iPhone 12 ve iPhone 12 Pro’nun Türkiye’de satışa başlamasının ardından ünlü yönetmen ve fotoğrafçılar İstanbul’u objektiflerinden paylaştılar. Çekimlerinde iPhone 12 Pro’nun yeni kamera özelliklerini deneyimleyen yönetmen ve fotoğrafçılar Dolby Vision, Gece Modu ve Ultra Geniş özelliklerinden faydalandılar.
iPhone 12 Pro Max ekranı, Note 20 Ultra’yı geçemedi
Yönetmen ve fotoğrafçı Cem Talu’dan “Hızlı Çekim” İstanbul
Cem Talu bol bol yürüyüş yaptığı pandemi döneminde yaşadığı ve gözlemlediği İstanbul’u yeni iPhone 12 Pro ile çekmek istemiş. Çekmeye başladıktan sonra, kendisine “biraz da şu bölgeden mi çeksem?”, “İstanbul’u şöyle bir açıdan nasıl yakalarım?”, “köprüyü en yakın nereden, saat kaçta çekebilirim?” gibi sorular sorarak çekimi ve de gününü daha eğlenceli hale getirdiğini söyleyen Talu yaşadığı bölgenin değişik anlarını gösterebilmek için Hızlı Çekim video kullanmaya karar vermiş.
Cem Talu videoyu düzenlemek için farklı uygulamaları denediğini belirtiyor ancak iPhone’nun kendi kamera uygulamasından daha çok memnun kaldığını ve hem çok basit hem de en iyi sonuçları orada yakaladığını ekliyor. Videonun montajını Final Cut Pro ile gerçekleştiren Talu, süreçte en zor kısmın yakaladığı yüzlerce görüntü arasından seçim yapmak olduğunu söylüyor.
Boğaza duyduğu aşkı Ultra Geniş açı filmle paylaşan Ödüllü yönetmen Mu Tunç
Yönetmen Mu Tunç, iPhone 12 Pro ile Boğaz’dan çektiği Ultra Geniş kamera görüntülerinden oluşan kısa filmiyle, yaşadığımız bu garip zamanlarda, doğup büyüdüğü şehir olan İstanbul’a sevgisini herkesle paylaşmak istemiş. “Boğaz Aşkı” filmiyle, dünyada yeni gelişen “dikey sinema” hareketinin de ülkemizdeki önemli örneklerinden biri olmasını hedefleyen Mu Tunç, kendisini “İstanbul’u sahiplenen bir yönetmen” olarak tanımlıyor ve artık gelişen teknolojiyle eskisi gibi ekipmanlara ihtiyaç olmadan, cebindeki iPhone 12 Pro ile istediğini, gönlünden geçtiği şekilde çekebildiğini belirtiyor.
Mu, özellikle yeni iPhone 12 Pro ile birlikte “dikey sinema” örneği bir film yapmak istemiş, çünkü geleceğin dijital formatlarından birinin “dikey sinema” olacağına inandığını belirtiyor ve ekliyor: “Çağımızın “sinema salonu” kesinlikle artık “cep telefonu ekranı” ve bu ekranı doğru kullanan mantıkta filmlere ihtiyaç duyuluyor, bu nedenle özellikle bu filmi geleceğe bir mesaj olabilmesi ve yeni gelen genç sinema hareketine bir mesaj niteliğinde “dikey sinema” olarak yapmak istedim.”
Mu çekim sırasında herhangi bir gimbal kullanmadığını ve düzenlemeye ihtiyaç duymadığını ekliyor.
Reklam ve müzik video yönetmeni Berat Tunç ile İstanbul yollarında
İstanbul’un kendine has keşmekeşini görsel sanatçılar için muazzam bir hazine olarak tanımlayan Berat Tunç, insanların aynı yollarda apayrı hikayelere denk geldiğini düşünüyor. Bu sebeple her zaman elinin altında olan iPhone’u ile kaçırmadan bu hikayeleri anında kayda almak istemiş. Kişisel projelerinde sadece iPhone ile çekilen ve montajlanan içerikler üretmeyi deneyen yönetmen geçen sene ilk çalışmasını iPhone 11 Pro ile çekip kurguladığı WE ARE HERE ISTANBUL videosuyla yaptığını belirtiyor.
iPhone ile İstanbul videosunda özellikle Ultra Geniş kamerayı kullanan Tunç, istediği sinematografik etkiyi bu şekilde sağladığını belirtiyor. iPhone 12 Pro’nun 10 bit görüntü kaydediyor olması sayesinde renk testlerinde olumlu sonuç verdiğini ekliyor.
Berat Tunç, iPhone 12 Pro deneyiminde kendisini en çok şaşırtan gelişmenin LiDAR teknolojisi olduğunu belirtiyor. AR teknolojisiyle de kendi video anlayışına uygun içerikler üretmek için kafa yormaya başladığını ekliyor. İstanbul çekiminde iPhone 12 Pro’nun kamera uygulaması ile çeken Tunç, düzenleme için Videoleap uygulamasını kullanmış. Yönetmen şu aralar TRT Belgesel kanalı için Şehirden Uzakta isimli bir belgesel dizisi yönetiyor.
Fotoğrafçı ve Gezgin Çiler Geçici ile Haliç
Instagram’da Audiosoup hesabından paylaşımlar yapan fotoğrafçı ve gezgin Çiler Geçici iPhone 12 Pro’yu eline aldığı gibi kamera özelliklerini test etmek istemiş. İlk fırsatta kendini sokağa atan Geçici, gün batımında ve ışıklar yanmaya başladığında çekim yapmak için Galata Köprüsü’ne koşmuş. Gün batımı saatlerinde Haliç gerçekten harika fotoğraf verdiğini belirten fotoğrafçı havanın kararmaya başlamasından itibaren Gece Modu’nun kendini belli ettiğini söylüyor.
Geçici, iPhone 12 Pro’nun Gece Modu’nun canlı renklerde, keskin fotoğraflar çekmesini sağladığını belirtiyor. Ayrıca diyafram açıklığının f/1.6 olmasının Geniş kamerada çok işine yaradığını ekliyor. Fotoğrafçı en kısa zamanda LiDAR özelliğini denemek istediğini ve gece portreleri çekmek için tekrar çekime çıkmayı planlıyor. Loş ışıkta hızlı netleme yapabilmek için bu özelliğin harika olduğunu ekliyor.
Çiler Geçici fotoğraflarını çekerken her zaman iPhone’nun Kamera uygulamasını kullanıyor ve düzenleme yaparken de Fotoğraflar uygulaması ve Lightroom uygulamasını kullanıyor. Fotoğraf ve videolara yukarıdaki görsellere tıklayarak ulaşabilirsiniz.