Bilgisayar donanımlarının ve bununla bağlantılı olarak oyun motorlarının son yıllardığı gösterdiği gelişim, oldukça gerçekçi grafiklere sahip olan oyunlar geliştirilmesine imkan tanıdı. Bu kapsamda sektöre öncülük eden firmalardan Nvidia, oyun yapımcıları ve içerik oluşturucuları için Nvidia RTX‘i duyurdu.
Gerçek zamanlı, sinematik kalitede görüntü sunan ışın izleme teknolojisi (Ray Tracing) olan Nvidia RTX, bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üzerindeki 10 yıllık bir çalışmanın ürünü olarak lanse edildi.
Nvidia RTX ile çok daha gerçekçi grafikler sunulacak!
NVIDIA Volta mimarisine sahip grafik kartları ile uyumlu olan bu teknoloji için Microsoft ile yakın işbirliği yapıldı. Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor.
NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, grafik kartlarının bu teknolojinin kullanılabilmesi için artık yeterli güce sahip olduğunu belirtiyor. Standart rendering tekniklerinin büyük bir kısmı, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştiriliyor.
Bu sayede daha gerçekçi görüntüler oluşturuluyor. Filmlerde yıllardır kullanılan ışın izleme teknolojisini, hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyor.
Nvidia RTX teknolojisi sayesinde tüm bu sınırlamaların üstesinden geliniyor. Windows Grafik ve Yapay Zekâ Geliştirme Yöneticisi Max McMullenaçıklamasında “NVIDIA ile olan DirectX Raytracing ve RTX teknolojisi üzerindeki yakın işbirliğimiz, Windows’daki milyonlarca oyuncu için gerçek zamanlı ışın izlemeyi her zamankinden daha yakın bir hale getiriyor.” ifadelerine yer verdi.
:: Nvidia’nın geliştirdiği bu teknoloji hakkında ne düşünüyorsunuz?
o zaman mining yapmak için almalıyım
yapmayın ya şimdi madencile bunu da sömürür çünkü ekran kartı ne kadar çok hesaplama yaparsa okadar iyi demek madenciler için
Nvidia cuda core kullanan bir render motorunu (Redshift) profosyonel olarak kullanan birisi olarak yazıyorum Işın izleme nedir yahu Render engine yaptılar deseniz daha cok ilgili kesime erişir Raytrace’yi ışın izleme olarak çevirmişssiniz ya sadece ona tututldum.
Arkadaşım şaka mısın ray ışın trace de izlemek demek işte bunu nasıl çevireceklerdi aynştayn?
Adam render engine yaptilar demis. Redshift kullaniyorum demis. Raytracein cevirisine takilmis. Bi ara TDK ile iletisime gecip daha duzun bi kelime bulmasini soylermisin?