13 Mayıs 2020 tarihinde oyun motoru yapımcısı Epic Games tarafından duyurulan ve geçtiğimiz Mayıs ayında erken erişime açılan Unreal Engine 5 ilk demolarıyla izleyenleri mest etmişti. Ancak bu hafta içerisinde Ziva Dynamics isimli geliştirici tarafından yayınlanan yeni videolar, bizleri gelmiş geçmiş en iyi yüz animasyonlarıyla karşı karşıya bıraktı.
Unreal 5 görsellik bir başka seviyeye taşıyor
Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz yılın Mayıs ayında, Unreal Engine 5’in duyurusu PlayStation 5 üzerinde gerçek zamanlı çalışan bir demo ile duyurulmuştu. İnteraktivite, dinamik aytınlatmalar ve inanılmaz detay seviyesiyle izleyenleri kendine hayran bırakan demo, gelecekte nelerle karşılaşabileceğimizi gözler önüne seriyordu. Öyle ki yayınlanan videonun önceden hazırlandığı ve CGI olduğu dahi iddia edildi.
Yukarıda tekrar izleyebileceğiniz demonun daha ne kadar ileriye taşınabileceğini düşünürken, Ziva Dynamics isimli geliştirici yepyeni bulut tabanlı yüz animasyon tarayıcısını duyurdu. ZRT Face Trainer isimli proje, beta versiyonuyla makine öğrenme tekniğini kullanarak şu ana dek görmüş olduğumuz en gerçekçi yüz animasyonlarını oluşturuyor.
Ziva’nın YouTube kanalında yayınlanan ve hemen aşağıdan izleyebileceğiniz video, gerçek zamanlı olarak 4K ve 60FPS’te çekilmiş. ZRT Face Trainer’ın veri tabanı, 15TB boyutundaki 4D görselleri içeriyor ve toplamda 72.000 farklı yüz mimiğini Unreal Engine 5 ile gerçek zamanlı olarak taklit edebiliyor.
Son olarak şunu da eklemeliyiz; bu gerçekleştirilen proje son kullanıcıya hiçbir zaman ulaşmayabilir. Bunun yerine firma, bu teknolojiyi oyunlarında kullanmak isteyen çeşitli oyun yapımcılarına pazarlamayı deneyecektir. Ancak gösterdikleri teknoloji şimdiden bu seviyedeyse, yakın dönemde oynayacağımız oyunlarda inanılması güç animasyonlar izleyebiliriz.
Peki sizler Unreal Engine 5 ve Ziva RealTime Face Trainer hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi bizlerle yorumlar kısmında paylaşmayı ihmal etmeyin.
Ölen yeşilçam oyuncuları hiç ölmemiş gibi yakında sinemalarda olabilir.
Bu tip işler çoğu oyun motorunda uzun bir süredir hayata gecirilmekte ancak çoğu büyük oyunun aynı zamanda büyük bir kitleye hitap etmek istemesi sebebiyle farklı kulvarlardaki platformları hedeflemeleri bu teknolojileri guncel oyunlarda tam potansiyelinde görmemizi engelliyor.
Bu tip teknolojiler uzun zamandır farklı oyun motorlarında hayata gecirilmekte ancak büyük bir kitleye hitap etme isteği ve dolayısı ile oyunun jenerasyonlar arasındaki konsollara yayılması bu teknolojileri görmemizi engelliyor. Birgun bildiğimiz, güvendiğimiz sağlam bir yapımcı çıkıp yalnizca 3090 ya da 3080 e oyun çıkartacağız abi dediğinde emin olun şu an süper dediğimizin ötesinde pek çok şaşırtıcı içerik olacak.