Okunma

Oyun Teknolojilerinin Geleceği


27 Şubat 2010 Cumartesi 19:30
Oyun Teknolojilerinin Geleceği

Video oyun sektörünün günümüzdeki hali, deyim yerindeyse panayır alanı gibi. Birçok farklı platformda birçok oyun, kullanıcılara keyifli anlar yaşatmayı başarıyor. Günümüz PC‘leri tek başına oyun istasyonları olarak yeterli gelmediği için, konsollar da hiç olmadığı kadar ön plana çıktı.

Bu da şüphesiz ki geliştiricilerin işine yarıyor. Geliştirdikleri oyunu birçok farklı platformda sunan geliştiriciler, bu sayede aynı oyundan farklı şekillerde paralar kazanabiliyor. Böylece ortaya güzel bir kâr oranı çıkıyor. Geliştirici de, yeni geliştireceği oyuna daha fazla yatırım yapıyor.

Bu kısır döngü aslında pek de kısır değil. Zira döngü her tamamlandığında, sektördeki her elemente yeni bir şeyler kazandırıyor. Yapımcıya para, oyuncuya keyif, geliştiriciye olanak sağlıyor. 10 sene önce oynadığımız oyunlar o zamana göre ağzımızı sulandırıyordu, fakat şimdi ise ne kadar ilkel bir teknoloji olduğunu düşünüyoruz. İşte bu da bahsettiğim bu döngünün yol açtığı bir olgudur.

Hedef 3 Boyut

Şimdi oyun dünyası yine bir dönemece girdi. Esasında dönemece girdi demek eksik olur, çünkü aslında oyun dünyası, çok dönemeçli bir yola girdi. Eskilerde sadece belli virajları alan sektör şimdi sürekli virajlarda gidiyor. Bu seferki dönemeç ise bizi 3 boyutlu oyunlara götürecek.

Fakat öncesinde bir ara durak var; hareket algılayıcıları! Hareket algılayıcıları esasında doksanlı yıllarda Atari ile birlikte evimize girmişti. Hatırlayanınız olacaktır elbette, televizyonumuzda uçuşan ördekleri Atari silahıyla avlamak hangimizi şaşırtmadı ki?

Şimdi devir değişti. Haliyle Atari de değişti. Yerini Nintendo Wii‘ye, Sony PlayStation serisine, Microsoft Xbox 360‘a bıraktı. Wii ile yeniden alevlenen bu akım, Sony’nin yeni hareket algılayıcısı ile popülerliğini pekiştirecek. Sony’nin yeni hareket algılayıcısı demişken, ürünün ismi halen daha netlik kazanmış değil.

Arc ya da Gem isimlerinden birisi düşünülen yeni cihaz in le birlikte Sony, böylece Microsoft’un Natal‘ına cevap vermiş oluyor. Microsoft’un Natal’ından bahsedelim biraz. 2010 yılının son çeyreğinde piyasaya sürülmesi beklenen ve Xbox 360’ın bir üst versiyonu olacak olan Project Natal, hiçbir aygıt kullanmadan, ellerimizle oyun oynama deneyimini bizlere sunmayı vadediyor.

Gerçekten hayallerin ötesinde bir durum gibi gözükse de Project Natal, 2010 yılının sonlarında, hiç olmadı 2011 yılında oyun dünyasına demir atacak.

Beklentiler

Mevcut konsolların yanında bir de PSP, Nintendo DS gibi el konsolları var. Bu konsollar ise taşınabilirliği ile ön plana çıkıyor ve oyunsevere yolda, otobüste, her yerde oyun oynama imkanı sunuyor. Durum böyle olunca gelecekte piyasaya çıkacak konsollardan da beklentiler artıyor.

Geliştiriciler, beklentilerin arttığından haberdar. Dolayısıyla ortaya çıkacak ürünlerin de hayal kırıklığı yaratması zor gözüküyor. Microsoft ve Sony, geleceğin oyun sektörüne damgasını vuracak olan iki firma diyebiliriz. Zira artık neredeyse bu iki firma sektöre yön veriyor. Oyun geliştiricileri de modern teknolojilere anında uyum sağlayabiliyor.

Evet, ara duraktan kalkıyoruz artık ve asıl varmamız gereken durağa yol alıyoruz: 3 boyutlu oyun deneyimi! 3 boyut teknolojisi uzun süredir teknoloji dünyasında yer alıyor. Pasif gözlükler aracılığıyla yılbaşı gecelerinde 3 boyut deneyimini yaşamış bir neslin devamı olarak, yeni nesil 3 boyut dünyasına da hazırız.

Sinemalara Taşınan 3D

Artık sinema salonlarında 3 boyut deneyimi giderek popülerleşiyor. Dolayısıyla bu yeni sektörün oyun sektörüne dallanıp budaklanması hiç de beklenmedik bir durum değil. 3 boyutlu oyunlar için gerekli olan ön teknoloji şüphesiz ki 3 boyutlu görüntü desteği sunan monitörler. Oldukça uygun fiyatlara bu monitörlerden elde etmek mümkün. Artık dizüstü bilgisayarlarda bile 3 boyutlu ekran teknolojisi mevcut.

Dolayısıyla bu teknolojinin basamakları arasında yer alan donanım desteği, sanılandan çok daha kolay bir şekilde sorun olmaktan kurtarılabilir. Yazılım desteği ise geliştiriciler tarafından aşılacak bir konu. Yeni nesil ekran kartlarının derinlik kazandırma özellikleri ise pek sorun olmayacak gibi gözüküyor. Piyasada belli başlı oyunlar 3 boyutlu teknoloji deneyimini bizlere sundu bile.

Bu deneyimlerden gözlemlediğimiz, sektörün gerçekten de güzel bir yolda ilerlediği diyebiliriz. İlk aşamada monitörden içeriye doğru kazandırılan derinlik hissiyatı, gelecek yıllarda 180 derece yön değiştirecek ve monitörden dışarıya doğru kazandırılacak. Bu sayede bir alan derinliği ortaya çıkacak.

Aktif gözlükler sayesinde dışarıya kazandırılacak olan derinlik hissiyatı, oyuncunun monitöre olan uzaklığı ile daha da önem kazanacak. Tüm bu hesaplamalar ve teknik ayrıntılar, kullanıcıya eşsiz bir deneyim sunacak.

Yüksek Çözünürlük

Artık günümüz oyunlarının hemen hepsi HD, yani yüksek çözünürlüklü monitörleri destekleyecek şekilde geliştiriliyor. HD oyun oynama lüksü kelimenin tam anlamıyla bambaşka bir keyif. Tabii ki sadece PC platformu değil, konsollar da bu teknolojiden nasibini alıyor. Sony’nin PlayStation 3‘ü yıllardır kullanıcılarına HD oyun deneyimini yaşatıyordu.

Xbox 360 da HD teknolojisini destekleyerek kullanıcıya hoş vakit geçirtiyordu. Bu alanda geride kalan Nintendo Wii ise, treni yakalamış gibi gözüküyor. Henüz söylenti aşamasında olsa da Nintendo, Wii’nin HD versiyonunu önümüzdeki iki sene içerisinde piyasaya sürecek gibi gözüküyor. Söylentilerin kaynağı ise oldukça sağlam.

PC platformuna dönersek, önümüzde yine harika projeler olduğunu görüyoruz. Crysis piyasaya sürüldüğünde oyun dünyasında bomba etkisi yapmıştı adeta. Crysis ile fizik motorları çağ atlamış, yeni nesil oyunların da, mevcut teknolojilerini geliştirmesi için ön ayak olmuştu. Şimdi sırada Crysis 2 var ve yeni fizik motoru ile birlikte oyun dünyası yeni bir çağ atlamanın eşiğinde duruyor.

Artık yapımcılar, oyunların sinema filmi gibi olmasını istiyor. Dolayısıyla geliştiriciler de hikayeye ve müziklere ağırlık veriyor. Bu alanda grafik işlemeleri için mevcut teknolojiler tercih ediliyor. Crysis 2 gibi oyunlar da, yeni nesil oyunların grafik sorununu ortadan kaldıracak ve tüm bunların sonucunda oyuncuya, eşsiz oyun deneyimleri sunacak.

:: Siz oyun sektörünün geleceğini nasıl yorumluyorsunuz?




yazarAkhun Aktosun

"İstikbal Göklerdedir" sözünü benimseyen Akhun, bir yandan astronomi okuyup, bir yandan da bilişim dünyasında kendine sağlam bir kariyer yapmaya çalışıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

" Oyun Teknolojilerinin Geleceği konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Oyun Teknolojilerinin Geleceği ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Oyun Teknolojilerinin Geleceği ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "