Kendi akış işlemcilerini kendi yazılımsal platformu olan CUDA ile kullanan Nvidia, OpenCL isimli ekran kartlarını genel amaçlı olarak kullanılmasını sağlayan açık standardı da destekleyecek. Bu konuda Apple‘la çok yakın çalıştığı bilinen Nvidia, bir sonraki Mac OS sürümü olan Snow Leopard‘da bu konudaki gücünü gösterecek ve platformlar arası şekilde OpenCL konusunda destek sağlayacak. Peki ya oyunlardaki fizik hesaplamaları?
AMD, PhysX Çalıştırır mı?
Oyunlardaki fizik hesaplamalarını yapan PhysX yazılım geliştirme sistemi, oyun üreticileri tarafında oldukça popüler. Fakat, OpenCL gibi platform ve donanımdan bağımsız bir dil desteklenirken, kullanıcıların fizik hesaplamaları için yine CUDA’yı kullanması garip. Elbette Nvidia yazılımı kendi donanımında daha iyi çalışacaktır; fakat OpenCL de desteklenirse, teknik olarak AMD‘nin önünde, Radeon kartları için bir PhysX yazılımı geliştirmesinin önünde hiçbir engel kalmıyor. Nvidia’nın vereceği bir lisans hariç.
Nvidia Lisans Verir mi?
Nvidia tarafında OpenCL’e geçiş ve lisansın serbest bırakılması konusunda bir iş görüşme olduğu haberleri etrafta geziniyor. Tabii bu Nvidia‘nın yararına mı olur, yoksa zararına mı bilinmez ama oyun üreticilerinin PhysX lisansları için sıraya gireceğini şimdiden söyleyebiliriz.