Naughty Dog, Sony tarafından satın alınmadan ve oyun dünyasında bir ikon haline gelmeden önce küçük bir ekiple büyük işler başaran bağımsız bir stüdyo olarak biliniyordu. Ancak, yıllar içinde artan oyun geliştirme maliyetleri stüdyoyu Sony tarafından satın alınmaya götüren bir sürecin temel taşlarını oluşturdu. Naughty Dog’un kurucularından Andy Gavin, son günlerde yaptığı bir paylaşımda bu sürecin detaylarını açıkladı.

Sony’ye satışın temel nedeni neydi?

1986 yılında Jason Rubin ile birlikte Naughty Dog’u kuran Gavin, LinkedIn üzerinden yaptığı paylaşımda stüdyonun finansal geçmişine ışık tuttu. “80’lerin başındaki oyunlarımızın maliyeti 50 bin dolardan azdı,” diyen Gavin, bütçelerin hızla büyüdüğünü ifade etti. Örneğin, Crash Bandicoot gibi efsane bir oyun, 1994-1996 yılları arasında geliştirilirken 1,6 milyon dolarlık bir bütçeyle tamamlandı. Ancak işler burada bitmedi. 1999-2001 yılları arasında geliştirilen Jak and Daxter, 15 milyon dolarlık bir bütçe gerektirirken, 2004’te piyasaya sürülen Jak 3’ün maliyeti 45-50 milyon dolara kadar çıktı.

Jak & Daxter

Gavin, maliyetlerin bu denli artmasının stüdyoda büyük bir stres yarattığını belirtti. Bağımsız bir stüdyo olarak bu bütçeleri finanse etmenin zorluğu, Sony’nin Naughty Dog’u 2000 yılında satın almasıyla sonuçlandı. Gavin, bu satın almanın yalnızca mali güvence sağlamakla kalmadığını, aynı zamanda stüdyonun kaliteli oyunlar yapmaya devam edebilmesi için gerekli kaynakları sunduğunu dile getirdi.

Kullanıcılar isyanda: Yeni Windows 11 güncellemesi kaosa yol açtı!

Kullanıcılar isyanda: Yeni Windows 11 güncellemesi kaosa yol açtı!

Yayınlanan son Windows 11 güncellemesi bilgisayarlarda birçok kritik probleme yol açtı. Microsoft ortaya çıkan sorunları doğruladı.

Büyük bir firma tarafından satın alınmak, Naughty Dog için olumlu bir değişim yaratırken, bu durum her stüdyoyu aynı başarıya götürmüyor. Sony’nin 2023 yılında satın aldığı Firewalk Studios, Concord’u piyasaya sürdükten kısa bir süre sonra adeta balon gibi patlayarak kapatıldı. Ayrıca, Naughty Dog’un da 2024 yılında Sony’nin yeniden yapılandırma sürecinden etkilenerek bazı işten çıkarmalar yaşadığı biliniyor.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Büyük şirketlerin stüdyoları satın alması yaratıcı özgürlüğü etkiler mi? Yorumlarınızı bekliyoruz!