Web Tasarımı Dersleri – 1


31 Ekim 2005 Pazartesi 15:00
Web Tasarımı Dersleri – 1

Web tasarımında en çok kullanılan yazılımlar arasında Macromedia Dreamweaver da bulunur. Bu yazılımın deneme sürümünü buraya tıklayarak indirebilirsiniz. İlk bölümde, bu yazılımın menülerinden bahsedeceğiz. Menüleri tanıyarak, neler yapabileceğinizi görebilirsiniz. Kendi web sitenizi hazırlamak, düşündüğünüz kadar zor değil. Yazımızı okudukça siz de bize hak vereceksiniz.


BÖLÜM 1
Dreamweaver MX 2004 Menüleri

File / Dosya
Yeni bir belge açmak (New), kaydedilmiş belgeleri açmak (Open, Open Recent),
belgelerimizi kaydetmek (Save, Save As), belgelerimizi tanımladığımız lokal
server klasörüne kaydetmek (Save to Remote Server) dışarıdan veri getirmek (Import),
dışarıya veri vermek (Export), aktif belgemizi sınamak (Preview in Browser)
gibi işlemleri gerçekleştirmek için bu menüyü kullanacağız.

Edit / Düzen
Edit menüsü programımız ve üzerinde çalıştığımız belgemiz ile ilgili ayarlar
yapabileceğimiz menüdür. Kısaca özetlemek gerekirse; yaptığımız işlemleri geri
almak (Undo), clipboarda kopyaladığımız bir nesneyi yapıştırmak (Paste, Paste
HTML
, Paste TXT), nesne kopyalamak (Copy, Copy HTML), gelişmiş arama işlemi
yaptırmak, programın kısayol tuşlarını değiştirmek (Keyboard Shortcuts), programın
görsel ve işlevsel ayarlarını yapmak (Preferences) için bu menüyü kullanacağız.

Ayrıca belgelerinizin içerisinde kullandığınız nesneleri ayrı bir program ile
düzenlemek isterseniz bunun için de Edit with External Editor komutunu tıklamanız
yeterli olacaktır. Edit menüsünde ise bu komut ile hangi uzantılı nesneleri
hangi programın düzenleyeceğini belirtebileceksiniz. Tag Libraries komutunu
tıklayarak Taglerin kullanım şekillerine de erişebilirsiniz.


Dreamweaver, web tasarımında kullanılabilecek
en iyi yazılımlardan biri.

View / Görünüm
Programın ve unsurlarının görünümlerini kişiselleştirebileceğiniz komutları
bu menü altında bulabilirsiniz.

Çalışma sırasında hem kod sayfasını hem de tasarım sayfasını görmek istiyorsak
Code and Design komutunu, görünümler arasında geçiş yapmak için ise Switch Views
komutunu tıklamalıyız. Yine bu menünün altındaki komutlar ile sayfaya cetvel
ekleyebilir (Ruler), görünüme ızgara ekleyip düzenleyebilir (Grid, Show Grid,
Grid Settings
), panelleri kapatabilir, görünmesini istediğimiz araç çubuklarını
aktif hale getirebiliriz.

Insert / Ekle
Sayfamızı oluştururken kullanacağımız nesnelerin tümünü bu menü yardımı ile
ekleyebiliriz. Resim, layer, tablo, ses dosyaları, scriptler, foto albüm, Flash
buton, formlar ve form nesneleri bu menüdeki komutlar ile sayfamıza ekleyebileceğimiz
nesnelerden sadece birkaçı. Uygulamalarımızda bu işlemlere ayrıntıları ile değineceğiz.

Modify / Değiştir
Modify menüsü ile nesnelerimize köprüler (Make Link) atayabilir ve köprünün
hedefini (_blank, _parent…) ayarlayabiliriz. Bunlara ilave olarak eklediğimiz
tabloları, resimleri ve frameleri düzenleyebilir, katmanları hizalayabilir ve
de temalar ile ilgili işlemleri yürütebiliriz.

Text / Metin
Paragrafın formatını, hizalamasını, fontun seçimini, rengini, puntosunu, stilini,
stil dosyalarını bu menü ile ayarlayabiliriz. Ayrıca hazırladığımız listelerdeki
simgeleri de bu menüden düzenleyebilmekteyiz.

Command / Komutlar
Komutlar menüsünde fotoğraf albümü, komut kayıtları, extension yönetimi, renk
şeması yapacak komutları bulabilirsiniz. Ayrıca Dreamweaver’in gizli kalmış
fakat çok işlevsel bir komutu da bu menüde. HTML belgelerinizdeki gereksiz kod
satırlarını silebileceğiniz bu komut ile belgelerinizin boyutunu küçültebilirsiniz
(Clean Up Word HTML).

Site / Site
Dreamweaver’de lokal bir site tanımladıysanız sitenizi yöneteceğiniz komutları
bu menüde bulabilirsiniz. Site tanımlama, silme, raporlama gibi işlemleri bu
menüdeki komutlar ile yapabilirsiniz.

Window / Pencere
Bu menü ile ise Dreamweaver’in panellerini yönetebilirsiniz. Panelleri kedi
istediğiniz şekilde kişiselleştirebilir, varsayılan panel düzenine geri dönebilir
ve belgelerinizin arasında geçiş yapabilirsiniz. Programdaki bütün paneller
bu menüden yönetilebilmektedir.

Help / Yardım
Son olarak bu menüden de program hakkındaki gerekli bilgileri alabilir, yardım
dosyaları içersinde derdinize deva arayabilirsiniz. Offline olarak derdinize
deva bulamadıysanız Macromedia yardım merkezine de bu menüden tek tıkla ulaşabilirsiniz.

Bölüm 2, çok yakında ShiftDelete.Net’te.

Yazar: Mustafa Rıdvan

SDN




yazarVolkan Bilgin

14 yıldır profosyonel olarak bilişim sektöründe çalışan Volkan tam bir teknoloji meraklısı, sinema tutkunu, oyun bağımlısı. Bir çok teknolojinin çıkışına şahitlik eden Volkan ayrıca müzik, resim ve heykelle de uğraşıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Abone ol
Bildir
guest
35 Yorum
Dahili geri bildirimler
Tüm yorumlar
SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

bunu da animasyon şeklinde anlatsaydınız olmazmı idi

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

şu anda sadece menüler incelenmiş. gayet iyi ama 2. ve diğer bölümleri animasyonlu gösterirseniz (en azından zor kısımları) daha rahat anlaşılır kanaatindeyim.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Animasyon, kolay hazırlanmıyor maalesef. Ama yine de bu isteğinizi dikkate alacağız. Umarız bayram dönüşünde bu işe el atarız.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Gerçekten hocam eline sağlık senin ben de de büyük emeğin ***** zor bölümlerini mesela benim için sql olaylarında bunu video şeklinde olması çok iyi ***** büyük kolaylığı ***** sesinizi de duymak bize gurur ***** içinde böyle bir çalışma ***** sayfaya gerçi yeni girdim inşallah bolca bunları ***** dert gö***** süper olmuş.Konuşan sayfalardan bir ***** kendim yapmış gibi gurur duydum.
Selamlar sevgiler.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Arkadaşlar ilerleyen bölümlerde Behaviors işlemleri, Database olayları ve form nesneleri hakkında geniş bilgiler vereceğiz. Metinlere bakarsanız zaten video dan çokfarkı yok işlemler adım adım. ama gerçekten ihtiyaç olduğunu düşündüğümüz bazı uygulamaları da video ders olarak hazırlayacağız. Ayrıca Flash konusunda da ufak bir giriş yapacağız, tabi bunların hepsini bayramdan sonra yapacağız, herkese saygılar sevgiler

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

bu dersler çok değerli çok sağolun

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

***** da sizin bir animasyonlu dersinizin reklamı vardı ordan öğrendim böle bir sitenin olduğunu ve inan tanıştığıma menun oldum emeği geçen herkeze teşekkür ederim

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Çalışma gü***** kaydedip her zaman başvurabileceğimiz bi formatta yazzanız daha güzel olmaz mı ?Yani yarın öbür gün bunu siteden kaldırdılar mı biter kimse daha faydalanamaz.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Böyle yazı dizilerini (MSN Messenger Bilinmeyenleri gibi) özel bir link altında toplamayı düşünüyoruz. Bir örneğini gazetelerden verebilirim. Mesela, “Özel dosyalar” gibi bir bölüm altında bu yazı grupları verilebilir. Tamamlandıktan sonra net halini görebilirsiniz. Ayrıca yazıların kaldırılması gibi bir durum da söz konusu değil. GB’larca bandwith’imiz var 😀 Güle güle kullanın.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Bu makaleyi bize gönderen yazarımız M. Rıdvan Özdemir’in bu konu üzerine yazdığı ve Internet’te yayınlanan kapsamlı bir rehberi var bildiğim kadarıyla. Kısa zaman sonra açılabilecek olan indirme sayfamız devreye girdiğinde, kendisi razı olursa, bu belgeyi oradan da yayınlayabiliriz. Bende bir kopyası vardı; ama bilgisayarımdaki bilgi karmaşası sebebiyle bulamadım. Internet’teki adresini de kendisinden rica edeceğim.

SDN Okuru
SDN Okuru
15 yıl önce

Dreamweaver a script leri gömdüğümdüm, düzenleme yaparken görünmüyorlar (Tarayıcı scripti desteklemiyor yazıyor. İngilizce olarak)ancak browser da gözüküyorlar. Acaba ayarlarda mı bir sorun var. Bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla…

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Programi nasil download edeceğimizi anlatip ya da gösterebilir misiniz?

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

eh :grin

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

slm
çok tşk ederim ama bunları benim veb adresime atarmısınız internet evimde bağlı değilde cafeden de olmuyo [email protected]***** adresine atarsanız sevinirim…

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Yav bu dw nin 8.02 sürümü piyasada bunlar neden daha eski bir sürümünü anlatmışlarki..

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Selam arkadaşlar 10 gündür internette aramadığım bakmadığım yer kalmadı bilen varsa lütfen artık yoruldum bulamıyorum
wep sitesi yapıyorum buradaki butonların görevlerini nasıl vercem yapamadım mesela bir
“KONULAR” adlı buton var bu butona tıkladınmı istediyim içeriyi nasıl açılacak bi türlü yapamadım varsa bilen çok makbule geçer teşekürler…

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

programların temel olarak anlatımları iyi ama ayrıntılarıda konu alınırsa daha akılda kalıcı olacağına inanıyorum

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Tanımlama bilgilerine izin verilmelidir
Tarayıcınız şu anda tanımlama bilgilerini engelleyecek şekilde ayarlanmış. Windows Live ID’yi kullanabilmeniz için önce tarayıcınızda tanımlama bilgilerine izin verilmelidir.

Tanımlama bilgileri bilgisayarınızda depolanan ve Windows Live ID sitelerinde ve hizmetlerinde ne zaman oturum açtığınızı belirten küçük metin dosyalarıdır. Tanımlama bilgilerine nasıl izin verileceğini öğrenmek için web tarayıcınızın çevrimiçi yardımına bakın.
pc den bu notu alıyorum e postamı açamıyorum ne yapmam lazım emailime bişey göndersenizde okuyamam beni msn ye eklerseniz anlık iletiyle yardımcı olabilrisniz.. [email protected]*****

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Emeğiniz için teşekkürler

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Bu programın turkce dil dosyasını koysaydın daha cok yararlı olurdun… saygılar

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

e maillerimi okuyamıyom ne yapayım

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

hocam benım sayfam acılmıyo vep tarayıcısından yardım alın dıyo yapamıyorum bılen varsa yardım etsın lutfen ıyı geceler

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Tanımlama bilgilerine izin verilmelidir
Tarayıcınız şu anda tanımlama bilgilerini engelleyecek şekilde ayarlanmış. Windows Live ID’yi kullanabilmeniz için önce tarayıcınızda tanımlama bilgilerine izin verilmelidir.

Tanımlama bilgileri bilgisayarınızda depolanan ve Windows Live ID sitelerinde ve hizmetlerinde ne zaman oturum açtığınızı belirten küçük metin dosyalarıdır. Tanımlama bilgilerine nasıl izin verileceğini öğrenmek için web tarayıcınızın çevrimiçi yardımına bakın.
pc den bu notu alıyorum e postamı açamıyorum ne yapmam lazım emailime bişey göndersenizde okuyamam beni msn ye eklerseniz anlık iletiyle yardımcı olabilrisniz.. [email protected]***** msnden yardımcı olun lütfen çünkü mail açılmıyo

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

ufuk msn seçeneklerime giriş yapamıyorum e postamı okuyamıyorum hiç bir şekilde mesaj gönderemiyorum

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

video şeklinde olsa daha iyi olurdu

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

SÃœPERSİNİZ EMEĞİNİZE SAĞLIK

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

hocam öncelikle selam ve bizimle bu bilgileri paylaştıgın içn çok teşekkürler ve bana yardımcı olursanız ben bu işi kıfırırım ama en başta sormak istediyim şey benim anlamdığım kısım ayni(ben komutları nerye yazıcam ve ne programı kullanıcam)bunu birde zahmet olmazssa resimli anlatırmısınız

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

slm msn me gelen mesaj larımı okuyamıyorum tanımlamaya izin verirmisin

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

ya bende maillerime bakamıyorum facebook adresimdeki şifreyi açmıyo bu yukardaki arkadaşların sorununda bendede var Tanımlama bilgilerine izin verilmelidir
Tarayıcınız şu anda tanımlama bilgilerini engelleyecek şekilde ayarlanmış. Windows Live ID’yi kullanabilmeniz için önce tarayıcınızda tanımlama bilgilerine izin verilmelidir.
dio napıcam

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

aynı sorun benim bilgisayarda da var tanımlama bilgisi falan diyo bakamıyorum maiilerime
yardımcı olunursa sevinirim bu arada internet seçeneklerinden tanımlama bilgisi falan sildim

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

YA NE BU YA HÇ Bİ KMSENN PROFİLİNİ GOREMYORM .TANIMLAMA BİLGİLERİNE İZN VER FELEN DİO YA NAPCAM

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

ben web tasarlam istiyorum ama bilmiyorum ve bi yarışma var ona katılmak istiyorum ve öğrenmem lazım web tasarlamayı

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

Zuhahahahaha

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

saolun işime çok yaryacak doğrusu

SDN Okuru
SDN Okuru
12 yıl önce

Selam arkadaşlar … bu problem bendede VARDI..Tanımlama bilgilerine izin verilmelidir
Tarayıcınız şu anda tanımlama bilgilerini engelleyecek şekilde ayarlanmış. Windows Live ID’yi kullanabilmeniz için önce tarayıcınızda tanımlama bilgilerine izin verilmelidir. Flan dıordu ama ben Yaptım… öğrenmek isteyen arkadaşlarım lütfen eklesin [email protected]***** .. yardımCı oLurum 😉

" Web Tasarımı Dersleri – 1 konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Web Tasarımı Dersleri – 1 ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Web Tasarımı Dersleri – 1 ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 300x zoom ile telefona yakından baktık! 300x zoom ile telefona yakından baktık!
  2. 2 A101’den 35 TL’ye yüz temizleme cihazı alıp denedik! A101’den 35 TL’ye yüz temizleme cihazı alıp denedik!
  3. 3 İçerik platformlarının aile üyeliklerini karşılaştırdık İçerik platformlarının aile üyeliklerini karşılaştırdık
  4. 4 MSI Optix MAG274QRF-QD monitör incelemesi MSI Optix MAG274QRF-QD monitör incelemesi
  5. 5 Android telefondan iPhone 12 Mini'ye geçtik Android telefondan iPhone 12 Mini'ye geçtik
  6. 6 ABD yasağına Xiaomi'den ilk açıklama! ABD yasağına Xiaomi'den ilk açıklama!
  7. 7 Ofisi dumana boğduk, Mia Air ile kurtulduk! Ofisi dumana boğduk, Mia Air ile kurtulduk!
  8. 8 Galaxy S21 Ultra inceleme: Dünya ile aynı anda Galaxy S21 Ultra inceleme: Dünya ile aynı anda
  9. 9 MSI Stealth 15M oyun dizüstü bilgisayarını inceledik! MSI Stealth 15M oyun dizüstü bilgisayarını inceledik!
  10. 10 Mehmet Demirkol ile Samsung TV sohbeti! Mehmet Demirkol ile Samsung TV sohbeti!