing desteği almayacak olsa da Turing mimarisi ile birlikte gelecek olması.
GTX 2060 teknik özellikleri
CUDA çekirdekleri: 1280
Çekirdek hızı: 1.7 GHz
Bellek: 6 GB GDDR5
Bellek hızı: 8 Gbps
Güç bağlantısı: 6-Pin
Başlantılar: 3x DP 1.4, HDMI2.0B, DL-DVI
Madem destek alamayacakk nesen çıkıyor
AMD RX Vega serisi ekran kartları için sitenizde haber göremedim?
KAÇ PARA BU?
Belliydi zaten.
Ray tracing denen şey yazınızda bahsedildiği gibi RTX ailesinde var.
RTX ailesi de geçen aylarda tanıtılmıştı.
Aralarında RTX 2060 yoktu.
Cuda çekirdek sayısı az bence 1060 6 gb olan versionda da 1280 cuda çekirdek sayısı var hemen hemen aynı pek bir fark yok alınmaya değmez bence.
Rx 590 çakar fiyat olarak ne olur acba
Bu nesilde pek bir gelişme göremedim. RTX 2070 aşağısının fiyatına değeceğini çok düşünmüyorum.
Rx 590 o kadar güclü bir kart degil, halihazirda gtx 1060in rx 590 i gectigi oyunlar var. Benim merakım dusen nm ile gtx 2050ti yada 2050 nin durumu. İkiside 75w sabit kartlardı, nanometre dusunce yine 75w a ne kadar güç sığacak acaba. Orta seviye oyunculuğun gelişmesi optimizasyon zorunlulugunun azalması sayesinde komple oyun dünyasını geliştirir.