StarCraft II satışa tam olarak hangi tarihte sunulacağı belli değilse de Blizzard, 2009 yılının sonunu işaret etmiş durumda. Hemen akabinde iki genişleme paketinin geleceği biliniyor. “Wings of Liberty“, “Heart of the Swarm” ve “Legacy of Void” ismindeki üçlemenin her birinde 30’ar seviyelik görevler olması bekleniyor.
Tahmin edebileceğiniz üzere Terran‘larla başlayacağız ama bu diğer ırklarla çok oyunculu ve online modda oynanamayacağımız manasına gelmiyor. Üçlemenin her ayağının tek başına bir oyun gibi olacağını iddia eden Blizzard, beklenti çıtasını iyice yükseltti. Genişleme paketlerinin tarihleri kesin olarak açıklanmadı ama birer yıl arayla yayınlanmaları bekleniyor. Bu da Protoss ırkının fanatiklerinin yaklaşık 3 yıl bekleyeceği anlamına geliyor.
#http://trailers.gametrailers.com/gt_vault/4868/t_starc2_battlereport3.flv#
{pagebreak::LAN Desteği Olacak mı?}
LAN Desteği Olacak mı?
Yapımdaki en büyük hayal kırıklığı LAN desteğinin olmaması. Korsan yazılıma karşı alınan bu önlem, gerçek rakiplerle oynamak isteyenleri Battle.net’e yönlendirecek. Bu yüzden oyundaki gelişmelerden Battle.net de nasibini almış durumda. Eşit seviyedeki oyuncuları denkleştirecek ve adil puan sıralaması yapabilecek kademeli bir sistem geliştirildi. Ayrıntıları henüz verilmese de, fanatiklerin istekleri doğrultusunda eklenen ve geliştirilen yeni özelliklerin de olacağı Blizzard’ın açıklamaları arasında bulunuyor.
Oyunda alışkın olduğumuz cut scene denilen, önceden hazırlanmış sinematik görüntülerin haricinde bitirilen seviyenin sonunda, o an render edilen videolar da olacak. Bu da her defasında farklı bir video izlemek manasına geliyor. Tüm bu görüntülerin sinematik kalitesinde olacağı da not olarak düşülmüş.
{pagebreak::Güç Dengeleri}
Güç Dengeleri
StarCraft II’nin resmi sitesinde pek çok Terran ve Protoss üniteleri varken, Zerg‘ler hakkındaki bilgiler nispeten kısıtlı. Güç dengeleri konusunda çok titiz olunduğu defalarca açıklandığı için, oyunun şu aşamasında dengeleri bozan ve en fazla üzerinde oynanan ırkın Zerg’ler olacağı neredeyse aşikar.
Savaş platformlarının daha gerçekçi olması bir yana, yakından incelendiği zaman neredeyse milimetrik şekilde simetrik olduğu da görülebiliyor. Firma belli ki online savaşlar sırasında hiçbir ırkın ya da oyuncunun en ufak bir strateji harici üstünlükle başlamasına izin vermeyecek.
{pagebreak::Finale Giden Yollar}
Finale Giden Yollar
Yapımda kazanç doğrultusunda da ek üniteler almak ve eldekileri geliştirmek mümkün. Altı çizilmesi gereken nokta, oyunun lineer bir şekilde ilerlemeyecek olması. Tüm görevlerin sonunda ulaşılacak final aynı olsa da, finale giden yollar teorik olarak sonsuz.
Terran ırkının aksine, Zerg sürümü RPG elementleri içeriyor. Zerg olarak amacımız Kerrigan’ı (Queen of Blades) her görevde seviye atlatmak olacak. Protoss ırkında ise tahmin edilebileceği üzere oyun diplomasi üzerine inşa edilecek.
:: StarCraft II’den beklentileriniz neler?
Yazan: Murat Karabulut