SEGA, bugün ödüllü Total War PC strateji oyunu serisinin yaratıcısı The Creative Assembly’nin PC için Total War: Rome II’yi geliştirmekte olduğunu duyurdu. Dünya tarihinin en bilinen dönemlerinden birini konu alan Total War: Rome II bir oyunda görmüş olduğunuz en kapsamlı sıra-tabanlı sefer moduyla, en sinematik gerçek zamanlı savaşları bir araya getirecek.
Total War: Rome II oyuncuları Roma senatosunun tehlikelerle dolu politik arenasının içine sokacak ve bir yandan aile sorunlarıyla boğuşurken, diğer yandan ‘dost’ ve müttefiklerin sadakatini sorgulamaya zorlayacak. Görülmüş en büyük orduya komutanlık etmek, dünyanın ilk süper gücü olma yolundaki yolculuğunuzda karşılaşacağınız zorluklardan yalnızca biri olacak.
#video_1705#
Bir imparatorluğun kurulmasına yardımcı olacak mısınız? Cumhuriyeti korumaya mı çalışacaksınız? Yoksa gücün büyüsüne kapılıp, herkesin nefret ettiği o kötü adam mı olacaksınız? Kimleri fethedeceksiniz? Kimlere ihanet edeceksiniz? Kimleri kurban edeceksiniz?
Total War: Rome II 2013 yılında piyasaya çıkacak.
film fragmanı gibi olmuş.
gücün büyüsüne kapılıp, herkesin nefret ettiği o kötü adam olmayı hep sevmişimdir oyunlarda D:
Shogun’dan bile bu Roma’yı oynarken aldığım tadı alamamıştım. Rome Total var ayrı bir efsane.
Efsane oyunun artık eski tadı kalmadı gibi. Bizim beklediğimiz strateji asıl Civilization Of Ottoman (osmanlı medeniyeti) oyunu.
Total War: Rome II – Bilinen Tüm Detaylar
Rome Total War bilindiği üzere serinin en uzun süre oynanan oyunlarından biri , böyle olmasında ilk 3D Total war olması ve dönem aralığının cazipliği de büyük rol oynuyor. Bu öyle bir oyun oldu ki bazı TV Showlarında bile tarihi canlandırmalarda kullanıldı.
Birkaç hafta önce Rome’un yeni bir oyunun yapımına başlandığı hakkında bilgiler aldım. Bu süreci kendi gözlerimle görmek için CA nın izniyle oraya gittim. Gittiğimde James Russell (Lider tasarımcı) yardımıyla 10dk lık savaş demosunu görme şansım oldu. Gördüklerim gerçekten heyecan vericiydi yine de daha oyunun ilk adımları olması birçok görevli çalışanın bu aşamayı görmemi istememesine neden oldu. Bu nedenle oyun hakkında detay almak bir hayli zor oldu. İşte alabildiğim bilgiler.
DAHA BÜYÜK , DETAYLI SAVAŞLAR
Gördüğüm demo Roma ordusunun Kartaca başkentini kuşatmasıydı (Pön savaşlarının sonuncusu BC 146) – savaş ünlü bir şekilde Kuzey Afrika’nın tamamen işgaliyle sonuçlanmıştı. Açılış Roma konsülünden Scipio Aemilianus’un ordusundaki adamlara savaş gemilerine binme emriydi. Rome 2 total war yeni motoru sayesinde seride ki en büyük ve detaylı savaşları yansıtacak. Bildiğimiz Generallerin moral konuşması oldukça değişmiş ki Scipio özel bir sahne ile askerlerine sesleniyordu , kamera açısını uzaklaştırıp büyük Kartaca şehrine onlarca geminin yaklaştığını görmekte güzel bir görüntüydü.
Sahile çıkan askerler
Artık gemiler ve ordular aynı savaş içinde kontrol edilebilecek. Asker taşıyan Biremeler kıyılara dayandı , Romanın diğer gemileri mancınıklarla sahile çıkan askerlere koruma sağlıyordu , askerler hücum için karaya çıkarken düzgün bir halde yürüyorlar , pozisyon alıyorlardı. Daha sonra CA ya bu "Rolling Start"ın önce ki oyunlardaki Deployment kısmı mı diye sordum , fakat asıl husus bu değilmiş – bunu yerine CA açılışların gerçekçiliğini arttırmak için yeni yollar arıyormuş , yani daha zengin durumlar bizi bekliyor olabilir. Sahil çıkarmaları onaylanmış bir özellik , CA geleneksel olmayan başlangıçlar içinde ayrı bir oda ayırmış durumda.
"Total war büyüklüğü hakkında çok özel bir şey var" dedi James Russell. "Dikkatlice bakarsan oyuna zoom yapınca 2 askerin birbiriyle savaştığını görebilirsin , kamerayı uzaklaştırınca da binlerce , binlerce askerin savaştığını görebilirsin , bu özelliği gerçekten Roma 2 de göstermek istiyoruz"
Yapımcılar bize savaşı göstermek için serbest kamera açısı kullandılar – Roma okçuları tahta bir platform arkasından Kartacalılara karşılık veriyor , kuşatma kuleleri ilerliyor , denizden Roma mancınıkları surlarda gedik açıyordu. Sokaklar gerçekten de büyüktü. Artık eskisi gibi sokak sokak askerlerine bakmanıza gerek kalmayacak bunun yerine CA yeni bir kamera açısıyla , kamerayı uzaklaştırınca 1km2’yi içine alabilecek bir şekilde yukarıdan bakmamızı sağlıyacak ve askerlerimiz komuta odalarında olduğu gibi basit ikonlarla askerlerimizi izliyebileceğiz. Birlikleri bu açıdan kontrol etmek pek kullanışlı olmayacak fakat askerlerin o andaki pozisyonlarını görme imkanımız bizi şehrin sokak aralarında kaybolmaktan kurtarıcak.
Savaşları daha ilgi çekici ve anlaması kolay hale getirmek için özel teknikler kullanılıyor. Bunlardan biriside bir askeri birliğin içine karakter ekleyerek savaşı onun gözünden görme imkanımız olacak. İzlediğim demo da Scipio’nun askerlerini Kartaca surlarını ele geçirmek için kuşatma kulelerine koşuyordu. Aynı anda karaya çıkan askerler bir kaç santim yukarıda olan generallerinin emirlerini dinliyorlardı (bunu pek anlamadım bir kaç santim diyince acaba at üzerindeki Scipio’dan mı yoksa oynayan kişinin zoom yaptıktan sonrasını mı kastetti ?).
Scriptli mi ? Evet. CA savaşın ortasının standart bir oynanış olacağı hakkında yorum yapmadı. Ama güzel değil mi ? Kesinlikle , özellikle Romalılar surlara ulaştığında. Shogun 2 de 1’e 1 Samurai duelloları oluyordu , Rome 2 ile bu daha ileri gitmiş – askerler birbirlerine hamle yapıyor kılıç saldırılarına karşı yanlara çekiliyor (dodge) hücum sırasında da kalkanlarıya birbirlerine çarpıyorlardı, CA’nın bu konu hakkında uzun araştırmalarının hakkını vermek gerek ki tarihi uzmanlar eşliğinde deneyimli re-enactors (yeni den canlandırma) eşliğinde animasyonların yapımına başlanmış – tabii ki oyunun animasyon desteği bir harika.
James Russell’ın anlattığına göre "Hepsi birbirinden farklı görünen askerlerinize (bu ilginç olucak) surları almaları için emir verdiğinizde bunu sadece onlar değil sizde yaşayacaksınız" dedi , " ve ne yaptıklarını izleyin , hemen birbirlerinin klonu halinde değilde , sizin için elinden geleni yapan hepsi birbirinden farklı görünen , merdivenleri tırmanan askerler göreceksiniz".
Surlar alındı , savaş sokaklarda devam ediyor . Roma birlikleri alışılmadık yerden şehre girdi – Sahil kısmındaki surlarda ki gediklerden – yol kesiminde Kartacalıları çevreleme hareketiyle kıstırdılar. Demonun bu kısmı diğer total war oyunlarındaki gibiydi , fakat sokakların büyüklüğü savaşı dayanılmaz halde zorlaştıracak ve gerçekten "savaş yönetiyorum" dedirtecek ve diğer total wardaki gibi şehrin merkezini ele geçirmek yerine sizi zorlayacak bölgeleri kontrol etmenizi ve daha farklı seçeneklerle savaş yaşamanızı sağlayacaktır.
Sokak savaşını gösteren oyuniçi resim
Demo olması dolayısıyla Kartaca savaşının gösterimi kısaydı , kamerayı tekrar savaş alanında hücum eden Scipio’nun askerlerine çeviriyoruz . Bu sırada şehrin girişindeki Kule yıkılıyor ve etraf toz duman içinde kalıyor , Roma birlikleri ise bir anlığına duraklıyordu. Bu duraklama da "Hattı koruyun" diye bağırışlar geliyordu. Hücum eden savaş fillerinin siluetleri dumanların arasında beliriyordu . Bu Rome 2 nin dünyaya ilk bakışıydı. Sonunda Scipio zafer kazanıyor Kartaca yağmalanıyordu.
Sokak savaşını gösteren temsili resim
Belli ki savaşlardaki bazı sahneler bu bölüm için özel olarak yapılmıştı fakat emin olun oyunun içerdiği yenilikler oyunun atmosferini , size hissettirdiği şeyi tam anlamıyla değiştirecek ve sanki Total War’ı ilk defa oynuyormuş gibi hissettirecek.
CAMPAIGN HARİTASININ YENİDEN YAPIMI
"Yapmaya çalıştığımız şey savaşı daha anlamlı kılmak , standart bir çizgiden çıkmak" dedi Jamie Ferguson.
"Savaşlara daha büyük önem ve anlam yerleştiriyoruz – kazandığımız zafer düşman ülkenin sonuna giden yol olabilir , fakat savaşı kaybedersek … çöküşe giden yol olabilir – bir ordu kurulduğunda , onun gerçekten önemi olan bir ordu olduğunu campaign haritasında da anlayacaksınız. Bunu diğer oyunlar da kinden biraz farklı düşünebilirsiniz."
Buna rağmen CA bana yeni campaign haritasını göstermeyi istemiyor (adamlar haritayı bile hazırlamışlar) Yine de anladığım kadarıyla Turn-Based (tur şeklinde) olan campaign bölümüne yenilikler katıyorlar. Bir göz ucuyla bakınca , amaçladıkları şeyin oyuncuya daha fazla sorumluluk yüklemek , yani askerlerine gerçekten önem vermesini sağlamak , cohortlarını , lejyonlarını , ordularının kontrolünü daha sorumluluk isteyen biçimde yönetmesini sağlama çabasındalar.
"Daha küçük sayıda birimler üzerine konsantre olmaya , önem göstermeye , daha önemli savaşların sayısını azaltmaya çalışıyoruz" (bu biraz çelişkili olmuş galiba , önceki sayfada daha büyük savaşlar dediler ama bakalım…) " Ordularınızı birleştirirken gösterdiğiniz zamanı azaltmaya çalışıyoruz". (bir nevi campaign haritasındaki yükü azaltmaya çalışmışlar).
Buna örnek verirsek , bir bölgenin içinde birbirinden ayrı başlı başına ufak bölgeler koymaya çalışıyorlar (il ve ilçe kavramı gibi birşey olsa gerek). Buna rağmen sizi her bir bölgenin yönetimiyle uğraştırmak yerine o bölgelerin bağlı olduğu asıl yerden tüm o bölgeyi yönetmenizi sağlıyacak fakat işgal etme sırasında o ufak bölgelerin hepsini teker teker almanız gerekicektir. "Biz bu stratejik yoğunlağa sahip olmak istiyoruz" diyor Russell "Ve bu şekilde büyük alanlara sahip olabilirken , kolay bir bölge yönetimi sunacağız."
Oyun sırasındaki tarihi olayları konuşurken , Jamie Ferguson oyuncu özgürlüğü hala en önemli konu diyor. "Oyuncuyu tren gibi bir ray üzerine koymuyoruz" diyor Jamie "Tarihi olaylar oyuncunun yaptığı şeyler üzerine devreye girecek , oyuncunun davranışına göre şekil alacak … bu gerçekten oyuncuyu antik dünyanın içe sokmak için yapmaya çalıştığımız şeylerin başında geliyor."
Total war oyunlarının kilit noktası hakkında iddiaları var Jamie’nin "Total war sadece tarihi sıradanlık üzerine tekrar yaratmak demek değildir , yapmaya çalıştığımız şey oyuncuya alternatif bir tarih akışı sunmak(aynı sonuca farklı yollardan gitmek denebilir). Bir tarihi noktadan başlayıp – rastgele bir tarih alalım 325 BC – Bu tarihi başlangıçtan itibaren oyun , oyuncunun yaptıklarına göre AI ortamına göre şekil alacaktır.
Bir deniz savaşını gösteren temsili resim
Bu özellik politik olaylara da yansıyacaktır. Julius Caesar’a taç giydirilmesini ele alalım , Ferguson diyor ki "Roma Cumhuriyetinin ,İmparatorluk olması için bir sebep yok – Bu olay tarihsel olarak Krallık şekline geri gitmesi demek , ve eğer oyuncu bunlar arasında tercih yapmak isterse CA bunu destekleme niyetinde.- Aynı şekilde -Coğrafi ve ekonomik kaynakları kenara itersek- iyi yönetilen Cermenlerin koalisyon oluşturmama ve dominant güç olmama gibi bir nedeni de yok.
Askerlerin ekipmanlarını değiştirmekte CA’nın yeni keşfettiği şeylerden. "Askerlerin ekipmanlarının oyuncular tarafından belirlenmemesi için bir sebep yok , bunu yapmamamız için de bir sebep yok" diyor Ferguson. "Örneğin bir süvari kılıcını ele alalım – Spatha kılıcı , gerçekte imparatorluğun en geç dönemine kadar böyle birşey yoktu ama bazı generallerin başka bir zamanda bu yeniliği yapmaması içinde bir engel yoktu , ‘tamam bunu daha erken yapalım’ diyebiliriz." Yinede tarihi gerçekçilik CA için ön planda.
ANTİK DÜNYANIN (YENİDEN) TASARLANMASI
Rome 2 nin bu kadar müthiş görünme sebebi oyunun yeni motoru olduğu kadar sanat directörünün de eseri. Shogun 2 gerçekten sanatsal yaklaşılmış , heyecan verici bir oyundu Rome 2’de bu geleneği sürdürüyor – Roma dönemi savaşlarının da batı dünyasında ne kadar etkili olduğunu düşünürsek gerçekten güzel birşeyler olacaktır. Renklere gerçekten önem verilmiş aynı zamanda ışıklandırma da öyle . Kartaca turuncu , yeşil ve kahverengi halde render edilmiş buna karşın savunucuları ise beyaz haldeler ve koyu kırmızı Romalı işgalciler . Yanan şehirden dumanlar yükseliyor ve bu savaş alanındaki askerlerin bütün renk dengesini değiştiriyor ve aynı zamanda dumanlar arasından askerlere değen ışıklar gerçekten inanılmaz bir efekt katıyor savaş alanına.
Askerlerin silahları ve zırhları çentilmiş çelikten yapılma , kullanılmış eskimiş ve hatta çatlamış şekilde olanları var , Kartaca surlarında duvarlar sadelikten uzak şekilde antik resimlerle süslenmiş (grafiti de denebilir). Bu "yaşanmışlık" hissi Rome 2’yi gerçekten özel kılıyor. Oyun Rome TV show’un daki gibi , gerçek arkeolojik bilgilere dayanarak oyun atmosferi yaratılıyor. Eğer Kartaca bu kadar güzel gözüküyorsa Ölümsüz Şehir (Roma) nasıldır tahmin bile edemiyorum.
MULTİPLAYER VE MODLAR
Multiplayer onaylanmış bir içerik , fakat CA "Alışılmışın dışında gerçekten büyük birşey yapma" derdinde. Henüz hiç bilgi yok. Shogun 2 deki matchmaking ve campaign oyunlarından başka şeyler bekleyebiliriz belki de.
"Elimizden geleni yapıyoruz" diyor Russell "Fakat gittikçe zorlaşıyor çünkü önceki oyunlarda basit Text dosyaları kullanıyorduk bu da modlamayı kolaylaştırıyordu ama artık belli başlı Data sistemlerimiz var ve bu da modcular açısından hiçte kolay değil , elimizden geleni yapıyoruz"
Kaynak: Chris Thursten, PCGamer
Çeviri: Noble_TR
ya biz empire’a geçtik nedir bu 😀 tekrar roma’ya dönmek ohoho biz ateşli silahlara alıştıydık
film yapsalarmis daha uygun olurmus rome total warı 😀