Oyunların satışları ve içerikleriyle Hollywood‘u solda sıfır bıraktığı artık çok bilinen bir gerçek. Ancak bu yapımların büyümesi demek, kullanıcılar için bir sorun da oluşturuyor. Çünkü oyunlar giderek DVD’lere sığmaz hale geldi. Blu-Ray ise hala lüks bir teknoloji. Haliyle her ikisinin de gelecekte yeri yok. Oyun firmaları tüm yatırımlarını düşük maliyetle, en iyi satış miktarını yakaladıkları dijital medyalara yapıyor.


Steam gelecekteki imparatorluğu için adımlarını atıyor

Şu anda bu sektörün yüzde 70‘i Steam‘in elinde. Ancak rakipleri firmanın bu başarıya haksız yöntemlerle ulaştığını iddia ediyor. Piyasanın yüzde 10’una sahip, Stardock‘un CEO’su Brad Wardell rakiplerinin yöntemlerini eleştirdi. Wardell, Steam’in dijital ürünlerde kısıtlamalar getiren DRM‘i yanlış amaçlarla kullandığını iddia ediyor. Half Life, Left 4 Dead, Modern Warfare 2 gibi oyunların, sadece Steam bazlı çalışması, Stardock CEO’suna göre programın başarısın ardındaki gerçek. Firmanın kullandığı bu yöntem ne kadar etik bilinmez ancak Steam’in geleceğin en büyük dijital tekellerinden biri olacağı kesin.

:: Steam’den memnun musunuz?