Okunma

Windows 8 ile Yenilenen Başlat Menüsü


30 Kasım 2012 Cuma 14:00
Windows 8 ile Yenilenen Başlat Menüsü

Microsoft, Windows 95’ten Windows XP’ye kadar olan süreçte hep aynı başlat menüsü tasarımını kullandı. Windows XP ile beraber iki sütundan oluşan ve daha çok içeriği bir arada barındıran başlat menüsü, Windows 8’e kadar pek değişiklik geçirmedi.

Windows tarihindeki en büyük değişikliklerden birini Windows 8 işletim sisteminde yaşıyoruz. Esasında Windows 8 iki parçadan oluşan bir işletim sistemi halini aldı. Bir tanesi Windows 7’deki gibi masaüstü görünümü. Diğer bölüm ise başlat menüsünün yenini alan yeni Metro arayüzü.

Metro arayüzünün içerisindeyken dosya görünümü ya da masaüstü görünümüne geçmek istiyorsanız, Windows + D tuş kombinasyonuna basmanız yeterli. Bu ve bunun gibi pek çok yeni kısayolu aşağıdaki videomuzda sizlerle paylaşacağız.

Metro arayüzünü düzenlemek artık çok keyfli. Dikdörtgen ya da kare şekillerin üzerine uzun bir süre basılı tuttuğumuzda istediğimiz yere sürükleyip, bırakabiliyoruz.

Sizler için hazırladığımız videoda, Windows 8 ile gelen yeni başlangıç ekranının tüm inceliklerini gün yüzüne çıkartacağız. Böylece Windows 8 kullanan bir cihaz aldığınızda, alışma devresini daha kolay bir şekilde atlatacaksınız. İyi seyirler.

Dokunmatik cihazlarda sevilen bu yeni arayüz, masaüstü ve dokunmatik ekrana sahip olmayan taşınabilir bilgisayarlarda pek kullanışlı olmadığına dair pek çok kullanıcı geri bildirimi alınıyor. Bakalım zamanla insanlar bu yeni arabirime alışabilecek mi?

Ayrıca Windows 8 ekosisteminin mobil ayağını oluşturan Windows Phone 8 incelememize de buradan ulaşabilirsiniz.

:: Windows 8’deki Metro arayüz sizce kullanışlı mı? Artıları neler, eksileri neler?

{AUTHOR}
{ARTICLE_LINK}

 


yazarTolga Küçükyılmaz

Çocukluktan beri iyi bir teknoloji takipçisi olan Tolga Küçükyılmaz, tekrar ShiftDelete.Net okurlarına en güncel teknoloji bilgilerini aktarmaya devam ediyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

75 yorum - “Windows 8 ile Yenilenen Başlat Menüsü”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    bence kmse kendi eksikliğini wın 8e atmamalı gerçekten güzel bir sistem

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Abi ben foto çekemiyorum, neden????????(window 8)

  3. SDN Okuru dedi ki:

    slm arkadaşlar bnm pc de windows 8 yüklü mausda dokunmatik yüzey ekranı kapattım nasıl anccam tekrar bulamadım

  4. SDN Okuru dedi ki:

    😀

    süper

  5. SDN Okuru dedi ki:

    peki vindows sekizi nasıl bilgisayara indirebilirim

  6. SDN Okuru dedi ki:

    başlat çalıştır tamamen kayboldu Metro arayüz çıkıyor fakat oda çalışmıyor lütfen bana bir çare söyleyin

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Windows 8 güzelde kulanaba biliyom ama Windows 8 kafayı yiyo bazen bazen eski haleni döüyo sonra düzeliyor windos 8 yane hata veriyo.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    silinen kutucuğu geri getiremiyorsun, w 8 için google ise ie 10 u bozuyor. Yoksa sistem iyi ama görsellik kötü.

  9. SDN Okuru dedi ki:

    akkılı olun sakın windows 8 kuruyum demeyin pc isterse 1000 cekirdekli olsun boşuna aklı olan kesinlikle kurmaz dünyada ( hacker ) pc sinde windows 8 yada windows 7 windows vista sizler bir düşünün bakayım

  10. SDN Okuru dedi ki:

    win8 kesinlikle pratik bir işletim sistemi değil.. win7’ye devam..

  11. SDN Okuru dedi ki:

    başlat menüsü kayboldu biri bana yardım etsin lütfen

  12. SDN Okuru dedi ki:

    arkadaşlar ben yanıldım birazda satıcının gazına gelip win8 aldım masaüstü sakın almanızı önermem çünkü bilgisayarcıya gittim win8 için oyun istedim oyunumuz yok gibi bir çok yerden cevap aldım ben yandım siz yanmayın en iyisi xp vallaha yaw

  13. SDN Okuru dedi ki:

    pc zevkinden soğutan teknoloji Windows 8

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Win 8 ile ilgili bugün yaşadıgım trajikomik bir olayı anlatayım: Yaklaşık 15 yıldır bilgisayarla haşırneşirim. Halada pek bildiğimi söyleyemem lakin genelde xp nin o bilindik arayüzüne hepimiz alıştık. Neyse bugün işyerinde online sigorta işlemleri için internet explorerden giriş yapamadım. Merkezi aradım. Beni yönlendirmesi için. Elimde yeni bir leptap ve işletim sistemi win 8 kurulu haliyle ie 10 kurulu. Karşımdaki bayan bana başlat menüsüne girin oradan internet explorer i sağ tıklayıp yönetici olarak açın dediğinde bu bilgisayarda win 8 kurulu başlat menüsü yok dediğimde bana nasıl olmaz sağ alt köşede Başlat yazısı var onu tıklayıp tüm programları tıklayın dedi. Ben 🙂 gülümsedim ve ısrarla başlat menüsünü bulamadım üzgünüm başlat menüsü yok dediğimde bayan bana bilgisayardan anlayan biri yok mu orada dediğinde bayana senin daha win 8 den haberin yok bilgisayar bilgiçliği taslıyorsun diyesim geldi. Oysa bilgisayardan az buçuk anlasaydı C program files den internet explorer i bulup oradan sağ tıklayıp yönetici olarak girebileceğimi söylerdi. Bana ısrarla win 8 de başlat menüsü buldurmaya çalıştı ve inanın çok güldüm. Evet insanlar bir şeye alıştığında bir süre sonra çok kolay geliyor. Değişiklik yapıldığında alışmak zaman ve emek istiyor. Belki kimine göre görüntü ve kullanış yönünden iyi olsada aslında bildiğimiz, öğrendiğimiz yöntem bizim için en kolay ve en pratik yöntemdir. Yenilikler evet güzel olsada sırf değişmek yeniliğe açık olmak uğruna bu kadar karmaşaya gerek var mıydı? Bence hayır. Madem bu kadar karmaşık bir arayüz olmuş altarnatif olarak başlat menüsünü kaldırmayabilirdiniz. İsteyen yoğurdu istediği şekilde yesin. Ha ne oldu? Bundan da birileri rant sağladı, birileri para kazandı. Win 8 de başlat menüsü olmadığı için ve bir çok kullanıcının başlat menüsünün olmazsa olmazlar dan olduğunu düşündükleri için bazı fırsatçılar hemen win 8 e başlat menüsü ekleyen basit programlar yaparak satışa sundular. Ama biz kullanıcılar nasıl ki her sorunun altından kalkıyorsak bununda altından kalkmasını biliriz ve fırsatçılara basit bir başlat menüsü için dolarlarca para verilmemesi gerektiğini biliriz. Yani demek istediğim bizde kullanacaksak yeniliği menüyü başlatmadan direk dalarız…:))

  15. SDN Okuru dedi ki:

    yaa gerçekten kullanmayanlar yorum yapmasn ***** güzel olmuş.farkndysanz hersey gttkçe kolaylaşıor ve hafıflıyor.o yzden başlat menusune gerek ***** hersey apaçık belli.o kdr kasmaya gerk ***** almaz yanı.elinzde bulunmayan seyi neden bu kdr dert ettnz anlamş ***** isteyenlere öneririm hiçbi şeklde tereddutte kalmasnlar.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    nerden indiricez

  17. SDN Okuru dedi ki:

    bence süper 20 yıllık bir bilgisayacı olarak çok beğendim kusursuz

  18. lokman686868 dedi ki:

    win8 li bi laptop alalı 1 ay oldu ilk alanlardanım 1700 para bayıldım asus i7 3317m 2gb 635m nvidia 6 ram 1333mhz

    win8 in artıları / herkesin aradıgı stabilite ve güncel kalma ( fazlasıyla başarıyor 2 saniyede win8 menüsü güncellenıyor

    eksileri : ıe 10 ve chrome un win8 versiyonu dahda geliştirilmeli ben çok hata buldum sayfalarda

  19. SDN Okuru dedi ki:

    kesnlikle bir vista vakası

  20. SDN Okuru dedi ki:

    win-8 den olsa olsa cacık olur..
    başkada bi şey olmaz… Facia bir os…
    8 için vistanın akıbeti yolda..

  21. GaDa dedi ki:

    Yaklaşık 1 ay önce W8 64 ‘ü bilgisayarıma kurdum. Bilgisayarın verimi ortalama olarak %30-40 arttı. Şu anda tek problem Explorer10 ‘daki Flash problemi. SQL Server 2008-64 rahat bir şekilde çalışıyor. Ticari yazılım NETSIS üzerinde 1-2 ayar ile tam verim alıyorum. W7 üzerinde kullandığım tüm program ve uygulamalar sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Bana göre yeni Windows ile çalışmak daha eğlenceli

  22. alimuren dedi ki:

    gayet kullanışlı olmuş

  23. SDN Okuru dedi ki:

    her türlü ortamda herkes ile kapışırım windows 7 dokunmatik olmayan notebook cihazlarda windows 8 den daha kolay kullanıma sahip. bir makale okumuştum yabancı bir forumda 10-15 işlem dizmiş windows 7 de nasıl 8 de nasıl her türlü 8 ile fazladan işlem ve çaba gerekiyor. Abartıldığı kadarda erken açılma yok. Sadece işletim sistemi kurarsan hızlı açılır tabi. Win7 üretici firma zımbırtıları olmadan dvd den ham kurulum yap sadece güncelle ve dene bakalım 2-3 sn farkeder ancaK. AMA iyi oldu bu en azından yurt dışında linux kullananlarda artış olacak gibi en azından adamlar size oturun alışın demiyor seçenek sunuyor masaüstünüzü seçiyorsunuz.
    Sam Amca: Oturun öğrenin 8 i başlat maşlat yok metroyuda kaldırmam
    para veren masum kullanıcı: Ama Sam Amca bunu seçme şansımız olsa başlat çubuğu ?
    Sam Amca: Seve seve öğrenecen koçum
    Kullanıcı: olur alışacaz artık birde para verdik ama olsun
    Sam Amca: Afferim
    Kullanıcı: meee meee meee

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaşım önce sor bakalım o mause yi sol alt tarafa getirecek kabiliyet varmı ? Yenilikçiliğe açık olmayanlar at gözlüklerinden ayrılamazlar. Bunlara kalsa hala win 98 kullanıyor olurduk. hayatlarında hiç bir yazılım gercekleştirmişlermi acaba Adamlar yıllarını veriyor üstünde çalışıyor buna dil uzatmaya vijdanı acımıyorda verdiği 29 tl ye acıyor Yoruma bak..

  25. SDN Okuru dedi ki:

    başlat başlat diye aglayan arkadaşlar mausu sol en alta getirip sag tıklayın.orda denetim masasıda var bilgisayarımda var(Dosya gezgini) Ara’da ***** da var.

  26. SDN Okuru dedi ki:

    29 tl verip aldım, hala verdiğim paraya acıyorum bir günümü aldı fakat alışamadım hemen kaldırıp yedeğimimden win7 yi tekrar kurdum, win8 beş para etmez sonu vista gibi olacak kaybolup gidecek.

  27. SDN Okuru dedi ki:

    MS elemanları tam kadro burada; psikolojik yönlendirme yapacaklar akılları sıra. Yok Windoz öyle güzel, yok böyle şahane; yer mi millet bu martavalları?
    Asıl darbeyi yeni Ubuntu vuracak MS’ye. Valve oyun motoru Linux’a taşındı. LibreOffice C ‘ye port ediliyor. Apache OpenOffice’yi Top Project olarak belirledi. Ama daha bitmedi, bir sürü yenilikler kapıda. Titre MS, tekelciliğinin sonu geldi. Çocuklar siz de kendinize yeni işler bulun yavaş yavaş, ortada kalmayın sonra.

  28. SDN Okuru dedi ki:

    ya yorum yapmayayım diyorum dayanamıyorum burada win 8 lehine zırvalayan microsoft elemanları az sabredin geliyor sonuç sivri bir şekilde bir yerinize doğru… önce beyin alsın microsoft un başındakiler sonra ortaya çıkıp alavere dalavere çevirsinler; 2003 deki genel seçimden önce dendiği gibi “HALK CEVABINIZI VERİR KOÇUM”….
    AZ SABREDİN GELİYOR SİVRİ VE YAĞLISINDAN…

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Bugün bilgisayar mağazasında kullandım biraz Win 8’i. Aman yarabbim tek kelimeyle facia. Bende karın ağrısı yaptı. Yeni Ubuntu’yu dört gözle bekliyorum.

  30. SDN Okuru dedi ki:

    Heyy yurdum insanı size sesleniyorum…… Siz değilmiydiniz win 7 için vistanın makyaj lı hali alınmaz kullanılmaz diyen ?? Noldu da win 7 ci oldunuz şimdi. Her zaman ki aynı geyik Laf ola beri geleeeee….

  31. SDN Okuru dedi ki:

    Oldukça kullanışlı pc yi sadece oyun oynamak yada internete girmek için kullanıyorsanız kullanışsız gelebilir fakat gerek arama olayı olsun gerekse tile kar oldukça kullanışlı.

  32. SDN Okuru dedi ki:

    beğenmeyen arkadaşlara hakkaten şaşırıyorum ilk kullanmaya başladığımdan beri çok sevdim,, beğenmeyenler kullanmaya başladıkça sevecekler bu kesin.
    win7 ye ek olarak dokunmatik ve hız eklemişler.

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Süper olmuş.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    tolga salagina, şu an win 8 den yazıyorum tabi hızlı olur uygulamaları kapatmıyor sadece farklı bir pencereye geçiyor tüm uygulamalar sürekli açık kalıyor kullandıkça da daha fazla uygulama derken 6 saatlik kullanım sonunda 1 tık ve 10 dk bekle yaşıyorsun. Sana Microsoft de ödüyor bilmiyorum ama senin gibi zavallılar ve müşterilerini dinlemeyen Microsoft elbet layığınızı bulacaksınız! 5 para etmez win 8 ne 2 günü 2 aydır kullanıyorum verdiğim parayı Microsoft dan geri isteyeceğim!

  35. SDN Okuru dedi ki:

    Windows 8 iyi ama başlat tuşunu kaldırmaları kötü olmuş masaüstü bilgisayarlar iç***** için ayrı bir versiyon yap sadece onda başlat tuşunu kaldırsalar daha iyi olurdu ***** Tolga abinin açık uygulamaları göstermek için yaptığı hareket ne öyle ya 😀 Adam sanki sürgülü kapı açıyor 😀

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Her yeni Windows ta aynı muhabbetler kalıp aynı
    -Windows XP çıkmış abi
    -ya boş ver onda DOS yokmuş
    -ha bende duydum hem çok Ram istiyormuş Windows NT nin ismini değiştirmişler işte XP diye kandırıyorlar oyunlarda da sorun çıkarıyormuş zaten…
    -ölü doğdu yani…
    -aynen 98 e devam 🙂
    —————————————————————
    -Windows 7 çıkmış abi
    -ya boş ver 7 filan değil o sistem ayarların 6.x yazıyor mikisoft kandırıyor insanları vistanın aynısı yalan o yalan…
    -öylemi abi her yerinde 7 yazıyor da o yüzden şey ettim cahillik işte…

    Her yeni Windows için benzer muhabbetleri internetten bulabilirsiniz XP ve 7 örneklerini yakın geçmişte olduğu için yazdım yoksa buna benzer konuşmaların 3.1 vs 95 için bile yapıldığını hatırlayan bir insanım. Her yeni işletim sistemi için aynı kural geçerli yeni çıktığında her kez kötülüyor sonra her kez alışıyor ve seviyor daha sonrada en küçük değişiklikte yine kızıyor vs vs…

    1-2 yıl sonra bu ben sevmedimcilerin eline 7 yi ver biz bunumu kullanıyormuşuz der… onun için boş verin kim ne istiyorsa onu yapsın burada tartışmanın bir anlamı yok. denemek isteyen bir tekno markete gider tepe tepe dener…

  37. SDN Okuru dedi ki:

    w8 bence muhteşem hatta onu şu an kullanıyorum ve öneriyorum ben sevdim pc hiç olmadığı kadar hızlandı w7 deyken 1 dk da açılan pc 5 sn içinde start menüsünde oluyo ben öneriyorum ve illa dokunmatik gerekmiyor bende fare ile de aynı işi görüyorum

  38. tolga.ua dedi ki:

    1 ay oldu sanırım yeni pc alalım.Arayüz w7 den farksız öyle program çalıştırmıyor etmiyor diyenler çok merek ediyorum neyi çalıştırmıyor ya w7 de kullandığım herşeyi kullanıyorum w8 de ve açılış hızım 40 saniye falan ***** sql server 2008 de login olamıyorum o kadar metro arayüzü kullanmak zorunda değilsin 2 gün kullanın hem hızlı hem güzel olduğunu göreceksiniz.

  39. engerex dedi ki:
    mdkbet Nickli Üyeden Alıntı
    henüz test etmedim ama videodan gördüğüm kadarıyla tam bir karın ağrısı gibi duruyor

    Aynen öyle. Arkadaşım Windows7’li PC aldı ve 29 TL’ye yükseltti. Oynadığı 5 oyundan 3’ünü çalıştıramıyor. Yükseltme ile Windows 7 imajı uçmuş, Win7’ye geri dönemiyor.

  40. SDN Okuru dedi ki:

    Buralarda win8 lehine yorum yazan arkadaşlar hep MS Türkiye nin elemanları beyler psikolojik yönlendirme yapmaya çalışıyorlar “Bir dene seversin, bir kereden bir şey olmaz!” mantığı ama üzgünüm yani Windows 8 resmen rezalet, denedik ve bir b*k ‘a yaramaz bizim istediğimiz hiçbir şey yok! MS in bize zorla dayattığı herşey var! al metronu MS münasip bir şey yap! Ne zaman bizim istediğimizi yaptın o zaman kazanırsın. 26 yıldır bilgisayar başındayım vista ve ME bile kullandım ama bu kez yemez Win8 ölü doğdu…

  41. SDN Okuru dedi ki:

    windows 8 ib sony vista gibi olacak kesinlikle tutmayacak. şu an en popüler win 7, w,n 8 iki kez kurdum kullanamadım son kurduğumda ise durduk yere çöktü. geri win 7 ye döndüm.

  42. SDN Okuru dedi ki:

    Ya metro style bu kadarmı kötü anlatılır arkadaş. soldan diğer uygulamaya geçmek için önce 3, sonra 2, sonra tek parmak deniyor. kim dedi oranın 3 parmakla çalıştığını ki. videodan önce deneseydiniz bari bir kere. ben developer olduğum için yaklaşık 6 aydır beta sürümünden bu yana kullanıyorum videodaki kadar zorlanmadım hiç 🙂 ve inanılmaz hızlı, windows 7 den en az 4 kat daha hızlı açılıyor ve çalışıyor (i5 işlemci 4gb ram olan cihazımda win8 ve win 7 aynı anda yüklü, çalışma hızını bu kritere göre söylüyorum)

  43. SDN Okuru dedi ki:

    Yazılım Oyun vb. hiç bir şey yapmayıp ve üstüne beğenmeyip burun kıvıran saçma sapan yorum yapan başka bi millet daha yoktur.

  44. SDN Okuru dedi ki:

    win-8 satış rakamlarından da anlaşıldığı gibi.. Win-8 tam bir fiyasko ile bitecek… Deneme sürümlerinden de belliydi zaten… Göz boyamak için metroyu çıkarıp birazda açılışı hızlandırınca millete yuttururuz zannetti windows.. Lakin perşembenin gelişi çarşambadan bellidir der atalarımız..
    Sonu vistayla aynı olacak orası kesin.. Başlat menüsünü aeroları ve araçlar menüsünü(gaget) kaldırmak tam bir hairikiri oldu windows için..
    Kullanıcılar gereken cevabı satışların düşmesiyle veriyor…

  45. SDN Okuru dedi ki:

    Windows’un şimdiye kadar çıkardığı en iyi işletim sistemi. İlk başta bende zorlanmıştım. Bir hafta sonra, bazı kısayolları püf noktaları öğrendikten sonra, ne kadar iyi bir işletim sistemi olduğunu anladım. En önemli özelliği hızlı olması. win7 de çalışan tüm uygulamalarım win8’de de çalışıyor. Mağazasındaki uygulama sayısı arttığında mükemmel olacağını düşünüyorum.

    Ayrıca çok küçük bir ücrete sahip olma şansıda var. kaçırmayın derim.

  46. SDN Okuru dedi ki:

    Adamlar binlerce satır komut yazsın binlerce kişi saatlerce çalışsın biz oturup kolayca elestirelim yok öyle yağma, istemeyen kullanmaz üstelik bedava Ubuntu var onu kullanın. Windows i kampanyadan 29 tl ye aldım. Bugüne kadar kullandığım en iyi işletim sistemi, alısinca vazgecemeyeceksiniz. Lütfen kullanmadan yorum yapmayın.

  47. SDN Okuru dedi ki:

    en iyisi xp pro gerisi fasafiso ben yazılımcıyım xpden başkası dandik

  48. SDN Okuru dedi ki:

    metro faciası(masaüstü pcler için)

  49. SDN Okuru dedi ki:

    Ben de yeni satın aldım alışmaya çalışıyorum 🙂 Şimdi olmasada ileride xp kadar sevilecegine inanıyorum. Şu an yaşadıgım ve çözemediğim tek sıkıntı var o da tüm ses olayı stabil olmasına rahmen dosyalara tıkladığımda ses çıkmıyor son sürücüde yüklü anlamadım gitti 🙁

  50. SDN Okuru dedi ki:

    Cok kotu bir arayuz ya. Zaten satis rakamlarinin dusuk olmasina dair haberlerde gelmeye basladi. Acikcasi sevindim zira MS baska turlu bu dayatmadan ve inadindan vazgecmeyecek.

  51. SDN Okuru dedi ki:

    Yaw ne gerek war su 8 e .s

  52. SDN Okuru dedi ki:

    ben yinede w8 için 29 tl teklif ediyorum microsofta bi düşünsün

  53. SDN Okuru dedi ki:

    laptopda,aklı olan adam win-8 ile dokunarak çalışmaz.. Doktorlara gün doğdu..Kol ağrısı..Fizik tedaviciler paraya para demez bu 8 fiyaskosuyla birlikte..win-8= 10 sene öncenin pencere görünüş sitili…

  54. SDN Okuru dedi ki:

    Kurduğum andan itibaren uyum sürecim sadece 1-2 saatimi aldı.Başlat menüsüne gerçekten ihtiyacımız yokmuş..Aramak için arama barına tıklamaya gerek yok yazmaya başlıyorsun ***** gerçekten çok kullanışlı ***** Windows 8’i ben..

  55. SDN Okuru dedi ki:

    süper olmuş

  56. SDN Okuru dedi ki:

    Keşke klm codec pack yükleyip metroya attığı kısa yolları bir gösterseydiniz kullanıcılara. Sık sık program yükleyip kaldıranlar için iyi olurdu.

  57. SDN Okuru dedi ki:

    ön izleme sürümünden beri kullanı***** 7 den daha hızlı ve stabil. denetim masasına diyen arkadaş. pes yani masa üstüne sağ basıp kişiselleşir şıkını seçersen orada masa üstü simgeleri belirle var bilgisayar ve denetim masasını işaretlerden masa üstünde her zaman denetim masası bulunmuş ***** 8 7 saniyede açılıyor ve kesinlikle kasmı***** üstü deneyimde görsel olarak win 7 ***** adıma win 8 mükemmel olmuş.aylardır da kullanıyorum kesinlikle Windows 8 den daha iyi…

  58. SDN Okuru dedi ki:

    Kesinlikle gerek yok bu işletim sistemine, dokunmatikte tam bir karın ağrısı, kim uzanıp da laptobun ekranına deymek ister ki…. tablet, telefon falan bence gayet güzel olur ama bir PCde buna ihtiyaç yok, hiç olmadı…. Metro arayüzü bir facia

  59. McCOY35 dedi ki:

    ilk günlerden beri söylüyorum windows 8 mobil sistemler için çok iyi ama hala klasik bilgisayar kullanıcılarına göre değil anlatırken siz bile zorlandınız çekiyorsun gelmiyor basıyorsun gitmiyor gibi windows 8 de vistanın kaderini paylaşacakmış gibi geliyor bana

  60. SDN Okuru dedi ki:

    1-2 aydır kullanıyorum ve sadece metro arayüzü değil genel olarak gayet memnunum, başlat menüsünün o hantallığından karmaşasından sonunda kurtardılar bizi. Bütün işlerinizi çok seri şekilde hızlıca gerçekleştirebiliyorsunuz, dokunmatiklerde olduğu kadar mouse kullanımı içinde gayet uygun ve kullanışlı Win8. Yıllardır aynı arayüzü görmekten sıkılmıştım, ara sıra böyle radikal değişiklikler yapılması gerek.

  61. SDN Okuru dedi ki:

    ben kullanıyorum,gerçekten kötü -_-

  62. SDN Okuru dedi ki:

    başlat menüsüz bir windows düşünüşemez pcler için tabi cok dandik oluyor bu asussun dokunmatik ekranlı laptoplarında bile cok dandik yani

  63. SDN Okuru dedi ki:

    Bilgisayar alırken ilk işim Windows 8’i iade etmek olacak. İade etme hakkımız var, mahkeme kararı ile sabit.

  64. SDN Okuru dedi ki:

    tüm uygulamaları görmek için space yerine mousenin sağ tuşuna tıklamanızda yeter 🙂 “space = mousenin sağ tuşu”

  65. SDN Okuru dedi ki:

    Attan inip eşege binmek gibi birşey oldu..
    win-7 yi kırpıp millete win-8 diye kakaladılar..

  66. SDN Okuru dedi ki:

    arkadasin dedigi gibi tam bi karin agrisi ***** ekrani soldan cek sagdan cek spaceye ***** bi problemler ***** tablet deneyimi ile masaustunu karistirmaya calismis ama corba gibi bisey ***** dusmeside iste bu yuzden..

  67. SDN Okuru dedi ki:

    çok sattığına bakmayın.
    windowsun en saçma işletim sistemi. kesinlikle kullanmam. kullanmamam.

  68. SDN Okuru dedi ki:

    kullanissiz

  69. SDN Okuru dedi ki:

    Ya abi gerek yok başlat menüsüne bozmayın şunu. Kafanız basmıyorsa kullanmayın.

  70. mdkbet dedi ki:

    henüz test etmedim ama videodan gördüğüm kadarıyla tam bir karın ağrısı gibi duruyor

  71. SDN Okuru dedi ki:

    Dünkü sony röportajından sonra vaio duo 11 aldım metro arayüzü muhteşem çalışıyor sade ce şık olmuş fakat keşke tamamiyle yenilenseydi bi tarafı metro bi tarafı sdandat win7 gibi biraz ayrı gayrı…Ayrıca duo 11deki kalemle çizim programı çok başarılı

  72. SDN Okuru dedi ki:

    hiç beğ***** masasını şans eseri ***** aha çok aricaktım.

  73. SDN Okuru dedi ki:

    Dokunmatik telefona alışmak kolay olmuştu ama.. sanmıyorum ki dokunmatik bir pc ye alışalım 🙂

Yorum yazın

Geri bildirim