Önümüzdeki yıl 6. versiyonunun da yayınlanması beklenen Street Fighter video oyunun yapım sürecindeki A-4 kağıtlara çizilmiş olan tasarımları ortaya çıktı. Capcom şirketinin yaklaşık olarak 34 yıl önce piyasaya sürdüğü video oyunu ülkemizde de Atari Oyun Makineleri aracılığıyla oldukça popülerdi.
Osaka merkezli şirket, 1988’de Ghouls’n Ghosts, 1989’da Final Fight ve 1991’de Street Fighter II oyunlarıyla ardı ardına popüler olacak oyunlara ev sahipliği yaptı. Birleşik bir arcade platformu kullanan Capcom’un güçlü bir grafik işleme hattı vardı. Capcom’un en popüler oyunu olan Street Fighter’ın, yapım sürecindeki çizimlerinin detayları ise haberimizde…
Capcom, Street Fighter 6 için ilk ipucunu verdi!
Ünlü Japon oyun şirketi Capcom, uzun bir süredir duyurulması beklenen Street Fighter 6 ile ilgili sessizliğini en sonunda bozdu.Karolar ile oluşturulan milyon dolarlık oyun; Street Fighter
16×16 kiremit adı verilen katmanlarla birlikte oluşturulan karolar karakter pozlarını oluşturuldu. Yatay ve dikey çevirme gibi birkaç temel işlemin yanı sıra, kullanılan CPS-1 sistemi karoları değiştiremiyordu. Şuan için sizlere aktardığımız bu teknoloji sizler için basitmiş gibi gözükse de, o zamanlar için ekranın bu kadar çoğunu hareket ettirmek gerçekten büyük bir başarıydı. “The Punisher” gibi bir oyunda, son patron, 80 karoya kadar ulaşan pozlardan oluşur.
CPS-1’in yapabildikleri sanatçılar için bir nimet olsa da proje yöneticileri için büyük bir sorundu. Çok fazla ROM kullanılması gerekiyordu ve bu çipler fazlasıyla pahalıydı. Bütçenin yarattığı sorunların çözümü ise kağıt levhalar ve makas şeklinde geldi.
Popüler oyun tasarımcısı olan Akira Nishitani o dönemlerde tasarruf yaptıklarını, “Sahip olduğumuz kapasiteyi en iyi şekilde kullanmak için ROM’un kapasitesini bir tahtaya yazdık ve piksel karakterlerini tahtaya kesip yapıştırdık. Kartta boş alan varsa, ROM’da açık kapasite vardır. Böylece oradan bir bulmaca gibi boşlukları doldurmaya başladık.” sözleriyle ifade etti.
ROM’lardaki boşlukları doldurmak için görsellerin arasında boş kalan yerlere alakasız çizimler yerleştirmek sanatçılar için zorlu bir süreçti. Street Fighter II’nin OBJ katmanı, toplam 4.6 MiB olan 144 yapraktan yapıldı. Bayt açısından en çok ağırlığa sahip olan karakterler sırasıyla; Zangief (19), ardından Honda (15), Dhalsim (14, çizim olarak ince bir karakter ama çok esniyorz), Blanka (15), Ryu (13,5), Guile (11), Chun- li (10), Diktatör (9, pelerini bütün bir sayfa alır!), Sagat (6), Boxer (6), Pençe (6) ve Ken (3).
Grafiklere baktığımızda, Street Fighter’daki Ken karakterinin inanılmayacak kadar az miktarda yani üç sayfa tükettiğini görebiliyoruz. Bunun nedeni ise Ken’in Ryu karolarının üzerinde bir yama olması.
Street Fighter karakterlerinin orijinal A-4 üzerindeki çizimlerini görünce neler hissettiniz? Araştırmamızı istediğiniz başka oyunlar varsa yorumlarda belirtebilirsiniz…
age of empire araştırılmalı
Final fight ı da araştırır mısınız, bence o da müthiş bir oyundur
Kesinlikle! Hatta SF yerine Final Fight planlanmış en başta yayınlama için
duygulandım
Final fight ı da araştırır mısınız
Nft si satılacak belliki
Ken kraldir