NVIDIA, ekran kartlarına önem verdiği kadar kendi teknolojilerini de geliştirmeye devam ediyor. RTX teknolojisini oyun dünyasının geleceği olarak tanımlayan NVIDIA CEO’su, bu alanda daha fazla çalışacaklarını belirtti. Amerikalı üreticinin RTX haricinde en gözde teknolojilerinden birisi de elbette DLSS. RTX 30 serisi ile tanıtılan NVIDIA DLSS 2.0, Rainbox: Six Siege dosyalarında gözlemlendiği kadarıyla DLSS 2.2 sürümüne güncellendi.
NVIDIA DLSS teknolojisi, yapay zeka desteğiyle arka planda görüntü çözünürlüğünü düşürüyor. Ancak düşen çözünürlük sebebiyle görüntü kalitesindeki azalma minimum seviyede oluyor. Böylece oyuncular, görüntüde bozulma olmadan FPS değerinde artış yaşıyor.
NVIDIA DLSS 2.2, Rainbow Six: Siege’de ortaya çıktı
DLSS 2.2 hakkında resmi bir açıklama olmasa da bir Reddit kullanıcısı, yeni sürümü keşfetti. Konuyla ilgili NVIDIA tarafından herhangi bir resmi açıklama gelmedi. Bu sebeple hangi iyileştirmelerin yapıldığını bilmiyoruz. Ancak NVIDIA’nın DLSS teknolojisini getirdiği son oyunlar, hali hazırda DLSS 2.1 sürümü ile geliyordu. 2.1 sürümü, 2.0’a kıyasla Wolfenstein Youngblood’a 8K desteğini getirmişti.
Bazı kullanıcılar, DLSS 2.2’nin DLL dosyasını başka oyunlara aktararak görüntü kalitesinde artış elde ettiğini belirtti. Ancak, NVIDIA tarafından DLSS 2.2 ile ilgili bir açıklama gelmedi. Bu nedenle görüntü kalitesinde artışın olması pek mümkün görünmüyor.
DLSS 2.0, 1.0 sürümüne kıyasla büyük iyileştirmelere ev sahipliği yapıyor. DLSS 2.0, ilk sürümde olmayan hareket sensörleri ve daha gelişmiş yükseltme algoritmasına sahip. Bu da görüntü kalitesine doğrudan etki ediyor.
DLSS 2.0 teknolojisi, hem RTX 20 hem de RTX 30 serisi kartlar tarafından destekleniyor.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}