Yaz aylarında Twitter’a (veya X) rakip olması için tanıtılan Threads, günümüzde neredeyse sıfırlanmış durumda. Tarihin en hızlı büyüyen platformu olsa da, kullanım oranları aynı hızda düştü. Son olarak Meta, Threads gönderilerini Facebook ve Instagram’da göstermeye başladı.
Facebook ve Instagram’da Threads dönemi başladı
Meta, az kullanılan platformu Threads’teki etkileşimi artırma çabalarını hızlandırdı. Şirket, uygulamada popüler olmuş gönderileri Instagram ve Facebook’ta göstermeye başladı. Ancak kullanıcıların izni olmadan Facebook’un ana sayfasına dahil etmesi tartışma yarattı.
Facebook’ta “Threads’te Senin İçin” olarak adlandırılan yeni özellik, gönderilerin tüm kullanıcılara gösterilmesini amaçlıyor. Bu, Meta’nın metin tabanlı uygulamasını tanıtmak için şimdiye kadar uyguladığı en garip stratejilerden biri.
Geçtiğimiz aylarda kullanıma sunulan Threads; kullanıcıların fotoğraf, video ve metin paylaşmasına olanak tanıyor. Ancak son zamanlarda günlük kullanıcıların azalmasıyla ilgi çekmekte zorlandı. Meta ise işleri tersine çevirmek için diğer platformlarından destek almaya başladı.
Örneğin, gönderileri Instagram’da Hikaye olarak paylaşmak mümkün. Ancak Threads’in Facebook’a izinsiz şekilde sunulması, kullanıcılar tarafından tepkiyle karşılandı. Çünkü “Threads’te Senin İçin” bölümünü devre dışı bırakmanın bir yolu bulunmuyor.
Gizlilik uzmanları ise şeffaflık ve onay eksikliği konusunda endişelerini dile getirdi. Threads samimi paylaşımlar için tasarlanmış olsa da, kullanıcılardan habersiz Facebook’ta yayınlanması sorunlara yol açabilir. Ayrıca birçok Facebook profilinin, Threads kullanmadığının da altını çizmek gerekiyor.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!