Son yıllarda oyun dünyasında açık dünya yapımları popülerlik kazanırken, Bethesda gibi dev şirketler de devasa haritalar ve sayısız içerik vadeden oyunlara odaklandı. Ancak Bethesda’nın son oyunu Starfield, karşılaştığı eleştiriler ile “1000 gezegenli” yaklaşımın beklenen sonucu vermeyebileceğini gösterdi.
Bethesda, Starfield eleştirilerinden ders çıkardı
Bethesda Game Studios yönetmeni Todd Howard, geçtiğimiz günlerde BAFTA ile yaptığı bir röportajda, Starfield’ın en çok eleştirilen yönlerinden biri olan “1000’den fazla gezegen” iddiasına değindi. Howard, bu kadar çok gezegen oluşturmanın, daha iyi kullanılabilecek geliştirme zamanı ve kaynağı harcadığını kabul etti.
Howard’ın açıklamasına göre geliştirme ekibindeki herkes, 1000 gezegen oluşturmanın mantıklı olduğuna ikna olmamıştı. Oyunun piyasaya sürülmesinden sonra, birçok oyuncu da keşfedilebilir dünyaların çoğunun görevlere sahip olmadığını olduğunu fark etti.
Apple fiziksel tuşlara geri dönüyor! Dokunmatik devri bitiyor mu?
Apple, iPhone 16 ile birlikte fiziksel tuşlara geri dönmeye başladı? Dokunmatik ekranlardan uzaklaşıyor muyuz?Bu durum ise eleştirilere ve Starfield’ın nitelikten ödün verdiği yönündeki eleştirilere yol açtı. Howard, geriye dönüp baktığında 1000 gezegen fikrinin hata olduğunu dile getirdi.
30 Eylül’de piyasaya sürülecek olan Shattered Space eklentisi ise tek bir gezegene (Vaʼruunʼkai) odaklanarak farklı bir yaklaşım benimsiyor. Bu, geliştiricinin çok sayıda cansız gezegen yaratmak yerine, gelişmiş mekanlar ve görevlerle gerçek bir anlatım oluşturmasını sağlayacak.
Shattered Space’in Starfield’ın eleştirilen yönlerini ele alarak oyunculara daha tatmin edici bir deneyim sunup sunmayacağı ise zamanla anlaşılacak. Ancak Bethesda’nın eleştirilerden ders çıkardığı ve gelecekteki projeleri için yeni kararlar alacağı açık.