Okunma

Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor!


09 Ekim 2015 Cuma 10:00
Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor!

Windows 10 ile tasarımsal açıdan yeniden yapılandırmaya giden Microsoft, çiçeği burnunda işletim sitemi için güncellemeler yayınlamaya ve bu sayede sistemi geliştirmeye devam ediyor. Windows 10 için yayınlanan toplu güncellemeler şimdilik gözle görünür bir yenilik getirmek yerine sistemde yaşanan sorunları çözüyor ve stabilite artışı sağlıyor. Windows 10 için önümüzdeki aylarda büyük çaplı bir güncellemenin gelmesine kesin gözüyle bakıldığı bugünlerde, çok ilginç bir bilgi ortaya çıktı.

Denetim Masası ile Ayarlar neden birleşmedi?

Twitter üzerinden “@billybobjoe2211” isimli kullanıcısı Microsoft’un Kıdemli Program Yöneticisi Brandon LeBlanc’e “Neden Denetim Masası ve Ayarlar var? Bunların yerine sadece Ayarlar olabilir. Neden Denetim Masası ile Ayarları birleştirmediniz?” sorusunu yöneltti.

Brandon LeBlanc ise bu soruya “Ayarlar, yakında Denetim Masası’nın yerini alacak. Bazı şeyler Ayarlar menüsüne taşınamıyor. Ama bu ay içince Denetim Masası kullanmak zorunda kalmayacaksınız” şeklinde cevapladı.

Brandon LeBlanc’in bu cevabı iki yöne de çekilebiliyor. Microsoft ya Denetim Masası’ndaki bazı özellikleri Ayarlar bölümünün içine alacak ya da Denetim Masası tamamen ortak kaldırılacak ve yola sadece Ayarlar menüsü ile devam edilecek. Bakalım ilerleyen günlerde Denetim Masası’nın akıbeti nasıl olacak?

15-10/09/denetim-masasi-win-10.JPG

:: Denetim Masası kaldırılmalı mı? Denetim Masası sizce Windows’un bir klasiği mi?




yazarEnder Öztürk

Teknoloji ile çocukluğundan beri ilgilenen Ender, kendini mobil, yazılım, donanım ve oyun alanında yetiştirmiştir. Ender, teknoloji dünyasındaki güncel haberleri ShiftDelete.Net okurları ile buluşturuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

44 yorum - “Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor!”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    KILAYEDE NOKTALI HARFLER YAZMIYOR SORUNU NASIL GIDERECEGIZ
    DENETIM MASASI WIVDOWS 10 DA YOKTUR /

  2. SDN Okuru dedi ki:

    nisan 2015 den bu yana windows insider 10547 sürümümündeyim,bu sürümü bir adım geçemedim,beni windows 10 dan nefret ettirdi,bir türlü güncelleştirmeyi beceremiyorlar

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Windows update 'i denetim masasından kaldırarak silyalleri vermişti. Denetim masasıAygıtlar ve Yazıcılar 'a tıklayınca çok geç geliyor. Neyseki bu sorundan kurtulacağız.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Ubuntu 14 kullanıyorum kafam rahat B)

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Windows10 un yeni denetim masası tek kelimeyle iğrenç. Rezalet bir arayüz ve ulaşılamayan onlarca ayar.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Denetim masasını taşırsa ne olur yapılan yazılımlardaki kodlar boşa gider ve bir çok uygulama çalışmaz hale gelir; ayarlar menüsüne taşınacak ne demek onu da iletim bir çok özelliği kullanılmaz hale getirecekler halbuki denetim masası yönetimsel araçlar üst seviye kullanıcılara hitap ederken şimdi kesinlikle erişimi kapatacaklar; microsoft windows 10 kullanıyorum ama göz boyama yapmışsın ve bu sistemide yazılım yapıyoruz diye mecburiyetten kuruyoruz Sadece şu var steve jobs haklıymış microsoft teknolojinin önündeki en büyük engel

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Sıkıntı yok herşekilde kullaniruriz

  8. SDN Okuru dedi ki:

    masaüstü arka plan bile sınırlı değişiyor. ayarlar menüsü çok ta anlaşılır değil. bir de hiç stabil değil. w7'li 2gb ramli notebook kullanılamaz hale geldi.

  9. SDN Okuru dedi ki:

    windows 10 makyajlı bir windows 8dir, yenilik diye edge, ayarlar, başlat getirseler de hala eski uygulamalar duruyor, denetim masası, internet explorer ve eski windows sistemi aynen duruyor.

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Sonunda… Ayarlar ve denetim masası diye iki farklı şeyin olması sacmaydi.

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Bilgisayardan anlamyanlar hala wind 7 den ***** güzel win 10

  12. SDN Okuru dedi ki:

    klasik bir cevap olacak ama Windows 7 ***** aya kadar windows 8.1 kullaniyordum yeni laptop adeta ***** 7 yükledim makina rahat nefes ***** isletim sistemi yenilerinden cok daha ***** sonraki yazilimlar genelde öncekilerden her zaman iyi olur microsoftda bu is tam tersi:D

  13. SDN Okuru dedi ki:

    hepsini bir arada topluyordu denetim masası şimdi dagılacak

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Microsoft içine ettin işletim sisteminin! Oyuncağa çevirdin yeter artık! Nerede Windows 7, nerede 10. En iyisi Windows 7'ydi, neden değiştirirsin ki zırt pırt her şeyi! Mac'e geçmek istiyorum artık ya, çok can sıkmaya başladı bu Microsoft.

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Bir de şu otomatik güncelleme saçmalığına bir çözüm bulsalar. Ekran kartı driverim sıkıntı çıkartıyor otomatik güncellenince. Öte yandan güncellemeleri kapatsam değişiklikler sisteme yansımıyor. Özgürlük adı altında dikta rejime benzetiyorum ben microsoftun bu tutumunu.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    suanki ayarlar kismi baya eksik ***** masasinda sistem ayarlarina girip Hard Diskleri bölme ***** yöneticisi,enerji vs vs bunlari nereye ***** olmadam ***** sadece ayarlar kismini güncelliceksiniz ozaman bazi konulari da ekleyiniz.

  17. SDN Okuru dedi ki:

    Microsoft eline yüzüne bulaştırdı. Beceremiyor bu işi eskisi gibi. Adam gibi bir alternatifi olsa Windows tarih olur ama rakipleri yok adamların. Apple'ın Macleri var ama çok pahalı ve kısıtlı bir sistem. Linux zaten Heçkır işi bir sistem kod bilgisi gerek. Google bi arada Chrome OS diye bir işletim sistemi çıkarttı o da etki etmedi. Geriye bir şey kalmıyor zaten. Bu kadar insan Microsofta aşık olduğundan değil alternatif olmadığı için zorunlu olarak Windows kullanıyor. Ben de dahil.

  18. SDN Okuru dedi ki:

    bilgisayardan anlayanlar için sıkıntı bence

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Denetim masası gidiyorsa ne geliyor toplantı masası mı? yoksa tabure mi koyacaklar yerine…

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Denetim masası kalksın hakkaten

  21. orcnd dedi ki:

    microsoft bu ortak platform konusunu cok yanlis anliyor. eger ortak platform adina en iddiali olduklari masaustu piyasasindan ozellik kirarlarsa o is geri teper. nbaslat menusu mevzusunda geri adim attiklari gibi geri adim atip dururlar. denetim masasi zaten teknolojik acidan varacagi yere varmis. daha iyisi diye birsey yok yani. ngidip denetim masasiyla ugrasacagina telefonuna klavye destegi, launcher destegi falan getir. farkli ureticilere falan pazarla da marketin genislesin. nhicbirsey yapamadin .net platformu uygulamalari icin arm ceviricisi gelistir de windows programcilari zorlanmadan mobile uygulama yazsinlar. nnmicrosoft mobile konusunda 6 yil onceki halinden daha geride su an. o zamanki windows mobile cihazlar bu gunun atm’lerini, pos cihazlarini kurumsal alandaki mobil cihazlarini olusturdu. noradaki basariyi algilayamadan yoksayip tamamen kopyalama yoluna gitmelerine lafim yok ama masaustu platformunu buna karistirirlarsa buyuk zarar ederler. nsimdilik rakipsiz olmalari simartiyor haliyle ama yarin birgun bir firma cikip wine ve mono uzerine mesai yaparsa ve alternatif bir isletim sistemi sunarsa microsoftun garipliklerine kimse katlanmak istemez. nnsimdi bile biraz bilgisi olan linux’a gecmeye calisiyor genelde husranla sonuclansa da yonelim boyle. gelecekte oyun konusundaki fark zaten kapanacak steam sayesinde. geriye kurumsal piyasa kaliyor. nmono zaten gayet iyi calisiyor geriye wine ve surucu mevzusu kaliyor. onlar da ancak buyuk bir firmanin yuku ustlenmesiyle olabilir. microsoftun omrunu uzatan da bu zaten.

  22. SDN Okuru dedi ki:

    win7 gibisi yok denetim masasını kaldırmak neymiş 🙂

  23. YiðitBey dedi ki:

    #OlmasadaOlurn

  24. SDN Okuru dedi ki:

    senin mantığına tüküreyim… madem adamlar ayar menüsüne taşımadan denetim masasını kaldıracaklar diye bir seçenek var o şu an için de geçerli… kaldırsınlar denetim masasını hemen o zaman… adamlar bazı şeyler taşınamıyor o yüzden birleştirmedik ama ay sonunda birleştireceğiz derken artık denetim masasındakileri taşıyacağı anlamı çıkar… başka değil…

  25. SDN Okuru dedi ki:

    win 10 kullanıyorum ama yapmıcaktın bunu windows zamanında linuxla çok dalga geçtin geldiğin hale bak ayarlar kısmı kde ile aynı bildiğin valla büyük konuşmıcaksın demekki

  26. SDN Okuru dedi ki:

    yamalı bohça gibi bi işletim sistemi oldu bu.. hani sizin tek bi ekosisteminiz olacaktı daha bi ayarlar menüsünden çıkabilmiş değilsiniz.

  27. honline dedi ki:

    Denetim masasi yada Ayarlar isim onemli degil yeterki bi yerden ulasalim.

  28. SDN Okuru dedi ki:

    start menüsünü kaldırmak gibi bir duruma düşülmesin…!

  29. SDN Okuru dedi ki:

    denetim masasıda çok önemli arkadaş..!

  30. SDN Okuru dedi ki:

    3 yıl oldu hala modern arayüz klasik arayüz tartışmasını bitiremedi microsoft yazıklar olsun. istemiyorum kardeşim koca koca tablet vari menüler kutu kutu ikonlar. gidin surface de yapın moderninizi

  31. ffgul dedi ki:

    >>Bitmemis bir isletim sistemi win10 ve yarim yantalak cikti..n>>Zaten bir suru eksigi var buda o karmasanin icindeydi..

  32. SDN Okuru dedi ki:

    Yenilik şart, kimse ölmez daha iyi olabilir…

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Yahu hadi başlatı geçtimde denetim masasından ne istiyonuz. Zaten bilmeyen kullanıcı girmiyor.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Dün bu şekilde geri bildirim göndermiştir. Olursa iyi olur.

  35. M.E dedi ki:

    Sahsen suan ki haliyle de memnunum ama tek bir menu altinda olamasi daha iyi olur.

" Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Windows 10’da Denetim Masası Kalkıyor! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "