Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelTeknoloji ile değişen 5 bahar alışkanlığımız!

Teknoloji ile değişen 5 bahar alışkanlığımız!

Bahar mevsimi hepimizi motive eden, hayat veren, metabolizmamızın yeniden canlandığı eşsiz aylar. Peki teknolojinin, binlerce yıldır geleneklerimize yerleşmiş olan bahar alışkanlıklarını nasıl değiştirdiğini hiç düşündünüz mü? İşte, teknolojiyle değişen 5 bahar alışkanlığımız.

Baharın önemini anlamak için özellikle Kuzey Avrupa toplumlarına bakmak gerekiyor. Yılın çok uzun zamanı boyunca kapalı bir havayla karşılaşan, güneşle buluşamayan Kuzey Avrupa toplumlarında, depresyon önemli bir problem ve bu sorunu yenmek için çoğu Avrupa ülkesinde “güneş ışığı” simülasyonu yapabilen özel lambaların büyük rağbet gördüğünü biliyoruz. Neyse ki, Türkiye yılın her dönemi insanın içini ısıtan, ruhunu hafifleten güneşli havalara sahip. Ama yine de bahar aylarının kalbimizdeki yeri çok başka. Fakat artık bahar aylarının tadını, keyfini daha fazla sürüyor olabiliriz zira artık teknolojiyle zenginleşen yaşamamızda baharın güzelliklerine odaklanabilmek için daha fazla fırsata sahibiz.

Elektrikli bisikletler

Bahar aylarında bisikletleri dışarı çıkarmak, uzun uzun bisiklet sürmek güzel bir alışkanlığımız ancak şunu da biliyoruz ki, yaş ilerledikçe insanların bisiklete binme alışkanlığı kayboluyordu, zira bisiklet hafif yokuşlarda bile yükse fiziksel güç isteyen bir araç. Ama elektrikli bisikletler sayesinde insanoğlu medeniyeti artık bu handikapı ortadan kaldırdı. Her yaştan insan artık “o yokuşu nasıl çıkacağım” diye endişe duymadan, bahar aylarında gönüllerince bisiklete biniyor, sahillerde ve orman içi yollarda bisikletiyle keyif sürüyor.

Sosyal medya paylaşımları

Garip ama gerçek, sosyal medyadaki paylaşım alışkanlıkları insanları daha fazla gezmeye teşvik ediyor. Eskiden, çoğu insan yerinden kalkıp bahar aylarında kırlara, doğaya, şehrin kültürel merkezlerine akmak için çok daha isteksizken artık sosyal medyada paylaşım yapmak, biraz da o ünlü özdeyişmizdeki gibi, “dostlar alışverişte görsün” motivasyonu ile artık kapalı havalar yerini güneşe bırakır bırakmaz, bir yere gitmek, gezmek, görmek için heyecanla plan yapmaya başlıyoruz, bahar gezilerine çok daha fazla önem gösteriyoruz. O zaman, elimizdeki cep telefonları, sosyal medya paylaşımları bizi daha aktif, daha sağlıklı, daha güzel bir yaşam sürmeye motive ediyor dersek, hiç de yanlış olmaz.

Navigasyon uygulamaları

Bahar ayları gezmek tozmak için çok güzel fırsatlar doğuruyor evet ama ceplerimizde akıllı telefonların olmadığı döneme göre artık çok daha cesurca geziyoruz zira artık kaybolma riskimiz çok daha düşük. Bir zamanlar sadece doğa sporları ile uzmanlık derecesinde uğraşanların cebinde olan gelişmiş GPS cihazları artık hepimizin cep telefonunda standart olarak geliyor ve üç beş arkadaş bir araya gelip o ormana kamp yapmaya, bu patikayı keşfe çıkmaya, şu tepeye tırmanmaya daha fazla cesaret edebiliyoruz. Zira artık akıllı telefonlu modern dünyada, doğada kaybolmak gibi bir tehlike kalmadı. Ve hatta çok uygun fiyatlara edinebileceğiniz minicik ama kameralı dronle’lar sayesinde, bulunduğumuz bölgeyi kuş bakışı olarak onlarca metre yukarıdan inceleyip yolumuzu yönümüzü birkaç dakika tespit edip gezimize devam etmemiz de mümkün.

Güneş enerjisi hep bizimle

Evet, dijital teknolojilerin bizi eve daha fazla bağladığını söylemek mümkün, sonuçta artık iş hayatımız bile esnek bir hal aldı ve ofiste olmasak da evimizde bile e-maillerimize bakmak, telefonlarımıza, bilgisayarlarımıza daima erişmek durumunda kalabiliyoruz. Ama teknoloji artık güneş enerjisi toplayan panellerin gelişmesine ve ucuzlamasına neden oldu ve bu sayede dijital dünyadan hiç kopmadan, uzun saatler ve hatta günler boyunca bir elektrik prizi olmadan dijital cihazlarımızı çalıştırmaya devam edebiliyoruz. Ev-ofis çalışmak durumunda olan çoğu insan bahar aylarında, aracına atlayıp güzel bir gölün kenarında bir hafta kamp kurabilir, kuş sesleri arasında uyanıp, bütün gün gölden balık tutarak kendine yoğun bir bahar terapisi yapabilir ve yine de bütün işlerini aksatmadan dijital cihazlarından takip edebilir. Çünkü, yaşasın güneş enerjisi.

Sosyal spor uygulamaları

Sosyal medya uygulamalarından biraz daha farklı olarak, Endomondo gibi sosyal spor uygulamaları, bizi sadece fitness salonlarında kardiyo yapmak, ağırlık çalışmak konusunda değil, havalar güzel olduğunda dışarı çıkıp uzun koşulara ve yürüyüşlere çıkmak konusunda da motive ediyor. Rotamızı, hızımızı/süremizi, rekorlarımızı sosyal medyada paylaşmak kadar, uygulamayı kullanan diğer arkadaşlarımızla sanal yarışlar düzenlemek, rekabet yaşamak da spor yapmayı, aktif ve hareketli bir yaşam sürmeyi daha eğlenceli bir hale getiriyor. Bahar aylarını da bulmuşken, elbette fırsatı değerlendirip patikalara, koşu yollarına, bisiklet yollarına daha fazla giriyoruz.