Okunma

Satın Alalım mı? Bekleyelim mi?


09 Ekim 2011 Pazar 20:12
Satın Alalım mı? Bekleyelim mi?

Hayatınızı daha da kolaylaştıracak bir cihaz, yazılım veya internet servisini satın almak istediğinizde son zamanlarda en az iki kez düşünüyor olmalısınız.

Acaba biraz daha beklesem fiyatı düşer mi?

Bu sorunun ortaya çıkmasında iki unsur var. Birincisi, yeni modelin çıkmasıyla beraber sizin düşündüğünüz modelin fiyatının düşmesi.

Oysa bu sefer de, fiyatın düşse de gözünüz yeni modelde olacak. Diğer unsur ise Dolar veya Euro kurunun yeniden düzene girmesini beklemek.

Özel Röportajı İzleyin!

Tüm bu soruları, önemli markaları ülkemize getiren Albim‘de ürün müdürü olarak görev yapan Hande Arpalıgil ile ShiftDelete.Net okurlarına özel olarak gerçekleştirdiğimiz özel röportajda ele aldık.

:: Şimdi size soralım. Satın alır mısınız?
Yoksa bekler misiniz? Tıklayın, forumda tartışalım.




yazarHakkı Alkan

ShiftDelete.Net'in kurucusu olan ve aynı zamanda içerik üretmeye devam eden yazar; kişisel sitesi hakkialkan.com üzerinden de blog güncellemektedir. 
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

25 yorum - “Satın Alalım mı? Bekleyelim mi?”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Bnde huawei honoru bkliorm ins x5 gibi fiyattan gelir turkiye

  2. barispamuk@gmail.com dedi ki:

    4 ay önce 1000 tl ye aldığım hp pavilion 6 1055 st 1300 ila 1400 tlye çıkmış
    fiyat farkı anormal
    beklerim tabiki
    tecrübe yani

  3. salak adam dedi ki:

    paramı varki alalım yada bekleyelim

  4. celalim93 dedi ki:

    @Troy beklemekte fayda var. dolar 1.90 iken alınan bir telefon var bir de 1.50 iken

  5. mylife.eg dedi ki:

    Yeni modeli beklerim.

  6. axilik dedi ki:

    . Evde okudum, bekledim

    Alakasını kuramadım. Heralde aklına birşey gelmedi. Buna da birşey yazayım dedin? Komik mi? Değil..

  7. orcnd dedi ki:

    teknolojide beklemek hiç bir şey kazandırmıyor. çünkü alacağınız şeyi yeni olduğu için beğeniyorsunuz yeni özelliğini kaybetmemesi için hemen almalısınız.

    buna benim getirdiğim çözüm ise teknoljiye aylık bir bütçe ayırmak oldu. yani kazancımın belli bir kısmını teknolojiye harcamak üzere ayırıyorum. böylece rakam yüksek de olsa en fazla 2-3 ay içerisinde istediğim şeyi elde etmiş oluyorum.

    daha kesin çözüm ise gelirleri arttırmak. tabi bunu yaparken çalışmak ile huzur arasındaki dengeyi bozmamak gerekli

  8. by efsane dedi ki:

    ———- Post added at 11:47 ———- Previous post was at 11:46 ———-

    Abi öyle bi demişsin ki, beyin bedava videosu geldi aklıma

  9. by efsane dedi ki:
  10. axilik dedi ki:

    Çoğu arkadaş düşüncemi dillendirmiş. Ben de örnek vereyim: SE Xperia Neo alacaktım bundan 1,5 ay önce. Fiyatı: 1000-1550 TL civarlarındaydı. Almadım bekledim. Şimdi fiyatı aralığı 915-1049 TL. Teknolojisi geri kalmadan da almak lazım tabii

  11. ffgul dedi ki:

    >>Anketin şıkları tam istenilen şekilde olmamış.
    >>Ben uzun süre araştırırım ve yeni modelin çıkmasını ***** yeni model çıkınca alacağım ürünün fiyatı düşer…
    >>Örneğin; Uzun süredir western digital’in 1tb harici diskini takip(6 aydır) ***** almıyorum çünkü eninde sonunda fiyatı 150 tl nin altına inecek, indiği zaman alacağım…

  12. POWER dedi ki:

    Bu arada belirtmediğim bir şey var. Şu an stokta olan ürünlerin çoğu firmalar tarafından dolar kuru 1.5 den alınmıştır. Adamlar 1.84 kur üzerinden de satıyor bu adil değil. Ama firmalar tekrar ithal edeceği zaman ithalat fiyatı yeniden düzenlenir. Çünkü bir ekran kartı misal ederi 400 liraysa kur çok arttığında da fiyatı yeniden düzenlenip dolar seviyesi revize edilir bize 400 civarı olarak tekrar gelir. ZAten dikkatinizi çekiyorsa şu an firmala %25 indirim yapıyor ardı sıra. Adamlar zaten kurun artması ile kazandıklarını indirimle aşağı çekiyor.

    Bana göre şu an almak mantıksız. Ama 1-2 ay içinde alım yapılabilir. Ki bence ocak ayı beklenmeli ama bazı şeyler beklemez <

  13. rtsbora dedi ki:

    hala doların düşmesini bekleyen insanlar var. en iyimser ekonomistler bile doların yılsonunda 1.80 seviyesinde olmasını öngörüyor. 1.90-2.00 olur diyenler var. hal böyleyken doların düşmesini veya indirim olmasını beklemek çok mantıklı değil.

    ben mayıs asyında pc toplamaya karar verdim. o zaman dolar kuru 1.45 idi. yükselmeye başladı. düşmesini beklerken en son geçen ay 1.74 seviyesinde sistemimi topladım. şu an baktığımda yine kardayım. bugün itibariyle dolar 1.84 çünkü.

  14. bewko dedi ki:

    Alacağım şeye gerçekten ihtiyacım varsa ve acilse beklemez alırım. Ama acelesi yoksa beklerim uygun bir fiyatta yakaladığım anda hiç durmaz o an alırım.Ayrıca Hande hanımla devamlı röportaj yaparsanız sevinirim çok güler yüzlü ilk kez bir röportajı sonuna kadar izletti bana

  15. Mai Nai dedi ki:

    Para konuşur tabiki, bu kur ortalamasıyla anca indirimli kampanyalı ürünlere bakarız

  16. tarkan255 dedi ki:

    Bana göre teknoloji sürekli yeni basamaklara sahip olan bir dünya. Eğer zorunda kalırsam o basamaklardan birisine tutunup seçtiğim ürünü satın alıyorum. Eğer satın alma zorunluluğum yok ise mümkün olduğu kadar basamakların en yüksek noktalarını inceliyorum. Ama bir yandan da şunu iyi biliyorum, adımımı attığım her basamak o anda istediği kadar son basamak olsun, bir gün bulunduğum basamak üzerine yeni basamaklar gelecek ve ben yine gözümü tepeye dikeceğim…

  17. POWER dedi ki:

    İhtiyaç analizi yaparım. Yani almak istediğim şeyin ne kadar gerekli olduğu önemli. Eğer gerçekten gerekli ise alırım. Ama hani olsa da olur olmasa da tarzında şeyler uzak kalır.

    Örnek, laptop’um 4 yıllık. Şöyle içinde GT550M olan bir laptop almak isterim. Bütçe de ayarlarım ama önceliklere bakarak elimde laptop olduğunu ve halen verim aldığımı hesaba katarsam çekingen davranırım.

    Çünkü önceki kurda 1800 olan bu laptop şimdi 2100 seviyesinde.

    Öte yandan gelir-gider sıkıntısı kurlardaki dengesizlik ve yükseklikle birleşince bu sorunun cevabı "beklerim" oluyor.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Bu yorum tüketiciyi korumak içinmi yoksa satıcıları zarara uğratmamak içinmi? Ne demek o yenisini beklemeyin hemen mevcut ürünü alın paranızı harcayın? Dolar, Euro dalgalanır siz boşverin fiyat neyse basın paranızı alın.Aşırı bilgilendirici olmuş röportaj. Çok teşekkürler. Bilinçsiz tüketici yaratmak yönünde çok başarılı.

  19. __kadıköyRAP__ dedi ki:

    Valla ben de ilk gördüğümde sokak röportajı sandım

  20. virusizmir dedi ki:

    Ayaküstü bi röportaj gibi olmuş, sanki yoldan geçen birini çevirip sormuşsunuz gibi

  21. kuntakinte dedi ki:

    izledim,doğru cvp vermişim. yanlız bi şey sorcam abla maşallah pek bi enerjik nie gülüyo o kdr çok

  22. M.Uzun dedi ki:

    sabırsız biriyim $ kuruna falan bakmıyorum pek .

  23. kosasker dedi ki:

    Huawei Honor u bekliyorum.

  24. kuntakinte dedi ki:

    cihazın fiyatını araştırırım en uygun olan yerden alırım

  25. MirAge42 dedi ki:

    Beklemede kalırım. Türkiye şartlarında para kolay kazanılmıyor.

" Satın Alalım mı? Bekleyelim mi? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Satın Alalım mı? Bekleyelim mi? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Satın Alalım mı? Bekleyelim mi? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "