Crimson olarak bilinen bağımsız bir geliştirici, oyun pazarlamasında aşırı vaatlerde bulunma konusunda ders niteliğinde bir olaya imza attı. Crimson, tanıtılanla son ürün arasında dağlar kadar fark olmasından eleştirilen The Day Before için parodi bir fragman hazırladı.
Bağımsız geliştirici, The Day Before parodi fragmanını yapmak için 300 saat ve 1.500 dolar harcadı
The Day Before’un parodi fragmanını oluşturmak için 300 saatlik bir çalışma ve 1.500 dolarlık bir harcama yapan Crimson, projesine “The Day After” ismini verdi.
Parodi fragman, The Day Before’un kendi fragmanlarında verilen iddialı vaatleri hicvediyor ve hype’a kapılmaya karşı bir uyarı görevi görüyor diyebiliriz.
Bu parodi fragman için ilham kaynağı, yaygın hatalar ve geliştirici Fntastic’in sonunda “finansal başarısızlık” ilan etmesiyle çalkantılı bir çıkış süreci yaşayan The Day Before. Oyunun yayıncısı geri ödeme yapmak için devreye girdi ve The Day Before sunucuları sonunda kapatıldı.
Crimson, oyun endüstrisinde fazla vaatte bulunmanın tehlikelerini vurgulamak için bir fırsat gördü ve The Day Before’un karşılaştığı zorluklara rağmen projelerini tamamlamak için yola çıktı.
Yaklaşık 13 dakika süren “The Day After” fragmanı, terk edilmiş şehirlerde keşif sahnelerini ve zombilerle karşılaşmaları gösteriyor. Crimson’ın amacı, The Day Before’un fragmanlarında görülen aynı vaat düzeyini yakalamak ve pazarlama aldatmacasının potansiyel tuzaklarına ışık tutmak.
The Day Before’un akıbetini değerlendiren Crimson, oyunun yaşadığı sıkıntılara şaşırmadığını ifade ederek şunları söyledi: “Fragmanlar konusunda yanıldığımın kanıtlanmasını ve tonlarca içerikle büyük bir çıkış yapmayı ve temelde konseptlerinde başarılı olmayı gerçekten çok istiyordum ama maalesef bu olmadı.”
“The Day After” için 300 saat harcadıktan sonra Crimson, tamamlanmış projeyi yayınladı, ancak bunun oynanabilir bir oyun olması amaçlanmıyor. Geliştirici bunun yerine, silah ve dövüş sanatlarını harmanlayan yukarıdan aşağıya bir aksiyon nişancı oyunu olan “Suit for Hire” adlı mevcut projelerini takip edecek bir hayatta kalma co-op oyunu için gelecek planlarına sahip.
Parodi fragman, bir oyunu abartmanın potansiyel sonuçlarının ve oyun topluluğunda beklentileri yönetmenin öneminin bir kanıtı olarak hizmet ediyor. Siz ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.