Wing Commander serisinin yapımcısı olarak ünlendikten sonra oyun dünyasını bırakıp bir süre Hollywood’da film yapımcılığı yapan Chris Roberts, yıllar sonra oyun dünyasına Star Citizen ile döndü.
Topluluk fonlaması yöntemiyle 100 milyon doların üzerinde fon toplayan Star Citizen, tamamen PC odaklı bir uzay simülasyonu olarak tasarlanmışken, geliştirme aşamasında geçen 4 yılda, oyuna FPS modülü de eklendi ve tam bir MMORPG’ye dönüştü.
Oyuncular isyan mı ediyor?
Oyuncular ise dört yıldır geliştirme aşamasında olan oyunun ne zaman final sürümüne ulaşacağını merak ediyor ve bu konuda Chris Roberts’a baskı yapıyordu.
Roberts yeni yaptığı duyuru ile, oyundaki önemli geliştirme süreçlerinin açıkça görülebileceği bir ajanda yayınladıklarını açıkladı.
Bu linkten görebileceğiniz ajanda da oyunun Alpha 2.6 sürümünün 8 Aralık tarihinde yayınlanacağı görülüyor.
Ayrıca, farklı modüllerin, farklı geliştirme aşamaları hakkında detaylar yer alıyor.
Chris Roberts, oyunda kaliteden ödün vermelerinin mümkün olmadığını ve detaylar istedikleri kaliteye ulaşana kadar üzerinde çalıştıklarını, bunun da zaman aldığının altını çizdi.
Star Citizen için ayrıca farklı modüllerin yeni durumları hakkında tanıtıcı videolar yayınlandı.
FPS modülü Space Marines’in son durumu hakkında yayınlanan video da oyunun multiplayer FPS içeriğinin etkileyici bir noktaya geldiğini gösterdi.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=QW-f4ourFEc]
:: Sizce bu yüzyıl bitmeden Star Citizen’in bittiğini görmemiz mümkün olur mu?
Oyunseverler haklı. En azından kararlı bir sürüm yayınlamalı. Geliştirmeler ise tıpkı diğer firmalarda ki gibi dlc gibi belli aralıklarla oyuna eklenmeli. Misal fps modu otursun diye milleti yıllarca bekletmek yerine o opsiyon olmayan bir kararlı sürüm yayınlanmalı.
Shiftdelete bey bu oyunun rehberini yaparmisiniz nasil satin alip basliyabiliriz oyun bize neler sunuyor icerigi nasil vb gibi
Önce özet: I don't want to build a game. I want to build a universe.
Şimdi ayrıntı: Yahu adamlar daha geçen gamescom da açıkladılar zaten. 2.7 ile ticaret gelecek, 3.0 da gezegene iniş gelecek vs diye. Adamlar No Man's Sky gibi tırı vırı bir oyun yapmıyor, muhteşem bir dünya yaratıyor ve grafik detayından yapay zekaya, modellemeden etkileşimlere, canlı bir dünya yaratma çabasındalar. En basit vaadlerden biri; sadece sizin bulduğunuz bir gezegen düşünün, kimse keşfetmediği sürece tek ticaret yapan siz olacaksınız, yaşayan evren sayesinde bir gün bu gezegene toplu bir sipariş getirdiğinizde gezegenin supernova patlamasından ötürü yok olduğunu görecek ve kargonuzla kalakalcaksınız. Warp hızına çıktığınızda farklı yerler keşfedebilecek ve o yerler isim verebileceksiniz. İster yeni medeniyetler keşfedin, ister korsan olup savaşın, ister kaçakçı olun, ister ticaret yapın, ister madencilik, kargo ve/veya yolcu taşımacılığı yapın, zibilyontane seçeneğin olduğu açık dünya bir oyun yapıyorlar. Kısa sürmemesi normal.