Starfield oynanış açısından henüz kendini göstermedi, ancak şimdiye kadar grafik ve tasarım bakımından gördüklerimizin merak uyandırdığını söyleyebiliriz. Starfield geliştiricilerinin yeni röportajı, Bethesda’nın “NASA-Punk” stilini benimseyeceğini söylüyor.
Oyunla bağlantılı yarışmayı duyuran Bethesda, ana illüstrasyonun yapımına ilişkin bir video yayınladı ve bu vesileyle oyunun tasarımını konuşmaya geri döndü. İllüstratör, animatör Rick Vicens ve Bethesda’nın baş sanatçısı Istvan Pely, söz konusu yeni bilim kurgu destanı için seçilen “NASA-Punk” stili hakkında ilgi çekici demeçler verdi.
Starfield’ın NASA-Punk stili nedir?
Oyunun kendi yönetmeni Todd Howard dahil birçok kişi Starfield’ı “uzaydaki Skyrim” olarak adlandırıyor olsa da, Starfield’ın tamamen farklı bir estetiğe sahip olacağından şüphe duymuyoruz. Ancak artık, Bethesda’nın uzay oyunu için “NASA-punk” adını verdiği bir tarzı benimsediğini biliyoruz.
Bethesda’nın baş sanatçısı Istvan Pely, projenin başlangıcında oyunun genel estetiğini oluşturmaya çalıştıklarını ve ardından NASA-Punk teriminin, daha gerçekçi ve tanınabilir bir bilim kurgu evrenini tanımlamak için kullandıklarını söylüyor.
“Starfield dünyası için gerçekçi bir yaklaşım istedik. Mevcut uzay teknolojisine dayanan ortak bir çizgi çizmek ve gelecekte neler olabileceğini inandırıcı bir şekilde tahmin etmek mümkün.”
Baş animatör Rick Vicens ise Starfield’in NASA-Punk stili için izledikleri yolun bir hayli ilginç olduğunu itiraf etti:
“NASA-punk dediğinizde sanat ekibi bu iki kelimeyi anında anlayıp işe başladı. Sanat yönetmenliğimiz için mükemmel bir terimdi ve herkesi aynı kavramda tuttu. Projenin başlangıcında bu tarzın benimsenmesinin kritik olduğunu düşünüyorum.”
Starfield’ın çıkış tarihi 11 Kasım 2022, ancak bu yaz, muhtemelen bu yılki E3 sırasındaki Xbox ve Bethesda sunumunda bir kez daha resmi olarak göreceğiz.
Starfield’in NASA-Punk stili hakkındaki görüşlerinizi yorumlar kısmında ve SDN Forum‘da bizimle paylaşabilirsiniz.