Kasım ayından bugüne çıkışıyla büyük olay olan The Day Before, bildiğiniz gibi satıştan kaldırılmış ve satın alanlara ücret iadesi yapılmıştı. Geliştiricinin açıklaması ise ‘başaramadık’ minvalinde basit olmuştu. The Day Before geliştiricileri, bir açıklama yaptı. Görünen o ki durum o kadar basit değilmiş.
The Day Before geliştiricileri, günde en az 16 saat çalışıyormuş
Perde arkasındaki kaosu araştıran gazeteciler, The Day Before geliştiricisi Fntastic’in 16 eski çalışanı, bir gönüllü ve yayıncı Mytona’nın yedi çalışanıyla görüşerek gerçekleri ortaya çıkardılar. The Day Before geliştiricileri, çalıştıkları ortamın ne kadar insanlık dışı olduğundan bahsettiler. Acımasız vardiyalar, gerçekçi olmayan teslim tarihleri ve mobbinge varan yönetim uygulamaları dolu.
Başlangıçta kış temasına ve karikatürize görsellere sahip küçük ölçekli bir hayatta kalma oyunu olarak tasarlanan The Day Before, sert bir dönüşüm yaşamış. İlk orijinal plandan memnun olan geliştirme ekibi, daha gerçekçi görseller ve daha geniş alanlar talep eden yöneticilerin ani değişikliklerine ayak uyduramamış. Zira gerekli süre bile tanınmamış.
Oyunun evrimi, endüstri trendlerinden ve diğer oyun sürümlerinden etkilenen anlık değişikliklerle, bir maymun iştahıyla belirlenmiş. Geliştiricilere Baldur’s Gate 3, GTA Online ve Hogwarts Legacy gibi popüler oyunların özelliklerini taklit etmeleri talimatı verilmiş ve bu da geliştirme sürecinde The Day Before’un tamamen farklı üç versiyonunun ortaya çıkmasına neden olmuş.
Baskı ve makul olmayan taleplerin çoğunun Fntastic’in kurucuları ve kardeşleri Eduard ve Aisen Gotovtsev tarafından yönlendirildiği bildiriliyor. Şirket yönetimi, ekipten “büyük bir aile” olarak bahsetmesine rağmen, işten kovmayı bir motivasyon biçimi olarak kullanarak kötü bir çalışma ortamı yaratmış. Gerçekçi olmayan son teslim tarihleri ve aşırı vaatler stresi artırırken, kaynaklar çalışanların “düşük kaliteli” ses kayıtlarını teslim etmek gibi küçük hatalar nedeniyle para cezalarıyla karşı karşıya kaldıklarını da ortaya çıkardı.
The Day Before geliştiricileri günde 16 saatten az çalışmıyormuş. Bazı çalışanlar aylarca izin kullanamamış, hatta bir çalışan 1,5 yıldan uzun bir süre Cumartesi izin kullanamamış. İş bir noktada duş alabilmek veya yemek yemek için birkaç saatlik mola almak için yalvarmaya kadar gitmiş.
Böylesine sancılı bir sürecin ardından tamamlanmamış bir şekilde 7 Aralık 2023’te piyasaya sürülen oyun, 1 hafta sonra yayından kalktı, stüdyo kapatıldı ve oyunu satın alanlara para iadesi yapıldı. Stüdyo ise sadece ‘Bu bizim ilk büyük deneyimimizdi. Olur böyle şeyler’ diyerek işten sıyrılmaya çalıştı.
allahsızlar…
Bunlara inanan var mı gerçekten. İlk trailer zaten bütün oyunların karışımıydı. Hazır assetlerden döşemişler oyunu. 3 4 tane girilen mekan var. Bu nasıl açık dünya
Bizim sorunumuz değil ayrıca ne şartlarda yapıldığı da kimsenin umurunda değil kimse kusura bakmasın acıtasyon yemezler.
Yakın zamanda bi geliştirici hazır assetler ve doğru hatırlıyorsam 20000 dolar harcayarak 200 saat uğraşarak yayımlanan the day beforedan daha iyi bi oyun çıkardı acaba bu raportak tepki çekmemek için uydurulan bişeymi