Artık oyuncularla bağlantı kurmanın birçok yolu var; örneğin internet üzerinde birçok oyuncu Microsoft Live gibi platformlar üzerinden aynı anda oynayarak farklı kıtalardaki rakiplerine karşı yarışabiliyorlar. Nintendo Wii gibi oyun konsollarında ise artık rakiplerin fiziksel hareketi üzerinden oyuncularla çok daha direkt bir bağlantı kurulabiliyor ki, bu da oyunları tamamen yeni bir hedef kitlesine tanıtan bir gelişme oldu. Bunun dışında grafikler üzerinden oyuncu-oyun arasında kurulan bağlantı var ki, burada grafikler ne kadar yüksek kaliteli ve gerçekçi olursa oyuncu oyuna kendini o kadar kaptırabiliyor ve daha büyük bir bağlantı kurulabiliyor.
Bu senenin sonlarına doğru hazır olacak DirectX 11 ile oyuncular, görsel heyecan ve oyun deneyimlerinde yepyeni bir dünyanın kapılarını açacaklar.
Bu senenin Ekim ayında Windows 7‘nin çıkışıyla birlikte Microsoft oyun API’sindeki en son marifetlerini ortaya koyacak ve hem oyun programlayıcıları hem de oyuncuların deneyimini zenginleştirecek sayısız özellik sunacak. Oyun geliştirenler daha fazla yaratıcılık ve daha derin görsel deneyim sağlamalarına olanak tanıyan yepyeni yeteneklerle tanışacaklar. Sektör de bu avantajdan yararlanacak çünkü endüstri standartı olan programlama arayüzü Windows 7‘nin temel bir bileşeni olacak ve Windows Vista ile de geriye dönük uyumlu olacak- bu da Vista makinesi olanların da grafik teknolojilerindeki bu dev adımdan yaralanabilecekleri anlamına geliyor.
DirectX 11 sayesinde oyuncular Lara Croft’un at kuyruğu saçını görmekle kalmayacak, içindeki saç teli sayısını sayabilecekler.
DirectX 11, hem grafiklerin görünüşü ve verdiği his hem de oyun hızında dev bir adım olacak, hatta oyun hızındaki farklılık orijinal Doom ile Doom 3 arasındaki fark gibi olacak. İlk gerçek tabancalı oyun 3D olarak çıktığında fark inanılmazdı; oyuncuyla bağlantı o kadar güçlendi ki oyuncular oyunun dünyasına dalar oldular.
DirectX 11, oyuncuyla bağlantı açısından bu seviyede bir değişiklik sağlayacak. Daha önceleri oyuncular ve programlayıcılar ya performans ya grafik seçimini yapmak zorundaydılar, şimdi ise DirectX 11 bu zorunluluğu ortadan kaldırıyor.
API‘nin yetenekleri sayesinde programlayıcılar çip içindeki tüm çekirdeklerden faydalanabiliyor ve CPU’nun tam gücünü kullanabiliyor. Bu da hızda yaklaşık yüzde 25’lik bir artış ve resimlerin neredeyse fotoğraf kalitesinde olması anlamına geliyor.