Sony’nin geçtiğimiz ay resmi olarak piyayasaya sürdüğü PS5 Pro, birçok oyuncu tarafından heyecanla karşılanırken, konsolun teknik detaylarıyla ilgili tartışmalar da hız kesmeden devam ediyor. Özellikle işlemci performansında büyük bir artış olmaması dikkat çekerken, Sony’nin bu kararı arkasındaki nedenler ilk kez net bir şekilde açıklandı. İşte PlayStation’ın lider mimarı Mark Cerny’nin PS5 Pro’da işlemci yerine ekran kartına odaklanmasının perde arkası…
PS5 Pro, kaynakları verimli kullanmaya çalışıyor
Digital Foundry ile yapılan röportajda konuşan Mark Cerny, PS5 Pro’nun tasarım sürecinde sınırlı kaynakların nasıl kullanılacağı konusunda bir tercih yapıldığını belirtti. Sony’nin amacının, mevcut nesil oyun deneyimini en üst seviyeye çıkarmak olduğunu vurgulayan Cerny, bu doğrultuda ekran kartı (GPU), bellek ve depolama gibi alanlara öncelik verildiğini açıkladı.
İşlemci tarafında büyük bir sıçramanın gereksiz olduğunu savunan Cerny, “Günümüzde oyunlarda görsel performans ve akıcılık daha fazla önem taşıyor. Bu nedenle kaynaklarımızı GPU’yu iyileştirmek için harcadık,” ifadelerini kullandı.
Insomniac Games’in çekirdek teknolojiler direktörü Mike Fitzgerald da aynı röportajda bu yaklaşımı destekledi ve günümüz oyunlarının çoğunun zaten PS5’in mevcut CPU’sunu tam kapasiteyle kullanmadığını dile getirdi.
Galaxy S22 kullanıcıları dikkat: Son güncelleme cihazı çökertiyor!
PS5 Pro’nun işlemci yerine ekran kartına odaklanması, bazı oyuncular arasında hayal kırıklığı yaratmış olsa da, bu strateji daha çok görsel kalitenin öne çıktığı bir nesilde mantıklı bir hamle olarak değerlendiriliyor. Özellikle ışın izleme teknolojisinin oyun dünyasında daha yaygın hale geldiği bir dönemde, Sony’nin bu tercihi, uzun vadede PS5 Pro’nun rekabet gücünü artırabilir.
Siz Sony’nin bu stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz? PS5 Pro’nun işlemci yerine GPU’ya odaklanması doğru bir tercih mi? Yorumlarınızı bizimle paylaşın!