IDC raporuna göre, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik pazarı birçok analistin tereddütlerinin aksine büyüme gösteriyor. Bu yıl sanal ve artırılmış gerçeklik başlıklarının 13.7 milyon adede ulaştığı, 2021 yılında ise bu rakamın yüzde 56.1 yıllık bileşik büyüme oranı ile 81.2 milyona çıkacağı ifade ediliyor.
PlayStation VR sanal gerçeklik başlığı güncelleniyor!
Sony, PlayStation VR (PSVR) sanal gerçeklik başlığının iyileştirilmiş bir sürümü için kolları sıvadı. Peki, güncellenen PSVR hangi değişikliklerle gelecek?Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik pazarı büyümeye devam edecek!
Sanal gerçeklik başlıklarının 2019 yılına kadar piyasanın yüzde 90’ından fazlasını elinde tutacağı vurgulanıyor. Artırılmış gerçeklik başlıkları ise bir süre geri kalan payla yetinmek zorunda kalacak. Beklentilerin son 2 yılına bakıldığında IDC, artırılmış gerçekliğin sonlara doğru pazarın çeyreğini ele geçireceğini düşünüyor. Kısacası gelecek 5 yıl içerisinde hem hacim hem de işlevsellik anlamında bu teknoloji için beklentiler yüksek.
2021 yılına kadar 30 milyar doların üzerinde bir hacme ulaşması beklenilen artırılmış gerçeklik, sanal gerçekliği de ikiye katlamış olacak. Bu başlıkların özellikle Apple ARkit ve Google ARCore uyumlu uygulamalarla birlikte çok daha fazla satış elde edeceği de notlar arasında. Diğer taraftan Gear VR gibi ekransız sanal gerçeklik başlıklarının daha uygun fiyatlı rakipleri karşısında pay kaybedeceği ancak yine de hakim durumda olacağı belirtiliyor.
Sanal gerçekliğin 2017 yılındaki bazı gerçek dışı büyüme beklentilerinden etkilendiği, ancak genel olarak bakıldığında makul bir orada büyüdüğü söyleniyor. Microsoft ve iş ortakları tarafından geliştirilen yeni ürünlerin yılın son çeyreğinde piyasaya hareket kazandıracağı ve 2018’de iş süreçleri ve eğitim destekli ürünlerle bu teknolojilerin daha çok benimseneceği düşünülüyor.
:: Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri konusundaki düşünceleriniz neler?
boş iş