Bildiğiniz üzere Sony, Naughty Dog tarafından yaklaşık 4 yıldır geliştirilen ve oyuncular tarafından büyük ilgi görmesi beklenen The Last of Us Online projesinin iptal olduğunu duyurmuştu. Naughty Dog cephesini de karıştıran bu gelişmeyi ve yakın dönemde yayınlanan, 100 kişinin bile oynamadığı Concord gibi bir oyunun nasıl piyasaya çıkabildiğini konuşacağız.

The Last of Us Online, çevrimiçi modlarıyla çığır açacaktı

Bloomberg muhabiri Jason Schreier, geçtiğimiz haftalarda yaptığı bir açıklamayla, The Last of Us Online’ın iptal edilmesi ile deyim yerindeyse Sony’de çok kellenin gittiğini ve Sony’nin bu durumun bedelini ağır ödettiğini belirtmişti. Peki, Sony ve Naughty Dog cephesi oyunu neden piyasaya süremedi? Ardından Concord gibi bir fiyakoyla neden karşımıza çıktı?

concord-yayinlanirken-the-lasf-of-us-online-neden-iptal-edildi-2

Concord, Firewalk Studios tarafından sekiz yıl boyunca geliştirilen bir oyun olmasına rağmen, çıkışının ardından büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Steam platformunda en yüksek eş zamanlı oyuncu sayısı sadece 697 olan oyun, büyük bütçeli bir yapım için oldukça düşük bir rakam. Bu durum, oyunun geliştirilme sürecinde nasıl onay aldığı ve neden iptal edilmediği sorularını gündeme getiriyor.

Oyun endüstrisi uzmanları, Concord’un başarısızlığının birkaç nedeni olduğunu belirtiyor. Öncelikle, kahraman nişancı türünün popülerliğini yitirdiği bir dönemde piyasaya sürülmesi, buna ek olarak Valve gibi dev bir firmanın aynı türde bir oyunu ücretsiz olarak sunduğuı bir dönemde gelmesi, oyunun zamanlamasının kötü olduğunu gösteriyor.

Ayrıca, karakterlerin tasarımı ve oyunun hikaye anlatımı da çok ciddi eleştiri konusu oldu. Marvel tarzı espri dolu diyalogların aşırı kullanımı, oyuncular tarafından sıkıcı ve tabir-i caizse ‘lakayıt’ bulundu.

The Last of Us Online projesinin iptal edilmesi ise bambaşka bir tartışma konusu. Halihazırda duyurulmuş, hayran kitlesi oluşmuş ve muhtemelen yüz milyonlarca dolar yatırım yapılmış bir projenin rafa kaldırılması, Sony’nin proje yönetimi konusundaki tutarsızlığını gözler önüne seriyor. Üstelik bu proje, PlayStation’ın en önemli IP’lerinden birine bağlıydı ve HBO dizisiyle de sinerji yaratma potansiyeline sahipti.

Bu iki projenin kaderi arasındaki tezat, Sony’nin karar verme mekanizmalarını sorgulatıyor. Concord gibi pazar araştırması yetersiz görünen bir oyunun geliştirilmesine devam edilirken, The Last of Us Online gibi devasa bir yapımın iptal edilmesi, şirketin önceliklerinin ne olduğu konusunda soru işaretleri oluşturuyor.

Sektör analistleri, Sony’nin bu kararlarının arkasında ne olduğuna dair çeşitli fikirlere sahip: Bazı uzmanlar, şirketin risk alma konusundaki tutumunun değiştiğini ve daha güvenli projelere yöneldiğini öne sürüyor. Diğerleri ise, PlayStation’ın canlı hizmet oyunları pazarında yaşadığı zorlukların, bu tür projelere yaklaşımını etkilediğini düşünüyor.

The Last of Us Online, belki bir gün yeniden karşımıza çıkacak. Ancak canlı hizmet oyunlarının uzun vadede arkasında durulması beklenen yapımlar olduğu düşünülürse, Sony’nin bu riski bir şekilde alamadığı belli oldu.

Read this news article in English