Geçtiğimiz ay piyasaya çıkan co-op odaklı aksiyon oyunu Outriders, satış rakamlarıyla herkesi şaşırtmayı başardı. İster tek isterseniz de dört kişiye kadar çevrimiçi oynayabildiğiniz oyun, hikayesi ve görevleriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Aksiyon ve rol yapma öğeleri içeren yapımın temelinde, hikayede ilerlemek ve ilerledikçe karşımıza çıkan düşmanları yenerek yeni eşyalar düşürmek yatıyor.
İlk çıktığı dönem yaşanan bağlantı sorunları ve silinen envanterlerle gündeme gelen Outriders, kısa süre içerisinde toparlanarak oyuncuların sevgisini kazanmayı başardı. Square Enix yaptığı açıklamayla oyunun başarısını paylaştı.
Outriders rekor kırıyor
Yapımın başarısı hakkında konuşan Square Enix, sadece bir ay içerisinde 3.5 milyon eşsiz oyuncu sayısına ulaştıklarını açıkladı. Özellikle stüdyonun yapım ve reklam bütçesinin kısıtlı olduğunu düşünürsek, bu haberin geliştirici stüdyo People Can Fly için sevindirici olduğunu söyleyebiliriz. Geçmişte Gears of War: Judgement ve Bulletstorm gibi oyunlar geliştiren stüdyo, Outriders ile omuzlarına aldığı yükü kaldırmayı başardı.
Ayın 20’sinde yeni bir güncelleme yayınlayacaklarını açıklayan yayıncı şirket, oyundaki bazı sorunları düzeltecek. Bunlar arasında oyunda bulunan buglar, nişan sorunları ve oyunun çökmesine neden olan problemler bulunuyor. Aynı zamanda oyuna giriş yapmaya çalışan kullanıcıları sık sık delirtmeyi başaran hatanın da bu yamayla düzelmesi bekleniyor.
Square Enix oyunla ilgili daha fazla detay paylaşmazken, Microsoft sayesinde elimize daha fazla istatistik ulaştı. Xbox Game Pass’e göre oyuncular, Xbox üzerinden şu ana kadar toplamda 120 milyon saat Outriders oynadı. Oyuncu başına ortalama 31 saat demek olan bu süre, özellikle hikayeli bir oyun için oldukça iyi.
Oyundaki en popüler sınıf ise Trickster (hileci) oldu. Oyuncuların yüzde 28′i bu karakter ile oynamayı tercih etti. 20 milyar karakterin öldürüldüğü yapımda toplanan metal parça sayısı ise 1.9 trilyon oldu. Sadece Xbox üzerinde olan bu sayılar bile oyunun ne kadar popüler olduğunu ispatlamaya yetiyor. Özellikle oyun içi eşya satışının olmaması ve servis oyunu olarak piyasaya çıkmaması yapımın popülerliğini iki temel nedeni olarak düşünülüyor.