İlk olarak Xbox 360 için duyurulan ve kısa bir tanıtım videosuyla hiçbir bilgi vermeden ortalardan kaybolan Ryse, Los Angeles‘ta ki E3 fuarında bir kez daha karşımıza çıkmıştı.

Bu sefer Xbox One için lanse edilen ve oyun içi görüntülerin de yer aldığı bir video ile oyun severlerin karşısına çıkan Ryse, görsel anlamda övgüler alsa da kontrol ve oynanışlar bakımından eleştirilere maruz kalmıştı.

Ryse için en büyük eleştiri ise Kotaku‘dan geldi. Kotaku, oyundaki Quick Time Events (ekranda beliren tuşlara doğru zamanda basma) üzerine yoğunlaşmış olan kontrol sistemini adeta yerden yere vurdu. İddialara göre, Ryse’da ekranda beliren tuşa zamanında basmasak bile oynanışta bir değişiklik meydana gelmiyormuş. Yani düşmanımıza öldürücü bir darbe indirecekken ekranda beliren tuşa yanlış bassak bile bir değişiklik olmuyor ve karakterimiz düşmanı yine de öldürüyormuş.

Oyun henüz gelişim aşamasında olduğu için bu durumun düzeltilebileceğini umuyoruz. Zira Crytek‘in biz Türk oyuncular için yeri bambaşka. Şimdi sizleri E3‘te yayımlanan Ryse’ın tanıtımıyla baş başa bırakıyorum. İşte Quick Time Events’in ön planda olduğu Ryse’ın oynanış dinamikleri;

#http://www.youtube.com/embed/GhtyGvw0nwU?rel=0#

:: Sizce Ryse, Crysis kadar başarılı olabilecek mi?